ردادی: محافظه کاری دولت، ابتذال فرهنگی را رشد داد

به گزارش طرفداران رونالدو، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معتقد است دولت بنا به سیاست محافظه کاری، بر فرایند تنزل فرهنگی در کشور دمید و این معضل ادامه پیدا کرد.

ردادی: محافظه کاری دولت، ابتذال فرهنگی را رشد داد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محسن ردادی در برنامه صبح و تبادل نظر رادیو تبادل نظر با اشاره به حادثه تروریستی در مدرسه شیعیان افغانستان به تشریح رخداد های فرهنگی در راستای حمایت از این مردم مظلوم پرداخت و گفت: در دولت قبل چندین فیلم درباره مردم افغانستان ساخته شد و می توان سر را بالا گرفت و به آن ها افتخار کرد، اما در دولت فعلی سیاست فقط بر محافظه کاری و جلب نظر طرفین است.

وی با بیان اینکه دولت برنامه های سیاست خارجی را با قدرت پیش می برد؛ حال آنکه در بعد مالی هیچ برنامه مدونی در دست نداشته و ندارد، توضیح داد: این دولت کار را با شگرد کجدار و مریز پیش می برد تا به سیاست خارجی آسیبی نزند.

ردادی اظهار داشت: عرصه فرهنگ نیز جدا از اقتصاد نیست و دولت برنامه خاصی برای این حوزه ندارد.

وی یادآور شد: بی برنامگی دولت به جد حوزه فرهنگ را دچار آسیب نموده است.

ردادی گفت: دولت دوازدهم در عرصه موسیقی، فرهنگ، سینما و... هیچ کار ویژه ای صورت نداده است. حتی نمی تواند اقدامات فرهنگی خود را نسبت به دولت قبل برتر بداند. در حالیکه دولت قبل چندین فیلم انقلابی را روانه فستیوال های خارجی و اسکار نموده است.

وی فرایند کنونی را نتیجه سیاست محافظه کاری خواند که دولت کنونی در عرصه فرهنگ پیش گرفته است.

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مصاحبه با رادیو تبادل نظر، با اعلام اینکه سیاست های فرهنگی کشور نباید مردم را دچار خفگی کند، اظهار داشت: شخصا عرصه فرهنگ را از اقتصاد و سایر امور، مستقل می دانم بنابراین اگر شکم مردم گرسنه یا سیر باشد، فرهنگ باید سیاست صحیحی را در پیش گیرد.

*سیاست های فرهنگی نباید مردم را خفه کند

استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: مردم در عین حال نباید احساس فشار فرهنگی نمایند.

وی توضیح داد: در خانواده و اجتماع طیف های مختلفی از مردم چشم به فرهنگ دارند و سیاست های فرهنگی دولت باید برای همه این اقشار طرح ریزی گردد و آنان را راضی و قانع کردن کند.

ردادی همچنین تاکید نمود بدلیل حساسیت های ذاتی در میان اهالی هنر، بایستی سیاست مدارا را با آن ها در پیش گرفت.

وی در رادیو تبادل نظر گفت: در سایر کشور ها نیز هر یک از هنرمندان قادر به انجام کار های دلخواه خود نیستند و وزارت فرهنگ در کل جهان وظیفه اصلاح سلایق مردم و پیشروی به سمت تعالی فرهنگ را دارا هستند.

ردادی ادامه داد: ما نمی گوییم مردم پیشتر سلیقه ای فاخر داشتند و دولت فعلی فرایند سلایق ارزنده مردم را به تباهی کشانده است، اما این دولت بنا به سیاست محافظه کاری، بر فرایند تنزل فرهنگی در کشور دمید و این معضل ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در همین دولت تئاتر های بی محتوا، پر خرج و پر هزینه آغاز به کار کرد و فرهنگ را رو به ابتذال کشاند، گفت: این رویه در سایر عرصه های فرهنگی و هنری نیز دیده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 959

به "ردادی: محافظه کاری دولت، ابتذال فرهنگی را رشد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردادی: محافظه کاری دولت، ابتذال فرهنگی را رشد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید