توصیه های جدی برای اولین سفر نوزاد دلبندتان

به گزارش طرفداران رونالدو، خاطره اولین سفر با خواهر کوچکم را از یاد نمی برم؛ با اینکه پدر و مادرم حواس شان به همه چیز بود اما درگیر و دار آماده کردن وسایل سفر، فراموش کردند قوطی شیرخشکش را بردارند و با اولین گریه خواهرم تازه متوجه شدند چه فاجعه ای رخ داده است!

توصیه های جدی برای اولین سفر نوزاد دلبندتان

شیرخشکی در کار نبود و تا رسیدن به مقصد، خواهرم فقط قنداق نوش جان کرد چون امکان دسترسی به شیر خشک در هواپیمایی که از زمین بلند شده است، نبود. شما قرار است سال جاری چگونه اولین سفر را با نوزادتان تجربه کنید؟

پله اول؛ برنامه ریزی

برای هر مسافرتی برنامه ریزی نخستین قدم است؛ به ویژه برای بسته بندی لوازم مورد احتیاج کودک اول این پرسش ها را در فکر تان مرور کنید:

با چه وسیله ای سفر می کنیم؟ با توجه از طریق سفر، مدت زمان سفر نیز تعیین می گردد. به این ترتیب می توانید برای به همراه بردن غذا، شیر خشک، آب، آب جوش و... کودک برنامه ریزی کنید.

محل اقامت مان کجاست؟ اگر قرار است در جایی دور از مرکز شهر اقامت کنید، باید برای کودک به قدری شیرخشک یا غذا همراه ببرید که حداقل در 24 ساعت اول مسئله ای نداشته باشید.

کجا غذا می خوریم؟ برای مثال در سفرهایی که نمی دانید غذاهای شهر مقصد چیست، حتما باید به میزان کافی برای کودک غذا ببرید. سرگرمی های ما در سفر چیست و لباس و خوراک مورد احتیاج کودک مان چه چیزهایی هستند؟

پله دوم؛ چمدان خوراکی ها

سفر شما با یکی از این وسایل نقلیه شامل، خودروی شخصی، هواپیما، قطار یا اتوبوس انجام می گردد؛ بنابراین برای هرکدام باید ملاحظاتی داشته باشید.

خودروی شخصی

به مسافت و مدت زمان سفر توجه کنید، سپس خوراکی ها و مواد غذایی مورد احتیاج بچه ها را آماده کنید. این خوراکی ها را همراه داشته باشید:

صبحانه: برای این وعده، کودک شیرخوار فقط احتیاج به مصرف شیر مادر دارد. اگر شیر مادر نمی خورد، حتما شیر او را آماده کنید تا کمی قبل از صبحانه خوردن همه افراد به او شیر بدهید اما اگر کودک شما می تواند غذا بخورد- از شش ماه بزرگ تر است- آماده کردن صبحانه مناسب مانند فرنی، تخم مرغ پخته، نان، پنیر و عسل ضروری است. از همراه بردن شیر پاکتی، خامه، شیر طعم دار، به ویژه بیرون از یخدان جدا خودداری کنید زیرا می توانند عامل بروز اسهال باشند.

ناهار: هیچ گزینه ای بهتر از غذای خانگی نیست؛ بنابراین رستوران های بین راه را فراموش کنید؛ به ویژه اگر بچه کوچک همراه دارید. برای بچه ها تا دو سالگی فقط خوردن غذاهای خانگی توصیه می گردد. از تهیه غذاهایی که احتمال خراب شدن شان وجود دارد، پرهیز کنید. از همراه بردن گوشت خام، مرغ خام و... خودداری کنید و غذا را به صورت پخته با خود ببرید.

شام: در این زمان به مقصد رسیده اید و بعد از رسیدن به محل اقامت خوراکی های کودک را داخل یخچال بگذارید. اول به او شام بدهید و بعد به دیگر کارها رسیدگی کنید.

اتوبوس

سفر با این وسیله شاید از بقیه شیوه های سفر سخت تر باشد زیرا مانند خودروی شخصی نمی توانید هر زمان که ضروری است توقف داشته باشید. از طرفی فضای باز و راحت قطار را ندارد و مانند هواپیما نیز مسافت سفر کوتاه نیست. بهتر است اگر کودک زیر یک سال دارید، با اتوبوس سفر نکنید اما اگر چاره ای نبود، یک کیف دستی شامل وسایل اولیه ای از جمله شیرخشک، فلاسک آب جوش، شیشه شیر اصلی و یک عدد اضافی، پوشک، لباس زیر و لباس رو، یک لباس گرم و کلاه همراه داشته باشید.

هواپیما

در سفر هوایی نیز همان ساک اتوبوس را همراه داشته باشید؛ با این تفاوت که در سفر هوایی معمولا با یک بار شیر دادن به کودک به مقصد می رسید. درصورتی که فرزندتان زیر دو سال است، بهتر است همراه تان غذای ساده و سالمی مانند کوکو و کتلت داشته باشید.

نکته های همیشگی، همراه سفر با کودک

با هر وسیله ای که سفر می کنید برخی نکته ها را از قلم نیاندازید:

نکته 1: آب معدنی، آب جوش، شیر خشک، شیشه شیر و سرپستانک از وسایل اصلی اند که باید حتما به میزان و تعداد کافی همراه تان داشته باشید؛ برای مثال غیر از شیشه شیر کودک، یک شیشه اضافه هم همراه ببرید.

نکته 2: با رسیدن به محل اقامت، تا زمانی که از کیفیت مناسب غذا مطلع نشده اید، به فرزندتان از غذای هتل یا رستوران ندهید. اگر در طول سفر در هتل اقامت دارید، سالم ترین و معمولی ترین غذای ممکن را انتخاب کنید.

نکته 3: برخی بچه ها به بیماری سفر مبتلا هستند. این همان بیماری است که باعث ایجاد حالت تهوع در افراد می گردد. اگر دیدید در طول سفر فرزند شما دچار تهوع شده و یا با حرکت وسایل نقلیه آغاز به گریه می نماید، به او شربت خواب بدهید تا مسافت سفر را خواب باشد و دچار این مشکل نگردد. می توانید قبل از سفر درباره علائم این مشکل در بچه ها از متخصص اطفال سوال کنید تا بتوانید شرایط کودک تان را کنترل کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1584

به "توصیه های جدی برای اولین سفر نوزاد دلبندتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های جدی برای اولین سفر نوزاد دلبندتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید