جذب 2 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای در صنعت

به گزارش طرفداران رونالدو، تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از فراهم شدن فرصت جذب 2 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای در یکی از صنایع خبرداد.

جذب 2 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای در صنعت

به گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران در حاشیه جلسه هم اندیشی دانشگاه فنی و حرفه ای در برنامه هفتم توسعه، از اعلام آمادگی یک گروه صنعتی برای جذب بیش از 2000 نفر فارغ التحصیلان مهارتی دانشگاه در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای اطلاع داد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه یکی از اهداف طرح تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه در 31 استان کشور، ارتباط مؤثر با بنگاه های مالی به اسم شرکای آموزش عالی مهارتی است اسم کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری هم با بعضی از گروه های صنعتی منعقد شده و فرصت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه در این صنایع ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه اشتغال بین صنعت و دانشگاه های مأموریت گرا از اهداف عالی این طرح است، اضافه کرد: منابع دولتی جوابگوی احتیاج تجهیز بیش از 3400 کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور نیست.

صالحی عمران اضافه کرد: از سوی دیگر در دوران پسا صنعتی، احتیاج بنگاه های مالی بزرگ و میانه به نیروی انسانی ماهر و آشنا به فناوری نوین به شدت افزایش یافته است، لذا پس از حضور مؤثر بخش خصوصی در تدوین و بازنگری سرفصل های درسی و ایجاد حس اعتماد در گام اول، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های در سراسر واحدهای تابعه و در مرحله دوم جذب فارغ التحصیلان از برنامه های پیروز این دانشگاه بوده که در شروع جهت آن قرار داریم.

صالحی عمران با اشاره بر نامگذاری بخش خصوصی به اسم شرکای آموزش عالی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای توضیح داد: این موضوع به تمامی حوزه ها اعم از آموزشی، پژوهشی و دانشجویی جهت رصد احتیاج نیروی انسانی صاحبان صنایع کوچک و بزرگ و خدماتی در کشور ابلاغ شده است.

براساس این گزارش، 570 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه هزینه شده است و لزوم حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در صنعت، برگزاری آزمون صلاحیت عملی فنوحر برای متقاضیان جذب، بازنگری مداوم سرفصل های درسی، توسعه مراکز رشد مهارتی از مهم ترین اهداف دانشگاه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی تلقی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1146

به "جذب 2 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای در صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب 2 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای در صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید