برترین زمان سفر به سیسیل ایتالیا

به گزارش طرفداران رونالدو، سیسیل (Sicily) مقصدی ایدئال به شمار می رود که برای هر طیفی از بازدیدکننده ها و گردشگران مناسب است و در آنجا می توان جاذبه های تاریخی، بافت های چند فرهنگی مجذوب کننده و بعلاوه سواحلی خارق العاده را مشاهده کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به آنالیز برترین زمان سفر به سیسیل بپردازیم.

برترین زمان سفر به سیسیل ایتالیا

در کل، هیچ زمان بدی برای سفر به سیسیل وجود ندارد و زمان سفر شما به اینجا نیز بیشتر بستگی به هدف شما از این سفر دارد. با این حال، برای دوری از انبوه بسیار زیاد جمعیت یا آب وهوای نه چندان مجذوب کننده، فصل های قبل و بعد از اوج فصل گردشگری یعنی فصل بهار و پاییز احتمالا برترین زمان ممکن برای سفر به این نقطه از ایتالیا محسوب می شوند.

برای اینکه بتواند علاوه بر ساحل گردی به گشت و گذار در شهرهای سیسیل نیز بپردازید، ماه سپتامبر به عنوان برترین زمان برای گردش در این جزیره شناخته می گردد. اگر می خواهید از ازدحام جمعیت دوری کنید و به هوای سرد و مرطوب اهمیتی نمی دهید، زمستان ها نیز می توانند برای سفر به این جزیره گزینه خوبی باشند. تابستان نیز برای کسانی مناسب است که به آب وهوای گرم علاقه مند هستند ولی در این موقع از سال، سواحل جزیره سیسیل بسیار شلوغ خواهند بود.

آب وهوای سیسیل و اوج فصل گردشگری

تابستان به عنوان اوج فصل گردشگری در سیسیل شناخته می گردد و ماه ژوئیه و اوت نیز شلوغ ترین زمان به شمار می رود. در این موقع از سال، گردشگران بسیار زیادی از ایتالیا، اروپا و دیگر نقاط به سواحل و شهرهای ساحلی سیسیل هجوم می آورند.

ماه ژوئیه و اوت بعلاوه گرم ترین ماه های سال هستند که ممکن است برای ساحل گردی بسیار خوب باشند اما آب وهوای این زمان در فضاهای شهری ممکن است برای بعضی از افراد آزاردهنده باشد. اگر در تابستان به سیسیل سفر کنید، احتمالا با جمعیت بسیار زیادی در سواحل و شهرها روبرو خواهید شد و علاوه بر آن نیز هزینه پرواز، قایق، هتل و اجاره ماشین نیز به مراتب بیشتر خواهند بود.

در فصل های قبل و بعد از تابستان، جمعیت به مراتب کمتر است اما دریا ممکن است همچون تابستان برای شنا کردن شرایط مناسبی نداشته باشد. این در حالی است که در طول فصل زمستان، جمعیت و هزینه ها در کمترین اندازه خود قرار دارند.

بهار در سیسیل

فصل بهار زمان بسیار خوبی برای گشت و گذار در موزه های سیسیل، بازدید از تاکستان ها و مکان های باستان شناسی آن به شمار می رود و کمتر افرادی به سمت سواحل می روند. در این موقع از سال و به خصوص در ماه مارس، آب وهوا می تواند بد و غیر قابل تغییر باشد، پس حتما لباس مناسب برای شرایط سرد و بعلاوه گرم را به همراه خود داشته باشید.

تابستان در سیسیل

تابستان به عنوان گرم ترین زمان در سیسیل شناخته می گردد که میانگین دمای هوای آن بین 21 تا 26 درجه سلسیوس است و در میانه روز ممکن است حتی بالاتر نیز برود. آب های دریا برای شنا کردن گرم هستند و همه افراد نیز در این موقع از سال به سمت سواحل هجوم می آورند.

در این موقع از سال، سواحل بسیار شلوغ و سرزنده هستند و فستیوال ها، جشن های ساحلی و رویدادهای مختلفی در آنجا برگزار می شوند. برای گشت و گذار در این موقع از سال، لباس گشاد و نازک، کلاه لبه پهن، عینک آفتابی، بطری آب و ضد آفتاب به همراه داشته باشید.

پاییز در سیسیل

در ماه سپتامبر شما می توانید در سواحل سیسیل ایتالیا به شنا کردن مشغول شوید اما برای اینکه دچار مشکل نشوید، حتما در نیمه اول ماه سپتامبر اقدام به این کار کنید چراکه پس از آن، دمای هوا آغاز به کاهش می نماید و به هنگام عصر هوا خنک می گردد.

اگر هدف اصلی شما از سفر به سیسیل، شنا کردن نیست، پس پاییز یکی از برترین زمان ها برای سفر به اینجا به شمار می رود. در این موقع از سال، جمعیت نسبت به تابستان بسیار کمتر است و مکان های گردشگری نیز زیاد شلوغ نیستند. فستیوال های برداشت و غذا نیز در این موقع از سال می توانند بسیار جالب توجه باشند ولی در سفر خود در این موقع از سال و به خصوص در ماه اکتبر و نوامبر حتما لباس مناسب و چتر به همراه خود داشته باشید.

زمستان در سیسیل

ماه های دسامبر و ژانویه در زمستان به عنوان سردترین و بارانی ترین ماه های سال در سیسیل شناخته می شوند. در این موقع از سال بیش از 4 اینچ باران در طول ماه می بارد و دمای هوا نیز در حدود 10 درجه سلسیوس است که برای شنا کردن مناسب نیست اما می توان در این موقع از سال به گشت و گذار در موزه ها، مکان های تاریخی و مراکز شهرها پرداخت.

برترین زمان سفر به سیسیل ایتالیا کدام است؟

اگر می خواهید تا از جمعیت بسیار زیاد یا آب وهوای بد دوری کنید، فصل بهار و پاییز برای سفر به سیسیل گزینه بسیار خوبی هستند.

فصل بارانی در سیسیل چه زمانی است؟

در طول فصل بهار و بعلاوه زمستان، احتمال بارش باران در سیسیل وجود دارد و بهتر است چتر به همراه خود داشته باشید.

چند روز برای گشت و گذار در سیسیل ضروری است؟

بازدید از تمام جاهای دیدنی برجسته جزیره سیسیل کمتر از سه روز طول می کشد اما اقامت بیشتر در این جزیره می تواند سفر شما را مجذوب کننده تر و دلنشین تر کند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1529

به "برترین زمان سفر به سیسیل ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به سیسیل ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید