اپل هفته آینده تسلیم اتحادیه اروپا خواهد شد؛ USB، C اجباری می گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، اینطور که به نظر می رسد، هفته آینده اتحادیه اروپا قرار است تصمیم نهایی خود را مبنی بر اجباری شدن استفاده از پورت USB-C به عنوان پورت شارژر در تمام محصولات الکترونیکی واجد شرایط صادر کند تا بدین ترتیب اپل در آستانه یک شکست بزرگ باشد.

اپل هفته آینده تسلیم اتحادیه اروپا خواهد شد؛ USB، C اجباری می گردد

اپل از زمانی که تصمیم گرفت برای خود یک زیست بوم قدرتمند تشکیل دهد، توانست نظر مثبت میلیون ها کاربر را به خود جلب کند و هر روز هم به تعداد اعضای این زیست بوم بزرگ اضافه می گردد. حالا کاربران به دلایل مختلف اپل را به عنوان برند اصلی محصولات الکترونیکی خود انتخاب می نمایند و شرکت آمریکایی هم هر روز آن ها را به زیست بوم خود وابسته تر می نماید. طوری که وقتی وارد آن می شوید، از سر اجبار، حتما یک وسیله را که انتخاب خودتان هم نیست خریداری می کنید.

یکی از این مواردی که در بسته تر شدن زیست بوم اپل تأثیر مستقیم دارد، پورت لایتنینگ است. این پورت شارژر فقط در محصولات اپل مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می گردد کاربران شرکت آمریکایی هنگام خرید شارژر یا هندزفری، به سراغ آن هایی بروند که از این پورت پشتیبانی می نمایند. البته مشکل خاصی با این پورت شارژر وجود ندارد؛ کاربران می توانند با استفاده از همین پورت و کابل، گوشی آیفون خود را با سرعت قابل قبولی شارژ نمایند یا اطلاعات خود را جابه جا نمایند. مشکل اصلی اینجاست که اپل برای تجهیز گوشی های خود به پورت بهتر و سریع تر مقاومت می نماید.

البته پورت شارژر تنها قابلیت خوبی نیست که اپل کاربرانش را از آن محروم نموده است. نمایشگر با رفرش ریت بالا، طراحی مدرن و زیبا، شارژر سریع و… هم از جمله سایر قابلیت هایی هستند که اپل به خاطر دلایل مختلف، آن ها را به گوشی هایش اضافه نمی نماید. متأسفانه بعضی از کاربران این شرکت بدون هیچ توجیه خاصی آیفون ها را انتخاب می نمایند، حتی اگر نتوانند به خوبی از آن ها استفاده نمایند. اپل هم با این وجود، دلیلی نمی بیند که بخواهد همه قابلیت های خوب را یک جا به گوشی هایش اضافه کند.

اما این بار اوضاع فرق می نماید. ظاهرا اتحادیه اروپا وقتی دید کاربران اعتراضی به اپل نمی نمایند، تصمیم گرفت خودش فکری به حال آن ها بکند و اپل را مجبور کند از پورت USB-C به جای لایتنینگ در محصولاتش استفاده کند. البته قانون تازه فقط برای اپل در نظر نگرفته شده است و کل شرکت های سازنده محصولات الکترونیکی را در بر می گیرد، ولی چون فقط اپل است که همواره به ساز خود می رقصد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

حالا این قانون تازه اتحادیه اروپا با دریافت 43 رأی مثبت و 2 رأی منفی، بالاخره قرار است به تصویب برسد. این قانون شرکت ها را مجاب می نماید تمام گجت های هوشمند خود را که امکان شارژ به وسیله کابل را دارند، به پورت USB-C مجهز نمایند تا بدین ترتیب USB-C به یک استاندارد واحد برای تمام گجت های هوشمند تبدیل گردد. البته اپل در ابتدا با این قانون مخالفت و دلایلی را هم مبنی بر اصرارش به استفاده از پورت لایتنینگ عنوان کرد اما اتحادیه اروپا ظاهرا می دانست چرا شرکت آمریکایی تن به این خواسته نمی دهد.

این قانون در تاریخ 7 ژوئن یعنی فردا رسما تصویب می گردد و شرکت ها باید مطابق آن رفتار نمایند. البته یک سری ابهامات هم وجود دارد که باید در رابطه با آن ها شفاف سازی گردد. برای مثال هنوز نمی دانیم آیا لپ تاپ ها هم بخشی از نسخه نهایی این قانون هستند یا خیر. چون در ابتدا گفته می شد این قانون برای تمام گجت های هوشمند است. بعلاوه گفته می گردد قانون گذاران می خواهند تا سال 2025 به شرکت ها زمان بدهند تا محصولات شان را متناسب با این قانون طراحی نمایند اما کمیسیون اتحادیه اروپا و یک سری از کشورهای دیگر هم معتقد هستند زمان بیشتری برای این منظور احتیاج خواهد بود.

به صورت کلی فقط اپل است که باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرد چون سایر شرکت ها نظیر گوگل، سامسونگ و… همین حالا هم گجت های شارژی خود را با پورت USB-C راهی بازار می نمایند. حتی اپل هم آیپد پرو، مک و آیپد ایر را با این پورت راهی بازار می نماید اما در مقابل تجهیز آیفون ها به آن مقاومت می نماید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1416

به "اپل هفته آینده تسلیم اتحادیه اروپا خواهد شد؛ USB، C اجباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل هفته آینده تسلیم اتحادیه اروپا خواهد شد؛ USB، C اجباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید