سامانه هوشمند پایش ماهواره ای ارتقا می یابد

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، این سامانه که یک محصول دانش بنیانی است قرار است با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتقا یابد.

سامانه هوشمند پایش ماهواره ای ارتقا می یابد

به گفته یاسر ابراهیمیان قاجاری، رئیس گروه ژئوماتیک ستاد، با ارتقای این سامانه، خدمات جامع سنجش از دور به طور کامل در قالب یک پلت فورم مبتنی بر وب به کاربران ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در فاز نخست ارتقای این سامانه امکاناتی مانند شناسایی پهنه های آبی با الگوریتم های هوش مصنوعی، اعلام هشدار سیلاب در هفت روز آینده با مناطق ریسک بالا، متوسط و کم و شناسایی مناطق سیلاب و مسیریابی به این نقاط برای امدادرسانی به سامانه اضافه کرده می گردد.

قاجاری خاطر نشان کرد: همچنین در این سامانه مواردی مانند پایش دریاچه ها و تالاب ها ومرز آبی مخازن سدها به همراه گزارش های آماری تغییرات، شناسایی نقاط جنگل خواری و تغییر اراضی کشاورزی، شناسایی مناطق با ریسک و پیش بینی آتش سوزی و اعلام هشدار و شناسایی نقاط آتش فعال کل کشور با شرایط نوع پوشش گیاهی آن نقطه و مسیریابی برای اطفاء حریق به این نقاط در نظر گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: قرار است در فاز نخست ارتقای سامانه سهم، اعلام هشدار به کاربر برای مناطق معین شده توسط آن و ثبت مناطق آتش توسط کاربر برابر با مشاهدات عینی با قابلیت اظافه کردن تصویر و مختصات GPS تلفن همراه و جستجو و فیلتر اطلاعات توصیفی برای کاربر برای تسهیل در استفاده از امکانات هم اضافه کرده گردد.

به گفته وی، پایش زمین های کشاورزی براساس ثبت موقعیت زمین توسط GPS کاربر و اعلام گزارش مصرف آبدهی و کوددهی بهینه و کنترل کیفیت رشد گیاه و آفات و نمایش معینات داده های مکانی و توصیفی بر روی نقشه هم به عنوان امکانات جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه بیان می نماید: در حال حاضر مهم ترین چالش پیش روی این استارت آپعدم شناخت درست بهره برداران که معمولا سازمان های دولتی هستند از خدمات این استارتارپ ها است که امید است با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این چالش ها مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 379

به "سامانه هوشمند پایش ماهواره ای ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه هوشمند پایش ماهواره ای ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید