رقیب اندرویدی آیفون 12 مینی به این زودی ها رونمایی نمی گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، این طور که به نظر می رسد، هنوز تقاضا برای گوشی های کوچک آن قدر زیاد نیست که شرکت های اندرویدی را به ساخت رقیبی برای آیفون 12 مینی مجاب کند.

رقیب اندرویدی آیفون 12 مینی به این زودی ها رونمایی نمی گردد

طبق پیش بینی مؤسسه کانتار، آیفون 12 مینی این پتانسیل را دارد که بتواند به یکی از پرفروش ترین گوشی های تاریخ گردد. چرا که سال هاست کاربران نتوانستند به یک گوشی کوچک و قدرتمند دسترسی داشته باشند. طی این سال ها تقریبا می توان گفت تعداد انگشت شماری گوشی کوچکتر از 5.8 اینچ راهی بازار شدند. چون تمایل مردم به خرید گوشی های کوچک تقریبا از بین رفت.

اما اپل با معرفی آیفون SE با نمایشگر 4.7 اینچی و آیفون 12 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی، خلاف این موضوع را ثابت کرد. کاربران زیادی مشتاق خرید گوشی های کوچک اپل هستند. مثلا آیفون SE در حالی با حواشی زیاد راهی بازار شد که تقریبا هیچ گوشی دیگری به این اندازه دور تا دور خود حاشیه نداشت. اما باز هم در مدت زمانی کوتاه توانست در جمع 10 گوشی پرفروش نیمه اول امسال حضور پیدا کند.

اما با این همه تمایل مردم، چرا شرکت های اندرویدی هر سال اصرار به ساخت گوشی هایی با نمایشگر عظیم دارند؟ چرا هیچ یک از پرچم دارها در مدل های مختلف خود از نمایشگر 5-6 اینچی بهره نمی برند؟ به گزارش کانتار، بیش از 12 درصد کاربران می خواهند گوشی هوشمندی که خریداری می نمایند به راحتی درون جیب جا شده و یا کار با آن با یک دست بسیار آسان باشد. این درصد فعلا کم به نظر می رسد، اما اگر اندرویدی ها در این بخش وارد رقابت با اپل شوند، به احتمال زیاد به تعداد علاقه مندان افزوده خواهد شد.

  • آیفون 12 مینی اشتباه سامسونگ در نساختن گلکسی S20e را ثابت می نماید

در بین گوشی های سال 2020، آیفون SE کوچکترین محصول پرفروش است. اما برخلاف اندازه کوچک و برچسب قیمتی کمتر از 550 دلار، توان سخت افزاری فوق العاده بالایی دارد. اپل این گوشی را به پردازنده بسیار قدرتمند A13 و 3 گیگابایت حافظه رم مجهز نموده. بنابراین بعید به نظر می رسد تا سال ها شاهد افت کیفیت در این گوشی باشیم.

همین طور آیفون 12 هم با نمایشگر 5.4 اینچی و اندازه حتی کوچکتر از آیفون SE، از پردازنده A14 و 4 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. مهم تر اینکه شاهد پشتیبانی از اینترنت 5G هم در آن هستیم. با توجه به بازخوردهای کاربران، به خوبی می توان متوجه شد آن ها تا چه اندازه به خرید این گوشی ها مشتاق هستند. اما آیا این موضوع می تواند انگیزه ای برای شرکت های اندرویدی جهت ساخت چنین محصولاتی باشد؟

اینطور که به نظر می رسد چنین اتفاقی رخ نمی دهد. به ادعای یکی از افشاگران معروف چینی، Digital Chat Station، در حال حاضر هیچ شرکت اندرویدی قصد ساخت گوشی کوچک ندارد. چرا که هم هزینه استفاده از قطعات کوچک درون این گوشی ها بسیار بالاست هم اینکه به نسبت تقاضایی که برای گوشی های اندرویدی کوچک می گردد، پرداخت چنین هزینه هایی برای شرکت های سازنده به صرفه نیست.

  • تأثیر اینترنت 5G روی عمر باتری آیفون 12 و 12 پرو معین شد

مشکل دیگر که حتی گریبان گیر آیفون SE و آیفون 12 شده، ظرفیت و در نتیجه طول عمر کمتر باتری است. حتی اگر پیش بینی کانتار درست از آب در بیاید و آیفون 12 بتواند به فروش خوبی دست پیدا کند، طول عمر باتری مسأله ای است که شرکت ها نمی توانند به سادگی از کنار آن بگذرند. اخیرا هم شنیده بودیم که ردمی قصد فراوری گوشی کوچک را دارد، منتها نمی تواند راه حلی برای مشکل باتری آن پیدا کند.

یکی از دلایلی که باعث می گردد اپل روی ساخت گوشی های کوچک اصرار داشته باشد این است که کاربران به طور کلی تمایل زیادی به خرید گوشی های آیفون دارند. دیده بودیم آیفون SE در تست باتری در بسیاری از شرایط حتی یک روز هم دوام نداشت. اما آمار فروش آن نشان می دهد برای کاربران، چنین مواردی از اهمیت کمی برخوردار است. خصوصا اینکه اکنون آیفون ها از اینترنت 5G هم پشتیبانی می نمایند.

اما به نظر می رسد اگر شرکت های اندرویدی گوشی کوچکی مثل آیفون 12 مینی یا آیفون SE فراوری نمایند، آنقدرها با استقبال گرم کاربران روبرو نخواهند شد که هزینه ساخت آن ها جبران گردد. بنابراین باید کمی منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد. فعلا کاربرد اپلیکیشن ها و احتیاج کاربران به گونه ای شده که بهره مندی از یک گوشی با نمایشگر عظیم به یک موضوع ضروری تبدیل شده. به همین خاطر است که سامسونگ در حال کار روی گوشی های تاشو است.

از این طرف اما می بینیم کوپرتینویی ها به ساخت گوشی های کوچک روی آورده اند و پیروز هم هستند. اگر اپل در عرضه گوشی های کوچک در دراز مدت پیروز گردد، قطعا شرکت های اندرویدی هم هر سال از یک پرچم دار کوچک رونمایی می نمایند. درست مثل زمانی که بسیاری از شرکت ها بعد از سامسونگ به ساخت گوشی های عظیم روی آوردند و نتیجه هم چیزی جز سودآوری نبود.

نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می کنید گوشی های کوچک آن قدر هوادار دارند که شرکت های سازنده گوشی هوشمند بخواهند بخشی از منابع خود را صرف ساخت آن ها نمایند؟

  • آمار پیش فروش آیفون 12 پرو بالاتر از انتظار است

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 590

به "رقیب اندرویدی آیفون 12 مینی به این زودی ها رونمایی نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب اندرویدی آیفون 12 مینی به این زودی ها رونمایی نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید