ایران در علم نانو رتبه چهارم جهان است

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ایران در علم نانو رتبه چهارم جهان و از نظر استانداردهای نانو رتبه سوم جهان را دارد.

ایران در علم نانو رتبه چهارم جهان است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نیره پیروزبخت امروز در اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم گفت: انقلاب صنعتی چهارم یکی از مباحث مهم این سال ها است که اگر به آن اهمیت ندهیم زیان جبران ناپذیری به کشور وارد می گردد و به تدریج بعضی از طلیعه های این خسارت ها را می بینیم.

وی ادامه داد: تحریم وظیفه هایی برای کشور ما ایجاد نموده است؛ در سال 2016 میلادی شعار مرتبط با مباحث انقلاب صنعتی چهارم و هوشمندسازی در عرصه استاندارد آغاز شد، سازمان بین المللی استاندارد بر استراتژیک تا سال 2030 در نظر گرفتند 17 آیتم را در نظر دارند تا استاندارد های مرتبط با توسعه پایدار تدوین گردد.

پیروزبخت گفت: ما در سال 96 در سازمان ملی استاندارد وارد مقوله ای شدیم، سازمان جهانی استاندارد شعار استاندارد ها شهر ها را هوشمندتر می نمایند بیان کرد و برای ما توجه به انقلاب صنعتی چهارم جدی تر شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ما هم برای تفهیم این شعار به همه طبق روال هر ساله ایزو این مفهوم و شعار را برای نسل جوان به فراخوان گذاشتیم تا برای این شعار جوانان طرح ارائه نمایند.

وی اظهار کرد: در سال 96 تعداد یکصد اثر ایرانی در این حوزه به ایزو فرستادیم که 10 پوستر برگزیده شد و در نهایت یک پوستر جوانان ایرانی برای شعار استاندارد ها شهر ها را هوشمندتر می نمایند انتخاب شد.

پیروزبخت گفت: در سال 2018 میلادی این مسأله مطرح شد که استاندارد ها و انقلاب صنعتی چهارم مدنظر باشد و این شعار سازمان جهانی استاندارد در سال 2018 شد.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص کشورمان اگر به این موضوعات توجه نکنیم اوضاع نگران نماینده خواهد بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه نمود: شتاب تحولات تکنولوژی و فناوری بسیار سریع است در انقلاب صنعتی چهارم ما وارد مباحثی می شویم که تا به امروز سابقه نداشته است و در این باره می توان به هوش مصنوعی، نانو، بایوتکنولوژی، بلاک چین، رباط ها، اینترنت اشیا و ... اشاره نمود.

پیروزبخت تأکید کرد: ما در علم نانو رتبه چهارم جهان و در استاندارد های نانو رتبه سوم جهان را داریم.

وی گفت: در انقلاب چهارم صنعتی شرکت ها تضمین نماینده بقای خودشان نیستند بلکه چالاکی شرکت ها بقای آن ها را تضمین می نماید. شرکت های سریع شرکت های ماندگار هستند و شرکت های کند را می بلعد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان داشت: استاندارد ها به عنوان یکی از ابزار های نشر دانش در سراسر جهان به یاری می آیند تا هماهنگی های ویژه و گسترده بین انسان و تحولات اخیر ایجاد کند.

پیروزبخت اضافه نمود: در هوشمندسازی و مدیریت کسب و کار در حال حاضر کسب و کار های نوین در حال جایگزینی کسب و کار های قبلی است.

وی اظهار کرد: کشور ما نتوانسته است به صورت کامل WTO ارتباط برقرار کند و وارد آن گردد، بازار های نوین وقتی مقررات WTO را رعایت ننمایند با خطر روبرو می شوند و نمی توانند وارد فضای رقابتی تجارتی جهان شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ایران در 500 کمیته فنی و فرعی استاندارد های جهانی عضو فعال است و در 7 کمیته فنی نیز مدیریت دارد، اما در کمیته فنی مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم ما نتوانستیم عضو باشیم، زیرا دبیرخانه این کمیته زیرنظر سازمان استاندارد آمریکا است.

پیروزبخت اضافه نمود: 3211 استاندارد در حوزه ICT تدوین شده است و از نظر حجم کاری و تعداد استاندارد ها بیشترین کمیته فنی در بین کمیته فنی دو سازمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 70

به "ایران در علم نانو رتبه چهارم جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در علم نانو رتبه چهارم جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید