طرز تهیه شکلات گلاسه مخصوص در منزل با تمام نکات مهم

به گزارش طرفداران رونالدو، شکلات گلاسه چیست؟ این نوشیدنی جزء یکی از بهترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های خنک و سرد به شمار می رود که در فصل تابستان هواداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. برای تهیه یک شکلات گلاسه خوب از شکلات یا شیرکاکائو یا شیر شکلات و بستنی درجه یک استفاده می گردد. شما برای آماده کردن این شکلات گلاسه به زمان و وقت کمی احتیاج دارید و می توانید آن را در منزل درست کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

طرز تهیه شکلات گلاسه مخصوص در منزل با تمام نکات مهم

طرز تهیه شکلات گلاسه حرفه ای

در ابتدا برای تهیه این شکلات گلاسه خوشمزه باید توجه داشته باید که مواد اولیه با لیوانی که برای سرو آن انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد ولی باید این نکته را بدانید که تناسب و میزان مواد اولیه حتماً رعایت گردد تا شکلات گلاسه شما مزه و طعم واقعی خود را بگیرد.

نکته دیگری که در تهیه این شکلات گلاسه مهم است، استفاده از شیرکاکائو پرچرب و درجه یک مباشد تا طعم بهتری را به نوشیدنی شما بدهد. همچنین می توانید در این نوشیدنی به جای سس شکلات آماده از شکلات آب شده هم بهره ببرید.

مواد لازم
بستنی شکلاتیبه میزان لازم
سس شکلاتبه میزان لازم
شیر کاکائوبه میزان لازم
خامه فرم گرفتهبه میزان لازم
اسمارتیز، موز و مواد تزیینی دیگربه میزان لازم

روش تهیه شکلات گلاسه کافی شاپی

  • در مرحله اول مقدار کمی از سس شکلات و یا شکلات آب شده را درون لیوان مخصوص سرو بریزید و خوب بچرخانید تا داخل لیوان شکلاتی گردد.
  • حال بستنی شکلاتی را با اسکوپ برداشته و به تعداد مناسب داخل لیوان بریزید و بعدازآن شیرکاکائو خود را اضافه کنید.
  • سپس باید خامه زده شده و فرم گرفته شده را بر روی مواد داخل لیوان بریزید و در خاتمه روی شکلات گلاسه خود را با اسمارتیز، پودر شکلات و یا تکه های میوه تزئین کنید.

چند نکته مهم در زمان تهیه شکلات گلاسه

  • می توانید برای تزئین و زیبایی دور لیوان شکلات گلاسه خود از بیسکویت های کوچک و ریز کاکائویی بهره ببرید. به این صورت که به آن ها شکلات صبحانه و یا نوتلا بمالید و آن ها را به دور لیوان بچسباند.
  • تا جایی که می توانید از نی عظیم و همرنگ شکلات گلاسه خود بهره ببرید تا زیبایی آن دو برابر گردد.
  • نکته مهم و حائز اهمیت دیگر آن است که حتماً شیر باید سرد باشد، در غیر این صورت زمانی که شیر را به بستنی اضافه میکنید باعث می گردد بستی شما آب گردد و دیگر شکلات گلاسه باکیفیت نخواهید داشت.
  • و آخرین نکته این است که می توانید قبل از اضافه کردن خامه فرم داده شده به لیوان خود، ابتدا یک تکه کیک شکلاتی را روی لیوان خود بگذارید و سپس خامه را در وسط آن اضافه کنید.
  • شما می توانید سس شکلاتی این نوشیدنی را هم خودتان تهیه و درست کنید؛ زیرا تهیه آن بسیار ساده و راحت می باشد.
  • تهیه سس شکلاتی: در مرحله اول شکر، آرد و پودر کاکائو خود را درون یک ظرف ریخته و خوب مخلوط کنید و آنرا بر روی شعله قرار دهید. در این زمان شیر خود را آرام آرام به مخلوط اضافه و دائماً آنرا هم بزنید تا آرد و پودر کاکائو کاملاً باز و با مواد دیگر ترکیب و یکدست شوند. حال اجازه دهید سس شما به غلظت بالایی برسد. زمانی که مایع شما آغاز به جوشیدن کرد، شعله را خاموش کنید و بلافاصله کره و شکلات تلخ خود را اضافه کنید تا با گرمای مواد کاملاً ذوب و ترکیب شوند.

چند نکته مهم در زمان تهیه سس شکلاتی

  • می توانید در ترکیب خود از شکلات تلخ استفاده نکنید ولی باید میزان شکر مصرفی خود را کمتر کنید تا سس شکلاتی شما بیش از حد شیرین و زننده نگردد.
  • از آنجایی که برای تهیه این دسر از بستی استفاده می گردد، بهتر است در مصرف شکر خود کمی دقت کنید و میزان آنرا در تهیه سس شکلاتی رعایت کنید تا شکلات گلاسه نهایی شما خیلی شیرین نگردد.
  • برای مطمئن شدن از غلظت و حالت سس شکلاتی، بهتر است چند قطره از آنرا درون یک ظرف بریزید و سپس آنرا برعکس کنید. اگر سس شما از ظرف نریخت، غلظت آن مناسب می باشد.
  • و نکته آخر این است که سس شکلاتی خود را هنگامی که داغ است به شکلات گلاسه خود اضافه نکنید زیرا بستنی را آب خواهد نمود. پس صبر کنید تا سس شما کاملاً خنک و سرد گردد و سپس از آن بهره ببرید.

فواید و ویژگی های شکلات گلاسه برای بدن

شکلات موجود در این نوشیدنی دارای ویژگی ها و خاصیت های بسیار بالایی می باشد. محققان طبق آزمایش های گسترده ای که انجام داده اند، شواهد بسیار زیادی را به دست آورده اند که ثابت می نماید میزان و مقدار مناسبی از شکلات به خصوص شکلات تلخ برای سلامتی مغز، دستگاه گوارش و کاهش میزان کلسترول مفید و کارآمد است. همچنین خوردن شکلات می تواند از خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند و احتمال سکته را در افراد به میزان قابل توجهی کاهش دهد و پایین بیاورد.

همچنین گفتنی است که شکلات دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی و مؤثر می باشد و فواید بسیار زیادی را برای سلامتی ما به همراه دارد. هرچه میزان کاکائو موجود در شکلات بیشتر باشد، آن شکلات خالص تر و فواید آن بیشتر است. شکلات تلخ دارای میزان کمتر و پایین تری از چربی و شکر نسبت به دیگر شکلات ها می باشد و در نهایت خاصیت بیشتری را به همراه دارد.

ازجمله دیگر ویژگی های شکلات تلخ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

محافظت از پوست و بازسازی آن، اکسیژن رسانی بیشتر و بالاتر هنگام تحرک و انجام تمرینات ورزشی، پیشگیری از سکته مغزی، کاهش و پایین آوردن میزان کلسترول به صورت چشمگیر، پیشگیری بسیار زیاد از بیماری های قلبی و عروقی، بهبود و بهتر کردن عملکرد مغز، بالا بردن تمرکز و یاری به رشد و سلامت جنین.

سخن آخر

فصل تابستان و هوای گرم تابستانی زمان بسیار مناسب و دل چسبی برای نوشیدنی های خنک و یخی است. روزهای گرم و سوزان تابستان و همچنین روزهای بلند و طولانی آن باعث احساس تشنگی و گرمای بسیار بیشتری در افراد می گردد، زیرابه دلیل هوای گرم و عرق کردن افراد، مایعات موجود در بدن با سرعت بیشتری تبخیر و تمام می شوند و در این حالت قطعاً یک نوشیدنی بسیار خنک و دل چسب می تواند حال انسان را خوب کند و انرژی موجود در بدن را بالا ببرد و بالا نگه دارد.

پس فقط لازمه که به کافی شاپ ها بروید و یک نوشیدنی خنک و تگری را سفارش دهید؛ یا می توانید با داشتن این دستور کامل از شکلات گلاسه و در کنار آن یک مخلوط کن خوب، آن را در خانه تهیه کنید و از خوردن آن در منزل و زیر باد خنک کولر و در کنار خانواده تان لذت ببرید.

همچنین در انتها به شما پیشنهاد می کنیم که اگر از هواداران نوشیدنی های سالم خانگی هستید، طرز تهیه شربت لیموناد خانگی و طرز تهیه انواع اسموتی را نیز در انگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 485

به "طرز تهیه شکلات گلاسه مخصوص در منزل با تمام نکات مهم" امتیاز دهید

3 کاربر به "طرز تهیه شکلات گلاسه مخصوص در منزل با تمام نکات مهم" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شکلات گلاسه مخصوص در منزل با تمام نکات مهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید