مرکل در تماس با غنی: ادامه خشونت ها غیرقابل پذیرش است

به گزارش طرفداران رونالدو، صدراعظم آلمان گفت که ادامه خشونت ها همزمان با مذاکرات صلح غیرقابل پذیرش است و تاکید نمود که برلین از نظام دموکراتیک در افغانستان حمایت می نماید.

مرکل در تماس با غنی: ادامه خشونت ها غیرقابل پذیرش است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزرش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در ویدئو کنفرانس با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در افغانستان بر ضرورت تامین آتش بس همزمان با جریان مذاکرات صلح در قطر تاکید نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، مرکل گفت: این غیر قابل پذیرش است که هم مذاکرات و هم خشونت ها ادامه داشته باشد و به مردم آسیب برسد.

صدراعظم آلمان اضافه کرد که این کشور از یک افغانستان مستقل و مترقی که در آن نظام دموکراتیک برقرار باشد، حمایت می نماید و ادامه داد که کوشش ها باید باعث تامین صلح و ثبات در افغانستان شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دو طرف همچنین درباره کنفرانس وزرای دفاع ناتو که قرار است در ماه فوریه برگزار شود، اهمیت آن در قبال افغانستان، تاثیر آن بر گفت وگوهای صلح و پیغام هایی که این کنفرانس برای تداوم حمایت از افغانستان بویژه نیروهای امنیتی و دفاعی دارد، صحبت کردند.

آنگلا مرکل درحالی بر لزوم کاهش خشونت ها و آتش بس تاکید دارد که کمیسیون حقوق بشر افغانستان روز گذشته در گزارشی اظهار داشت که در سال 2020 میلادی باوجود جریان داشتن مذاکرات صلح، در مجموع 8500 غیرنظامی افغان کشته و زخمی شدند که 52 درصد آن در حملات گروه طالبان بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 783

به "مرکل در تماس با غنی: ادامه خشونت ها غیرقابل پذیرش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل در تماس با غنی: ادامه خشونت ها غیرقابل پذیرش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید