ترامپ به دنبال اعدام 5 نفر دیگر تا پیش از ترک کاخ سفید است

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرگزاری آسوشیتد پرس از کوشش دولت ترامپ برای اعدام 5 نفر دیگر تا پیش از شروع دولت بایدن اطلاع داد.

ترامپ به دنبال اعدام 5 نفر دیگر تا پیش از ترک کاخ سفید است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در خبری اظهار داشت دولت ترامپ میخواهد تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، 5 آمریکایی دیگر را اعدام کند.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است: دولت ترامپ تصمیم دارد در اقدامی بی سابقه، 5 اعدام فدرال دیگر را تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا انجام دهد.

بر اساس این گزارش، این کار قرار است با اعدام یک عضو سابق باند خیابانی در تگزاس که اقدام به کشتن یک زوج مذهبی در سال 1999 نموده بود، شروع گردد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از 17 سال وقفه، حال بر از سرگیری اعدام های فدرال اقدام نموده است.

براندون برنارد (Brandon Bernard)، در صورت اعدام، نهمین زندانی فدرالی خواهد بود که در امسال میلادی در آمریکا اعدام می گردد. او زمانی که به همراه 5 نوجوان دیگر اقدام به ربایش و سرقت تاد و استیسی باگلی (یک زوج مذهبی) کردند 18 ساله بود؛ اقدامی که به مرگ این زوج در نهایت منجر شد.

برنادون برنارد

حال در صورتی که اعدام برنارد انجام گردد، او از معدود اعدامیانی است که با وجود سن کم در هنگام ارتکاب جرم، اعدامش اجرایی می گردد. همچنین این یکی از معدود موارد اعدام در زمان انتقال ریاست جمهوری در آمریکا به حساب می آید.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، قرار است برنارد که هم اکنون 40 ساله است، امروز، پنجشنبه بوسیله ترزیق ماده ای کشنده، در زندان فدرال شهر تره هوت واقع در ایالت ایندیانای آمریکا انجام پذیرد.

اعدام فدرال در زمان انتقال قدرت، امری نادر است؛ خصوصا آنکه در زمان انتقال قدرت از یک رئیس جمهور هوادار اعدام به رئیس جمهوری مانند بایدن باشد که خود را از مخالفان اعدام معرفی می نماید. آخرین باری که یک اعدام در زمان انتقال قدرت انجام گرفت، در زمان ریاست جمهوری گروور کلیولند در دهه 90 قرن 19 میلادی در آمریکا بود.

در پی تصمیم دولت ترامپ برای اعدام این فرد، شماری از افراد از جمله کیم کارداشیان ستاره تلویزیون خواستار لغو اعدام وی شدند. کیم کارداشیان در سلسله توییتی نوشت نقش برنارد در مقایسه با نوجوانان دیگری که در این ماجرا دست داشتند، بسیار ناچیز بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا درخواست ها برای تعویق اعدام برنارد که قرار است امروز پنجشنبه اجرایی گردد را رد نموده است. یک زندانی دیگر نیز قرار است، فردا آدینه اعدام گردد و سه زندانی دیگر نیز در ماه ژانویه (و تاپیش از تحلیف بایدن) اعدام خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 686

به "ترامپ به دنبال اعدام 5 نفر دیگر تا پیش از ترک کاخ سفید است" امتیاز دهید

1 کاربر به "ترامپ به دنبال اعدام 5 نفر دیگر تا پیش از ترک کاخ سفید است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به دنبال اعدام 5 نفر دیگر تا پیش از ترک کاخ سفید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید