آینده سفر و گردشگری پس از کرونا

به گزارش طرفداران رونالدو، دو کمپانی تحقیقاتی ژاپنی که ارائه دهنده اصلی تجربه های سفر در کشور ژاپن هستند، اخیراً اثرات همه گیری کرونا در بین مردم و چگونگی رفتار سفر را به طور عمیق مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند که مردم به احتمال زیاد از شهرهای عظیم و تعطیلات طولانی تر نمی گذرند. به نظر می رسد مسافران پس از قرنطینه و محدودیت ها، بیشتر نگران پایداری مسافرت ها و احتیاج به حمایت از مشاغل محلی هستند.

آینده سفر و گردشگری پس از کرونا

با این حال، تنها تغییرات پایدار ممکن است با رعایت نکات ایمنی هرچه بیشتر و انتخاب های پایدار در سفر صورت گیرد و سایر جوانب کم و بیش به حالت عادی برگردند. به عنوان مثال، بیشتر مسافران فکر می نمایند تورهای مجازی و تجربیات آنلاین جایگزین مناسبی برای فعالیت های واقعی نیستند. بیشتر آنها نیز تمایلی به کنار گذاشتن فعالیت های مشترک گروهی یا رفتن به موزه ها ندارند و گزینه های اقامت سنتی را به AirBnB ترجیح می دهند. تغییرات کم به غیر از افزایش تقاضا برای حق بیمه و تجربه های سفر ایمن و تأثیر مثبت بالقوه کار از خانه، در اهداف سفر به خارج از کشور، آشکار است. در بسیاری از موارد ذکر شده که مردم چگونه از رفتن به مکان های داخلی و سرپوشیده خودداری می نمایند و اجاره خانه را نسبت به هتل ترجیح می دهند. سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل متحد (UNWTO) خاطرنشان کرد که آینده گردشگری پس از ثبت کاهش 60 تا 80 درصدی در سال 2020 هنوز بلاتکلیفی بسیاری دارد.

در پاسخ به این محیط جدید و درک اولویت های مسافران، Tea Ceremony Maikoya و Samurai & Ninja Museum یک نظرسنجی را در بین مسافران بین المللی در خصوص برنامه های آینده خود مطرح کردند و همچنین آنالیز کردند که آیا یافته های نظرسنجی با فرایند جستجوی اخیر گوگل مطابقت دارد، روشی که در تحقیقات گردشگری معمول است.

در این تحقیقات نشان داده شده که مردم سعی می نمایند بیشتر از شهرهای کوچک بازدید نمایند، تا به امروز روشن شده است که مردم احتمالاً از شهرهای پرجمعیت پرهیز می نمایند و پس از همه گیری کرونا، در شهرهای دورافتاده و مناطق خلوت گشت و گذار می نمایند. این یافته در پاسخ به سوالات نظرسنجی به روشنی معین بود.

با این حال، وقتی نتایج جستجوی ماهانه مربوط به سفر در Google برای شهرهای کوچک و شهرهای عظیم را از 2019 و 2020 مقایسه کردیم، این یافته قابل استفاده نبود و سطح شهرها تقریباً یکسان بود. این ممکن است ناشی از این واقعیت باشد که بیشتر مسافران اولین بار هنوز می خواهند از مکان های مشهور دیدن نمایند و کارهای اجرا شده و زیر ساخت ها در شهرهای عظیم که ممکن است حتی در فرودگاه های عظیم واقع شده باشد را بازدیدنمایند.

سفرهای کم تکرار اما طولانی تر

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان این نظرسنجی اظهار داشتند که سفرهای آینده آنها طولانی تر خواهد بود. همچنین با مقایسه پرس وجو جستجوی گوگل این یافته را تأیید شد و با کمال تعجب متوجه شدیم که کاهش درخواست های جستجوی برنامه سفر 1 ماهه ژاپن در سال 2020 بسیار کمتر از درخواست برنامه سفر یک هفته ای ژاپن است. همین الگو برای جستجوی جستجوی برنامه سفر 1 هفتهای اروپا و برنامه سفر یک ماهه اروپا هم وجود داشت.

همچنین در نتیجه این نظرسنجی معین شد، مسافران همچنان از موزه های سرپوشیده بازدید می نمایند و به فعالیت های گروهی می پیوندند.

در این تحقیقات نشان داده شده بیشتر مسافران قصد بازدید از موزه های داخلی را دارند و به تورهای غذایی می فرایند که شامل تعامل با گروهی از غریبه ها است.

با کمال تعجب، تقریباً یک چهارم پاسخ دهندگان تمایل داشتند بیش از گذشته از موزه ها بازدید نمایند. علاوه بر این، بیشتر مسافران تمایل بیشتری برای شرکت در تورهای چشایی بعد از بیماری کرونا نشان دادند. این یافته با فرکانس های جستجوی گوگل مطابقت دارد و ظاهراً ، علاقه مردم به غذا و فرهنگ در حالی که مدت طولانی در همه گیری کرونا در خانه مانده بودند، شدت یافته است.

مسافران لزوما AirBnB و اجاره خانه را بیش از هتل انتخاب نمی نمایند

این نظرسنجی نشان داد که قصد مسافران برای انتخاب AirBnB نسبت به هتل ها پس از همه گیری کمی تغییر نموده است، اما این تغییر لزوماً مثبت نبوده است. در حالی که حدود یک چهارم پاسخ دهندگان قصد داشتند AirBnB را به جای هتل انتخاب نمایند، تقریباً همین درصد نشان داد که تمایل کمتری برای آنالیز AirBnB دارند. وقتی ما در سال های 2019 و 2020 فرکانس های جستجوی گوگل برای AirBnB و هتل های شهرهای عظیم را مقایسه کردیم، متوجه شدیم که AirBnB در واقع محبوبیت کمتری نسبت به هتل ها دارد. کاهش درخواست های AirBnB در Google در مقایسه با جستجو برای هتل ها به طور قابل توجهی بیشتر بود. اگرچه این ممکن است به بی اعتمادی به اقدامات بهداشتی میزبان شخص ثالث مربوط باشد، اما ممکن است به مقررات جدید پس از کرونا یا شیوه های بازاریابی AirBnB یا برداشت های ایمنی از هتل های مجلل نیز مربوط باشد.

پایداری و حمایت از مشاغل محلی فرایند مرسوم تری خواهد داشت

از همه شرکت نمایندگان در این نظرسنجی خواسته شده بود در خصوص اینکه فکر می نمایند رفتار سفر آنها در آینده چه تفاوتی دارد، سوال پرسیده شد، تقریباً نیمی از آنها اظهار کردند که به شرط سرانجام همه گیری، رویکرد آنها برای سفر بدون تغییر خواهد ماند. مسافران زیادی تأیید کردند که چگونه حتی پس از همه گیری کرونا به بهداشت و ایمنی اهمیت می دهند. حدود یک پنجم پاسخ دهندگان به اهمیت سفرهای کمتر، اما طولانی تر و حمایت از ارائه دهندگان تجربه محلی و مشاغل محلی اشاره کردند. این واقعیت که پاسخ های خود افراد بوده و از دیدگاه های دیگر نبوده، نشان دهنده یک حرکت ثابت به سمت پایداری گردشگری است.

افراد ثروتمند اولین کسانی هستند که به خارج از کشور سفر می نمایند

نتایج نظرسنجی از پاسخ دهندگان وقتی سوالات جستجوی Google را برای هتل های مختلف تجزیه و تحلیل شد، اینگونه است که هتل های لوکس کمتر از سایر انواع هتل ها به طور کلی تحت تأثیر قرار می گیرند.

جالب است بدانید که تعداد درخواست های هتل های ارزان قیمت توکیو تقریباً دو برابر بیشتر از درخواست های هتل های 5 ستاره توکیو کاهش یافته است.

کار در خانه به معنای فرصت های بیشتر برای تعطیلات است

نکته جالب توجه بعد از کرونا این است که مشاغل خانگی و مشاغل از راه دور این امکان را پدید می آورد که شخص در سفر هم کار خود را کنترل و نظارت کند، الگوی دیگری که از داده ها پدید آمد این بود که کسانی که از خانه کار می نمایند قصد دارند در آینده سفر بیشتری داشته باشند. از آنجا که کار از راه دور به افراد فرصت بیشتری برای سفر می دهد، کسانی که از خانه کار می نمایند تمایل دارند سفرهای طولانی تر را داشته باشند.

در همان زمان، 43 درصد از کارمندان ادارات فکر می کردند پس از سرانجام همه گیری کرونا، سفرهای بیشتری نسبت به گذشته انجام می دهند.

نکته حاشیه ای که باید در اینجا ذکر گردد این است که تفاوت بین کارگران از راه دور و کارمندان ادارات در خصوص قصد سفر فقط 10درصد است. در حالی که کار در خانه به این معنی است که افراد می توانند در هر زمان که بخواهند به کار ادامه دهند، این بدان معنی است که افراد دوست دارند به خانواده و تعطیلات اهمیت بیشتری بدهند.

ماسک ها برای مدتی وجود خواهند داشت

پاسخ دهندگان به این نظرسنجی اشاره کردند که حتی پس از همه گیری کرونا، هر زمان که به خارج از کشور سفر می نمایند، ماسک و مواد بهداشتی بسته بندی را استفاده می نمایند. بر این اساس، می توان انتظار داشت که عادت های ماسک پوشیدن ادامه داشته باشد و هتل ها و ریوکان ها حتی پس از همه گیری، در ارائه خدمات ضدعفونی نماینده اضافی نیز مراقب باشند.

زنان بیشتر به ایمنی سفر اهمیت می دهند

مطابق با مطالعات گردشگری گذشته، این نتیجه به دست آمد که پاسخ دهندگان زن بیشتر نگران بهداشت هستند و بیشتر از مردان نگرانی های ایمنی و بهداشت در سفر را دارند و آمار آنها نسبت به پاسخ دهندگان مرد در نمونه بیشتر است و بیشتر احتمال انتخاب هتل نسبت به AirBnB را دارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 756

به "آینده سفر و گردشگری پس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده سفر و گردشگری پس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید