رییس جدید سازمان بورس:کجای اقتصاد شامل حضور 50 میلیونی مردم می گردد؟

به گزارش طرفداران رونالدو، تهران (پانا) - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بر رشد و بالندگی اقتصاد کشور از راستا بورس تاکید نمود.

رییس جدید سازمان بورس:کجای اقتصاد شامل حضور 50 میلیونی مردم می گردد؟

محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در زمان رییس سابق سازمان بورس برای توسعه بازار و افزایش نقش بازار در اقتصاد کشور انجام شد، گفت:بخشی از فعالیت ما در این بازار ادامه دهنده راه وی خواهد بود و برای افزایش نقش بازار سرمایه در کشور کوشش می کنیم.

وی اضافه نمود: زمانی که از بازار سرمایه در اقتصاد صحبت می گردد باید توجه کرد که این موضوع محدود به یک بازار نمی گردد. در بازار سرمایه با حدود بیش از 600 شرکت حضور دارد که بخش عظیمی از فراوری ناخالص داخلی و اشتغال کشور را در بر می گیرد و از صندلی بسیار بالایی برخوردار است.اگر به دنبال جهش فراوری هستیم باید این شرکت ها نقش اساسی و راهبردی را در جهش فراوری ایفا نمایند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اگر دنبال افزایش مشارکت عمومی و مردمی سازی اقتصاد هستیم، کدام صحنه از اقتصاد شامل حضور بیش از 50 میلیون مردم می گردد و کجای اقتصاد به اندازه بازار سرمایه مردمی است؟

دهقان دهنوی اضافه نمود:اگر دنبال این هستیم شفافیت و رقابت پذیری در اقتصاد کشور ارتقا پیدا کند، بازار سرمایه می تواند به این موضوع یاری کند و حتی در بحث اشتغال و بهره وری هم یاری نماینده خواهد بود.

بازار سرمایه آینه اقتصاد کشور است، در صورتی که در کشور به دنبال رشد و بالندگی اقتصاد هستیم این موضوع باید در آینه بازار سرمایه خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه زمینه افزایش جهش فراوری باید در بازار سرمایه فراهم گردد و آرامش در اقتصاد کشور برای جلوگیری از نوسان ها باید در آینه بازار سرمایه قابل مشاهده باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: باید نسبت به اهمیت بازار سرمایه مطلع باشیم و نگاه های خود را نسبت به این بازار فراتر از نوسان و تغییرات روزانه بورس دهیم.

در ماه های گذشته شاهد برخی از نوسان ها در بازار بودیم که بخشی از آن ناشی از تحولات مالی بود، اکنون آینده اقتصاد با افق های روشنی همراه است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 776

به "رییس جدید سازمان بورس:کجای اقتصاد شامل حضور 50 میلیونی مردم می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس جدید سازمان بورس:کجای اقتصاد شامل حضور 50 میلیونی مردم می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید