لکسوس LC500؛ نسخه سفارشیِ کوپه دونفره

به گزارش طرفداران رونالدو، گرچه موتور این خودرو هنوز هم نقطه ضعف بزرگ آن است، ولی زیبایی خیره کننده ای بدنه، کابین و رنگ خاص آن دارد. طراحی و نمای بیرونی این خودرو از هر نظر در شمار شگفت انگیزترین خودرو های دو دهه اخیر است.

لکسوس LC500؛ نسخه سفارشیِ کوپه دونفره

خبرنگاران| موتورترند چندی پیش نکات جالبی درباره لکسوس LC500 گفته بود. در آزمایشی که از این خودرو به عمل آمد، کوپه گران قیمت لکسوس محصولی متناقض نشان داد. خودرویی به غایت زیبا با عملکردی معمولی. خودرویی‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬بدو‭ ‬شروع‭ ‬به‭ ‬کار‭ ‬یک‭ ‬ایده ‭ ‬طلایی‭ ‬را‭ ‬بر‭ ‬باد‭ ‬داده.

‬البته از نظر طراحی همه‭ ‬چیز‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬عالی‭ ‬است، ‬از‭ ‬فرم‭ ‬دماغه‭ ‬تا‭ ‬طرح‭ ‬اتاق‭ ‬و‭ ‬نمای‭ ‬عقب‭ ‬همه‭ ‬چیز‭ ‬عالی‭ ‬است‭ ‬اما‭ ‬تویوتا‭ ‬به‭ ‬عنوان‭ ‬اولین‭ ‬سازنده‭ ‬خودروهای‭ ‬هیبریدی‭ ‬در‭ ‬جهان‭ ‬که‭ ‬از‭ ‬سال‭ ‬1997‭ ‬به‭ ‬این‭ ‬رده‭ ‬پای‭ ‬گذاشت، ‭ ‬خودرویی‭ ‬ضعیف تر‭ ‬از‭ ‬حد‭ ‬انتظار‭ ‬را‭ ‬ساخته‭ ‬است.

‬کابین‭ ‬خودرو‭ ‬با‭ ‬ترکیبی‭ ‬دلپذیر‭ ‬از‭ ‬رنگ ها‭ ‬و‭ ‬مواد‭ ‬و‭ ‬طرح های‭ ‬فضایی، ‭ ‬حس‭ ‬دلپذیری‭ ‬دارد‭ ‬هرچند‭ ‬ترکیب‭ ‬موتور‭ ‬و‭ ‬گیربکس‭ ‬آنقدر‭ ‬که‭ ‬نیاز‭ ‬است، ‭ ‬شتاب‭ ‬و‭ ‬هیجان‭ ‬ایجاد‭ ‬نمی کند.

بسیاری معتقدند‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬تا‭ ‬زمانی‭ ‬که‭ ‬چیز‭ ‬بیشتری‭ ‬از‭ ‬آنچه دارد را از او‭ ‬نخواهید، ‬بهترین‭ ‬اتومبیل‭ ‬این‭ ‬کلاس‭ ‬است. این موضوع اخیرا که دوباره سراغ این خودرو رفته ایم قوت بیشتری دارد. در نمونه سفارشی با کد Inspiration لکسوس LC500 را محک زده ایم. نتیجه کار پیش روی شماست:‬

نگاهی به نسخه سفارشی کوپه دونفره و ژاپنی ال سی 500 شان می دهد زیبایی این خودرو پس از افشاندن رنگ مخصوص سبز ارتشی روی بدنه آن دوچندان شده و واقعا ارزش پرداخت 106 هزار دلاری را دارد. از زمانی که این محصول به دست مشتریان متمول لکسوس در آمریکای شمالی رسیده، این کوپه همه را تحت تاثیر قرار داده است.

گرچه موتور این خودرو هنوز هم نقطه ضعف بزرگ آن است، ولی زیبایی خیره کننده ای بدنه، کابین و رنگ خاص آن دارد. طراحی و نمای بیرونی این خودرو از هر نظر در شمار شگفت انگیزترین خودرو های دو دهه اخیر است.

البته که این ژاپنی ژیگول از سال 2017 در بازار جهانی حضور دارد و در همین سال به عنوان یک جی تی بزرگ و لوکس بین خریداران ثروتمند پیدا کرده است. ال سی 500 در نسخه الهام بخش (Inspiration) که برای سال 2020 به بازار آمده، تغییراتی داشته تا عملکرد بهتری داشته باشد.

این خودرو در نخستین نگاه سه نکته مهم دارد: چهره جذاب، خطوط متوازن و بدنه صریح، است که قلب شما را تسخیر می کند و ذهن تان را هم از باقی مواردی که درباره LC500 گفته شده، دور می کند. تقریبا کسی نیست که این خودرو را ببیند و نگوید با یکی از زیباترین تولیدات فعلی صنعت خودرو در کل جهان روبرو شده است.

البته در نسخه حاضر این قضیه قطعیت بیشتری دارد. به جرئت میتوان گفت برترین ویژگی این لکسوس، رنگ مخصوص سبز بدنه آن باشد. لکسوس رنگ سبز متالیک خودرو را TERANE KHAKI GREEN نام گذاری کرده که همان سبز ارتشی خودمان است.

اتاق و فرم کابین

کابین در معنی دقیق کلمه لوکس و راحت طراحی شده و کمتر المان های محصولات اسپورت را در خود دارد. رنگ قهوه ای روشن داشبورد و رودری ها در ترکیب با کروم فراوان و منسوجات عسلی تیره چنان شکوهی به اتاق بخشیده که دل کندن از آن سخت است.

این بین نحوه اتصال قطعات به هم از طریق خطوط اغراق آمیز کار را به شکلی خاص، کم نظیر ساخته است. به شخصه شیفته تودوزی اتاق و نحوه طراحی رودری ها و اتصال آن به خطوط پرشمار داشبورد هستم. در عین حال رنگ بندی کابین کم نظیر است و با بهترین های این کلاس از مازراتی و پورشه تا جگوار و مرسدس بنز برابری می کند.

عملکرد فنی

لکسوس LC 500 اینسپریشن ازنظر فنی بدون تغییر باقی مانده است و همچنان از پیشرانه پنج لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی با 471 اسب بخار قدرت و 537 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این پیشرانه همچون گذشته، با جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است و قدرت تولیدشده به محور عقب منتقل می شود.

بدین ترتیب، لکسوس LC 500 سری اینسپریشن در مدت زمان 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتربرساعت می رسد.

متاسفانه این موتور بسیار سنگین است و همین عامل باعث شده تا ال سی 500 در مقابل رقبای جسور و سریعی نظیر بنز AMG GT کوپه، جگوار F تایپ، ب. ام؛ و M8، استون مارتین ونتیج و مازراتی کواتروپورته کاملا ضعیف جلوه کند.

ارزش خرید

این خودرو رقبای بسیاری دارد. از مرسدس بنز AMG جی تی که محصول مخوفی است تا پولستار 1، آکورا NSX، آئودی R8 و جگوار F تایپ. منتهی چیزی که لکسوس دارد و هیچ یک از دیگر رقبا در این زمینه قادر به رقابت با این عقیق ژاپنی نیستند، جلوه باشکوهی است که خودرو در هنگام تردد در خیابان دارد. حالا هم وقتی با این رنگ در تعداد تنها 100 دستگاه تولید می شود، خریدش به شدت توصیه می شود!

منبع: فرادید
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 706

به "لکسوس LC500؛ نسخه سفارشیِ کوپه دونفره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس LC500؛ نسخه سفارشیِ کوپه دونفره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید