جزئیات مرگ زن غواص در رودخانه تنگ براق اقلید

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس مرکز اورژانس 115 اقلید گفت: یک زن غواص در منطقه شنا ممنوع رودخانه تنگ براق اقلید غرق شد و جان باخت.

جزئیات مرگ زن غواص در رودخانه تنگ براق اقلید

به گزارش خبرنگاران آنلاین، محمد مهدی مسعودی، چهارشنبه 28 خرداد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: در پی تماس تلفنی در ساعت 19 و 45 دقیقه سه شنبه 27 خرداد یک دستگاه آمبولانس به محل مورد نظر اعزام شد.

وی اضافه نمود: فرد غرق شده خانمی 35 ساله بود که هنگام حضور امدادگران هیچ گونه علائم حیاتی نداشت و به رغم کوشش های اجرا شده فرد مورد نظر فوت کرد.

بخشدار سده شهرستان اقلید، استان فارس نیز گفت: اداره این تفرجگاه به عهده تعاونی مردمی تنگ براق است و اقداماتی جهت ایمن سازی همچون کشیدن فنس در محل های خطرناک و نصب علائم و بنرهای هشدار دهنده اجرا شده است که با این حال متاسفانه در هر سال چند نفر در تنگ براق غرق می شوند.

ابراهیم محمدی اضافه نمود: فرد غرق شده مربی آموزش غواصی بود که یکی از نیروهای نجات غریق منطقه تنگه براق شاگرد ایشان بوده است و علی رغم اینکه همراه وی نیز مربی غواصی و نجات غریق بود ولی متاسفانه آبهای تنگ براق به این غواص جوان نیز رحم نکرد.

حسن مسعودی رئیس ورزش و جوانان شهرستان اقلید نیز به ایرنا گفت: حمیده مسعودی از غواصان برتر استان فارس و کشور بود اما در این حادثه اسیر موج رودخانه و پس از برخورد به صخره دچار ضربه مغزی شد.

وی اضافه نمود : از علاقه مندان شنا در مناطق ممنوعه تنگ براق می خواهیم به دلیل بالا بودن سطح آب و داشتن موج در این رودخانه از شنا کردن جدا پرهیز نمایند.

زنده یاد حمیده مسعودی 35 سال سن داشت و از مدرسان با سابقه فدراسیون نجات غریق بود که طی مدت فعالیت خود غواصان زیادی را پرورش داده بود .

پزشک قانونی شهرستان اقلید نیز به ایرنا گفت: متاسفانه آمار غرق شدگی در تفرجگاه تنگ براق نگران نماینده است و جهت کاهش آمار توجه ویژه مسئولین را می طلبد.

دکتر زهرا کاوه آمار جانباختگان در تنگ براق در سال 98 را 6 نفر اعلام نمود.

آبشار تنگ براق در بخش سده شهرستان اقلید واقع شده است و هرساله پذیرای گردشگران زیادی در کشور است.

شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 384

به "جزئیات مرگ زن غواص در رودخانه تنگ براق اقلید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مرگ زن غواص در رودخانه تنگ براق اقلید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید