سرفصل های درسی کرسی های زبان فارسی خارج از کشور بازنگری شد

به گزارش طرفداران رونالدو، معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی وزارت علوم از بازنگری سرفصل های درسی زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی کرسی های زبان ادبیات فارسی خارج از کشور اطلاع داد.

سرفصل های درسی کرسی های زبان فارسی خارج از کشور بازنگری شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بهادر باقری معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی وزارت علوم با اشاره به فعالیت کارگروه های تخصصی معاونت گسترش زبان فارسی گفت: در چند کارگروه تخصصی، سرفصل های درسی زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی را که بسیار قدیمی و نامتناسب با دنیای امروز این رشته بود، بازنگری و بازنگاری نموده ایم که روزآمد شده و به زودی به کرسی ها اعلام و پیشنهاد می کنیم.

آغاز به کار کارگروه تدوین منابع درسی جدید

وی اضافه نمود: در کنار این مجموعه فعالیت ها، به زودی کارگروه تدوین منابع درسی جدید آغاز به کار خواهد نمود و قرار است تفاهم نامه ای با سازمان سمت امضا کنیم و انتشار کتاب های جدید را به صورت چاپی و دیجیتال به آن سازمان بسپاریم.

رونمایی از بانک اطلاعاتی زبان فارسی در آینده نزدیک

باقری با اعلام این خبر که بانک اطلاعاتی زبان فارسی هم در حد زیادی آماده شده است؛ گفت: این بانک اطلاعاتی به زودی در سایت وزارت علوم در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی وزارت علوم اضافه نمود: همچنین از تجربیات استادانی که در این چهل سال اعزام شده اند، استفاده می کنیم و نشست هایی به عنوان حلقه مشاوران داریم و با ثبت این تجربیات و خاطرات ارزشمند، قرار است کتاب تاریخ پارسی گستری در گیتی را منتشر کنیم.

وی درباره کتاب های منتشر شده در زمینه آموزش زبان فارسی در معاونت گسترش زبان فارسی اضافه نمود: کتاب های پرفا شش جلدی تألیف میردهقان، آزمون سازی، 2000 موضوع برای مصاحبه تألیف امیررضا وکیلی فرد را منتشر نموده ایم و کتاب ده جلدی فارسی نامه وی هم تا آخر سال جاری منتشر خواهد شد.

برگزاری دوره های دانش افزایی با همکاری دانشگاه ها

معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی وزارت علوم با اشاره به دیگر فعالیت ها در زمینه ترویج زبان فارسی گفت: همکاری خوبی با انجمن ترویج زبان فارسی داریم و علاوه بر این، دوره های دانش افزایی با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی داشتیم که همچنان ادامه خواهد داشت و بیش از 60 سخنرانی علمی با حضور استادان ایرانی و خارجی، حاصل این دوره بود.

برگزاری کنفرانس جهانی ایران شناسی با همکاری دانشگاه صوفیه بلغارستان

باقری گفت: یک کنفرانس جهانی ایران شناسی نیز با همکاری دانشگاه صوفیه بلغارستان برنامه ریزی نموده ایم و اطلاعات تکمیلی را در روز های آینده ارائه می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 804

به "سرفصل های درسی کرسی های زبان فارسی خارج از کشور بازنگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرفصل های درسی کرسی های زبان فارسی خارج از کشور بازنگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید