فرانسه و آلمان صاحب بالاترین شاخص پایدار گردشگری

به گزارش طرفداران رونالدو، کشورهای اروپایی شاخص اقتصاد پایدار گردشگری را رهبری می نمایند.

فرانسه و آلمان صاحب بالاترین شاخص پایدار گردشگری

فرانسه و آلمان بالاترین شاخص پایدار گردشگری تازه را از واحد اطلاعات مالی کسب نموده اند. این شاخص که به وسیله کنسولگری HNA گردشگری چین حمایت می گردد، اولین شاخصی است که کشورها را نسبت به تعهد خود برای توسعه و ارتقای شیوه های پایدار در گردشگری مقایسه می نماید.

این یافته ها طبق مقاله ای تحت عنوان شاخص گردشگری پایدار و زیر نظر 11 کارشناس دنیای در این زمینه ارائه شد.

این تحقیق نشان می دهد در حالی که شیوه های پایدار گردشگری در سراسر دنیا در حال برگزاری است، تقسیم بندی در کشورهای با ثبات بالا حاکم است و اجرا و نظارت بین ادارات دولتی مختلف تقسیم می گردد.

کارشناسان این تحقیق اعلام کردند، در هیچ کشوری سیاست گردشگری پایدار به میزان کافی بین سطح ملی، محلی و منطقه ای یکپارچه نشده است.

یافته های دیگر نشان می دهد که سیاست های حمایت از گردشگری پایدار در سه کشور فرانسه، آلمان و انگلستان قوی تر از هر جای دیگر اجرا شده است.

کشورهای در حال توسعه در حال پیاده سازی سیاست های بسیار کوتاه هستند، هرچند آگاهی زیادی از اهداف گردشگری پایدار دارند.

در عین حال، چین و هند، رهبران شاخص رشد و توسعه گردشگری، در صورتی که بتوانند بخش های قوی گردشگری خود را با سیاست های جامع حفاظت از محیط زیست و فرهنگ حمایت نمایند، تأثیر زیادی بر روی پایداری می گذارند.

ژاپن در بخش اجتماعی و فرهنگی به شاخص پایدار و قابل قبولی دست پیدا نموده، اما این در حالی است ک در پایین نقطه پایداری مالی واقع شده است و این نشان از اهمیت اقتصاد گردشگری بر روی ارزیابی یک کشور دارد.

این شاخص عملکرد را در پنج دسته طبقه بندی می نماید: محیط سیاسی و نظارتی، پایداری محیطی، پایداری اجتماعی و مالی، پایداری مالی و صنعت سفر و گردشگری.

یکی از یافته های اصلی این شاخص این است که پیگیری مؤثر گردشگری پایدار نیازمند سطح بالایی از هماهنگی بین کسب و کار و بخش عمومی و بعلاوه جامعه مدنی و گردشگران است.

در حالی که سیاست ها کند پیش می فرایند، شرکت ها اقدام به پر کردن این خلأ می نمایند. شرکت های کوچک و میانه که بخش بزرگی از صنعت گردشگری در سراسر دنیا را تشکیل می دهند، همچنان برای دستیابی به اهداف پایداری کوشش می نمایند.

در مقایسه با رقبای دنیای نوظهور، کشورهای ثروتمند در سطح ملی بیشتر به پیشرفت این فرایند ادامه داده اند.

برای مثال، فرانسه و آلمان در وضوح و استحکام نقاط قوت و برنامه های عملی خود در خصوص گردشگری پایدار اول شدند در حالی که فرانسه و انگلستان به علت قوانین محکم گردشگری رتبه نخست را کسب نموده اند.

با این وجود، تعدادی از کشورهای کمتر پیشرفته وجود دارند که در حال ساختمان هایی برای افزایش رشد گردشگری هستند و این می تواند در آینده به گردشگری پایدار یاری کند. برای مثال اندونزی برای اولین بار سیاست گردشگری پایدار را پیاده سازی می نماید.

چین در عین حال رهبر ایستادگی در زمینه رشد صنعت گردشگری است که دامنه آن، در حالی که به پایداری مربوط نیست، اما نشان می دهد که کدام کوشش ها تأثیرگذاری بیشتر بر روی پایداری در مقیاس دنیای دارند.

Michael Gold، سردبیر و مسئول این برنامه تحقیقاتی، گفت:

پیشرفت در گردشگری پایدار در حال شکل گیری و نوظهور است و امیدوارم ادامه یابد.

درحالی که قوی ترین پایداری گردشگری را در کشورهای پیشرفته می توان دید، اما کشورهای در حال توسعه که دارای منابع گردشگری قوی هستند، ادامه دهنده و افزایش دهنده این رشد پایدار گردشگری هستند.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1282

به "فرانسه و آلمان صاحب بالاترین شاخص پایدار گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه و آلمان صاحب بالاترین شاخص پایدار گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید