مرداب کندوچال چالوس ، در دل جنگل های انبوه و سرسبز

به گزارش طرفداران رونالدو، مرداب کندوچال چالوس

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی چالوس یکی از جاذبه های بسیار زیبای این منطقه بنام مرداب کندوچال را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا در چالوس بحساب می آید. برای اینکه بیشتر با این مرداب چالوس بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با خبرنگاران همراه باشید

مرداب کندوچال چالوس ، در دل جنگل های انبوه و سرسبز

پارک جنگلى چالوس یا همان فین در کیلومتر هفت جاده چالوس- تهران واقع شده است. در دل جنگل های انبوه و سرسبز این پارک تالابی پوشیده از نی و گیاهان مردابی آرمیده که طبیعتی درخشان و دل انگیز ایجاد کرده است. غیر از درختان جنگلى که دور تا دور ش را فرا گرفته اند، پیرامون و سطح مرداب نیز پراز نیلوفر آبی است، مشروط بر اینکه در فصل اردیبهشت به این شهر شمالی سفر نمایید.

مرداب کندوچال در میان جنگل سرسبز و زیبای فین در شهر چالوس قرار گرفته است، این مرداب حدود پنج متر عمق دارد و آب آن از چشمه های شیرین اطراف تامین می شود.

مرداب کندوچال در ارتفاع 730 متری از سطح دریا واقع شده است و پناهگاهی برای پرندگان و سایر گونه های جانوری موجود در این منطقه می باشد، بعلاوه این منطقه محوطه ای برای اقامت گردشگران و چادر زدن دارد که به همین علت مورد توجه مسافران بسیاری واقع شده است.

علاوه برجنگل های انبوه و سرسبز دور تا دور این تالاب، سطح و اطراف تالاب کندوچال پوشیده از نی، گیاهان مردابی و نیلوفر های آبی می باشد که چشم انداز بسیار زیبایی از این تالاب را به تصویر می کشد. البته مشروط بر اینکه در اردیبهشت ماه به این شهر شمالی سفر نمایید.

پارک جنگلی چالوس که در مجاورت تالاب کندوچال و رودخانه چالوس واقع شده، ویژگى های خاص و منحصر به فردی برای این منطقه به ارمغان آورده و بعلاوه امکاناتی از قبیل سوارکاری در محوطه و مکان هایی برای نشستن، این پارک را به مکانی گردشگرپذیر تبدیل کرده است.

این تالاب یک هکتار وسعت و حدود 4 تا 5 متر عمق دارد. آب این مرداب از چشمه های اطراف تامین خواهد شد و شیرین است. غیر از درختان جنگلی که دور تا دور آن را فراگرفته اند، پیرامون و سطح مرداب نیز پر از نی و گیاهان مردابی است. این تالاب در ارتفاع 730 متری دریا واقع شده است و مامن پرندگان و آبشخور وحوش است.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • دریاچه ولشت چالوس
  • آبشار ارنگه جاده چالوس
  • برترین رستوران های جاده چالوس
  • جاده چالوس
منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1670

به "مرداب کندوچال چالوس ، در دل جنگل های انبوه و سرسبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرداب کندوچال چالوس ، در دل جنگل های انبوه و سرسبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید