خشم ناشی از گرسنگی احساسی واقعی است

به گزارش طرفداران رونالدو، دانشمندان ارتباط قدرتمند میان احساس خشم و تحریک پذیری را در زمان خالی بودن معده تایید نموده اند- که بیشتر به خرسنگی [hanger - ترکیب مستعار- خشم و گرسنگی] شناخته می گردد.

خشم ناشی از گرسنگی احساسی واقعی است

پژوهش کوچکی نشان داد چنانچه فردی گرسنه باشد، احتمال بروز احساسات و رفتارهای منفی در او افزایش می یابد.

پژوهشگران به این نکته نیز پی بردند که گرسنگی از اندازه لذت می کاهد.

این مطالعه که که با مدیریت دانشجویان دانشگاه آنگلیا راسکین (ARU) بریتانیا و دانشگاه علوم پزشکی کارل لندشتاینر اتریش انجام شد، یکی از نخستین آنالیز ها درباره این موضوع است که گرسنگی چه تاثیری بر احساسات افراد در زندگی روزمره دارد.

ویرن سوامی، نویسنده ارشد این مطالعه، استاد روانشناسی اجتماعی در ای آریو، می گوید:بسیاری از ما می دانیم که گرسنگی می تواند بر احساسات تاثیر بگذارد، اما به طرز حیرت آوری، پژوهش علمی بسیار اندکی با تمرکز بر خرسنگی [خشم ناشی از گرسنگی] اجرا شده است.

سوامی شرح می دهد که با دنبال کردن افراد در زندگی روزمره، دریافتیم که گرسنگی روی اندازه خشم، تحریک پذیری، و لذت تاثیرگذار است.

در این مطالعه که در نشریه پلاس وان منتشر شد، 121 نفر، از جمله 64 نفر از اروپای مرکزی، شرکت کردند که ظرف 21 روز، روزانه تعدادی نظرسنجی را تکمیل کردند.

آن ها احساسات و اندازه گرسنگی خود را تا پنج بار در روز، در یک برنامک تلفن هوشمند گزارش کردند.

عواملی مانند سن و جنس، شاخص توده بدنی، عادت های غذایی، و ویژگی های شخصیتی فردی نیز [در این پژوهش] لحاظ شد.

این پژوهش نشان داد که احساسات منفی، هم ناشی از نوسان های روزانه در گرسنگی، و هم سطوح به جامانده [پس از برطرف] گرسنگی است.

پژوهشگران نوشتند، با اینکه گرسنه بودن ممکن است به صورت اتوماتیک به احساسات منفی منجر نگردد، این ارتباط نشان می دهد که ممکن است فرد گرسنه زودتر دچار خشم و تحریک پذیری گردد.

سوامی گفت: اگرچه مطالعه ما راهی برای کاهش احساسات منفی ناشی از گرسنگی ارائه نمی نماید، نشان می دهد که توانایی برچسب زدن به یک احساس به فرد یاری می نماید تا آن را مهار کند؛ مثلا تشخیص بدهیم که حس خشم داریم، چون صاف و ساده، گرسنه ایم.

بنابراین، آگاهی بیشتر از خرسنگی [خشم ناشی از گرسنگی]، می تواند احتمال منجر شدن گرسنگی به احساسات و رفتارهای منفی در افراد را کاهش دهد.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1447

به "خشم ناشی از گرسنگی احساسی واقعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم ناشی از گرسنگی احساسی واقعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید