ذوبآهن باید تکلیفش را معین کند، سپاهان تنوع تاکتیکی دارد

به گزارش طرفداران رونالدو، پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت ذوب آهن باید ساختارش را درست کند و تعیین کند که می خواهد کجای فوتبال ایران باشد.

ذوبآهن باید تکلیفش را معین کند، سپاهان تنوع تاکتیکی دارد

حسین چرخابی در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط سپاهان اظهار کرد: قبل از آغاز بازی ها گفتم که باید صبر کنیم تا شرایط سپاهان و نویدکیا را ببینیم. نیمی از نیم فصل باید بگذرد تا تعیین گردد این تیم در چه شرایطی است. بازی سپاهان مقابل نساجی در نیمه اول یکی از بازی های بی نقص کل این دوره از مسابقات بود. در فوتبال دو تیمی که در زمین مقابل هم بازی می نمایند، ضد هم هستند و گاهی اوقات تیمی 9 نفر را در زمین خودش می گذارد و به هیچ وجه اجازه نمی دهد حریف به دروازه نزدیک گردد.

او ادامه داد: در این گونه مواقع تیم حریف باید باز گردد و تاکتیکش را به کنار زمین ببرد و سانتر کند. یعنی تیم باید تنوع تاکتیکی داشته باشد که در هر شرایطی توانایی نتیجه دریافت داشته باشد. این کاری بود که سپاهانی ها مقابل نساجی انجام دادند و کی روش با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد. می شد از این تاکتیک به شکل بهتری در بازی با نفت مسجدسلیمان هم استفاده کرد چرا که میانگین قدی سپاهانی ها بیشتر از نفت بود و باتوجه به گل و آلود بودن زمین مسجدسلیمان بهترین تاکتیک همین کار بود.

پیشکسوت فوتبال اصفهان با بیان این که سپاهان با همین تاکتیک نتیجه خوبی مقابل نساجی گرفت، گفت: محرم نویدکیا می تواند در درازمدت موفقیت های بیشتری به دست بیاورد و قطعا روز به روز می تواند بهتر گردد اما باید کار نویدکیا را در بعضی بازی ها مثل پرسپولیس، استقلال و فولاد ببینیم تا عیار او را بشناسیم. البته در هر صورت فرایند را مثبت ارزیابی می کنم و سپاهان می تواند در شرایط بهتر از این هم قرار بگیرد.

او درباره شرایط ذوب آهن و شرایط نامساعد این تیم هم مطرح نمود: ذوبی ها در درجه اول باید ساختارشان را درست نمایند و به نظرم اکنون صحبت از کادر و تیم اضافه است. ذوب آهن ابتدا باید تعیین کند که می خواهد کجای فوتبال ایران باشد. اکنون مثل این است که دوست ندارد در فوتبال ایران باشد که ای کاش اشتباه کنم. آن ها سال گذشته با تغییر دادن چندین مربی با شرایط بسیار سخت با سقوط دست و پنجه نرم می کردند. تصمیمات باشگاه و مدیریت باید باعث تقویت تیم گردد نه تضعیف.

چرخابی اضافه نمود: ذوب آهن انواع و اقسام بازیکنانش را از دست داد و رو به تضعیف رفت. من درباره مسائل فنی ذوب آهن صحبتی ندارم چرا که بعضی از مسئولان خیلی توجهی به فوتبال ذوب آهن ندارند. ما نمی توانیم پیش بینی کنیم هر تیم در خاتمه لیگ در کدام رده قرار می گیرد اما می توانیم بگوییم شکل و ساختار یک باشگاه باعث می گردد تیم در چه شرایط قرار بگیرد. استراتژی که ذوب آهن در پیش گرفته نمی تواند مفید باشد.

او در خاتمه گفت: داوری ها هم انصافا به ضرر ذوب آهن بوده اما این مسائل همواره بوده و اکنون هم وجود دارد. ذوب آهن اگر می خواهد تیم خوبی گردد باید خود را از نظر ساختار و از نظر تیمی بهتر کند. آن ها سال های سال در آسیا حضور داشتند، بنابراین باید در این تیم تحول صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 700

به "ذوبآهن باید تکلیفش را معین کند، سپاهان تنوع تاکتیکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوبآهن باید تکلیفش را معین کند، سپاهان تنوع تاکتیکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید