منسوجات ایرانی با نانوجوهر های داخلی فراوری می گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، بعد از دو سال تحقیق و توسعه توسط گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی، جوهر تصعیدی پرینتر جوهرافشان حاوی جزء نانومتری به فراوری صنعتی رسیده است.

منسوجات ایرانی با نانوجوهر های داخلی فراوری می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت ایرانی پیروز به ساخت نانوجوهر هایی شده که قابلیت استفاده روی منسوجات را دارد. در حال حاضر این نانوجوهر توسط یکی از شرکت های فعال در حوزه نساجی در داخل کشور مورداستفاده قرار می گیرد.

سید محمد موسوی فرد، عضو هیئت مدیره این شرکت نانویی درباره جوهر تصعیدی پرینتر جوهرافشان حاوی جزء نانومتری، می گوید: این محصول در حال حاضر با ظرفیت 200 کیلوگرم در ماه فراوری و به فروش می رسد هرچند که ظرفیت فراوری ما یک تُن در ماه است. یکی از شرکت های نساجی از این جوهر ها برای فراوری محصولات خود استفاده می نماید.

موسوی فرد درباره کاربرد های این نانوجوهر تصعیدی می گوید: این جوهر قابلیت استفاده روی سطوح مختلف از جمله سرامیک، شیشه و چوب را دارا است هرچند که بیشترین کاربرد این جوهر در بخش نساجی است. در حال حاضر نمونه های چینی و کره ای این نوع جوهر ها در بازار داخل کشور وجود دارد که جوهر چینی از کیفیت بسیار نازلی برخوردار بوده، اما محصول ما از نظر کیفیت در سطح جوهر های کره ای بوده و در عین حال قیمت آن نصف جوهر های کره ای است. کشور های همسایه می توانند بازار خوبی برای این محصول باشند و ما به دنبال برنامه ریزی برای صادرات این محصول هستیم.

به گفته موسوی فرد، این نانوجوهر در چاپگر ها و پلاتر های بزرگ صنعتی نیز قابل استفاده بوده و عملکرد آن به گونه ای است که می توان این جوهر را روی کاغذ و همچنین به صورت مستقیم روی محصول موردنظر چاپ کرد.

این فعال فناور می افزاید: این جوهر از دو بخش اصلی حلال و ماده رنگ زا تشکیل شده است، که حلال آن آب بوده که این موضوع موجب شده تا این رنگ زیست سازگار باشد و ماهیت نانویی این محصول نیز در بخش مواد رنگ زا است.

موسوی فرد این محصول را ماحصل یک کار تیمی توسط جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی می داند که دغدغه کار صنعتی داشتند. در نتیجه بعد از دو سال تحقیق و پژوهش پیروز به فراوری این محصول نانو شدند. آزمون های مختلفی روی این محصول در پژوهشگاه رنگ و دانشگاه امیرکبیر اجرا شده تا عملکرد آن به تایید برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 50

به "منسوجات ایرانی با نانوجوهر های داخلی فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منسوجات ایرانی با نانوجوهر های داخلی فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید