جابجایی 3 میلیون مسافر از راستا هوایی در نوروز

به گزارش طرفداران رونالدو، به گفته مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی از شروع سفرهای نوروزی، جابجایی حدود 3 میلیون مسافر به وسیله حمل و نقل هوایی پیش بینی می گردد.

جابجایی 3 میلیون مسافر از راستا هوایی در نوروز

مرتضی دهقان مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی گفت که با توجه به اینکه نوروز سال جاری، نخستین نوروز بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بود، جلسات متعدد با شرکت های هواپیمایی، انجمن شرکت های هواپیمایی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی تقریبا از حدود 3 ماه گذشته برگزار گردید و درخواست کردیم تا حد امکان بلیت به صورت مستقیم از طرف ایرلاین ها به متقاضیان عرضه گردد.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از زمان شروع سفرهای نوروزی (25 اسفند تا 15 فروردین) جابجایی حدود 3 میلیون مسافر به وسیله حمل و نقل هوایی پیش بینی می گردد، ادامه داد:

به علت اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، قیمت ها دیگر از سوی سازمان هواپیمایی معین نمی گردد و هر ایرلاین بسته به نوع خدمات و رقابت نسبت به نرخ گذاری بلیت اقدام می نماید که این نرخ ها بین ایرلاین های مختلف متغیر است.

وی با بیان اینکه تمام شرکت های هواپیمایی ملزم شدند تا نرخ مسیرهای پروازی خود را در سایت شرکت خود درج نمایند، اضافه کرد:

بعلاوه به دفاتر خدمات مسافر هوایی (آژانس ها) اعلام کردیم نرخ بلیت هایی که به مسافران عرضه می نمایند دقیقا باید همان نرخ معین شده به وسیله ایرلاین ها باشد.

دهقان گفت که با دستگاه های نظارتی هماهنگی های لازم اجرا شده تا بلیت هواپیما با نرخ های معین شده به وسیله هر شرکت هواپیمایی به فروش برسد و در صورتی که آژانسی نسبت به فروش بلیت با نرخ غیر از نرخ شرکت هواپیمایی اقدام کند با آن برخورد خواهد شد که البته طبق گزارش هایی که از سطح بازار دریافت کردیم با یک رضایتمندی نسبی در این بخش روبرو بودیم و شرایط فروش بلیت در شرایط مناسب و ایده آل واقع شده است.

مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همچنان ظرفیت خالی در بعضی پروازها وجود دارد اضافه کرد:

در ایام پیک مسافری که تقاضا برای مقاصد کیش، مشهد و قشم زیاد است، بیشتر پروازهای برگشت از این مقاصد با ظرفیت خالی باز می گردند بنابراین مسافران این منطقه ها به راحتی می توانند بلیت های خود را تهیه نمایند.

وی درباره شرایط فرودگاه ها نیز از آمادگی تمام فرودگاه های کشور برای ارائه خدمات به مسافران اطلاع داد و درباره حقوق مسافران در پروازهای داخلی نیز گفت که تمام شرکت های هواپیمایی دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی را رعایت می نمایند البته در مواردی وجود داشته که مسافران نسبت به عدم پذیرایی بعد از تاخیر دو ساعت شکایت داشتند که با پیگیری های به عمل آمده شرکت مربوطه اعلام نموده که در صورت پذیرایی پرواز با تاخیر بیشتری روبرو می شد.

دهقان در سرانجام صحبت هایش گفت که اگر هم در شرایطی مسافری به سازمان هواپیمایی مراجعه کند و مدعی باشد که حقوق وی در برابر تاخیر یا ابطال پرواز رعایت نشده پیگیری های لازم اجرا شده و از شرکت هواپیمایی مربوطه حقوق وی مطالبه شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1258

به "جابجایی 3 میلیون مسافر از راستا هوایی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابجایی 3 میلیون مسافر از راستا هوایی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید