آمار مشترکان اینترنت ثابت، نفوذ اینترنت موبایل به 91 درصد رسید

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران، گزارش آماری بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مربوط به 3 ماهه دوم سال 99 توسط معاونت راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است.

آمار مشترکان اینترنت ثابت، نفوذ اینترنت موبایل به 91 درصد رسید

این گزارش مربوط به شرایط خدمات ارتباطی، خدمات پهن باند و خدمات پستی در کشور می گردد که در حوزه خدمات ارتباطی، آخرین شرایط تلفن ثابت و همراه در کشور و در حوزه خدمات پهن باند شرایط استفاده از پهن باند ثابت و سیار به تفکیک استان و ارائه دهندگان این خدمات، مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته است.

در این گزارش شرایط توسعه تلفن ثابت از حیث ضریب نفوذ، خطوط دایرشده و منصوب شده و نیز تعداد تلفن همگانی دایر شده در هر استان توسط شرکت مخابرات ایران به تفکیک استان ها تا خاتمه 3 ماهه دوم سال 99 معین است.

از سوی دیگر شرایط توسعه تلفن ثابت توسط شرکت های FCP و servco نیز در هر استان به ترتیب دیده می گردد.

این گزارش نشان می دهد که در مجموع بیش از 52 هزار روستا در کشور دارای ارتباط هستند و 47 هزار و 934 روستا نیز به تلفن خانگی دسترسی دارند.

این آمار نشان می دهد که 28 میلیون و 756 هزار خط تلفن ثابت در کشور توسط شرکت مخابرات ایران دایر است و ضریب نفوذ تلفن ثابت هم اکنون 34.2 درصد ارزیابی می گردد.

گزارش رگولاتوری در مورد فعالیت شرکت های FCP و servco نیز نشان می دهد که شرکت های FCP در مجموع یک میلیون و 510 هزار خط تلفن ثابت در کشور نصب نموده اند که حدود 326 هزار و 828 خط هم اکنون دایر است. همچنین شرکت های SERVCO نیز 11 هزار و 84 خط منصوبه در کشور دارند.

در حوزه تلفن همراه نیز رگولاتوری شرایط خطوط فعال 3 اپراتور و تعداد سایت های نصب شده در کشور را منتشر نموده است. این آمار نشان می دهد که در مجموع 125 میلیون خط تلفن همراه هم اکنون در کشور فعال است و ضریب نفوذ موبایل در آستانه 150 درصد واقع شده است.

در این گزارش به خلاصه عملکرد هر یک از اپراتورهای موبایل از نظر تعداد خطوط واگذار شده و فعال، ضریب نفوذ به تفکیک هر استان، شرایط شاخص های کیفی درون اپراتوری و برون اپراتوری و نیز ترافیک ورودی و خروجی اپراتورها و تعداد پیامک های صادره و وارده اشاره شده است.

در حوزه خدمات پهن باند، گزارش رگولاتوری مربوط به توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار در کشور تا خاتمه 3 ماهه دوم سال 99 است.

این ارزیابی برمبنای فناوری هایی مانند XDSL ، FTTX ، وای فای و TDLTE در حوزه پهن باند ثابت و نیز فناوری 3G و 4G در حوزه پهن باند سیار اجرا شده است.

برآوردهای رگولاتوری نشان می دهد که ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در کشور 11.28 درصد است و 9 میلیون و 479 هزار نفر در کشور از فناوری های اینترنت ثابت استفاده می نمایند. این درحالی است که ضریب نفوذ اینترنت سیار به 91 درصد رسیده و 76 میلیون و 531 هزار نفر در کشور مشترک اینترنت موبایل هستند.

در این گزارش تعداد مشترکان پهن باند ثابت و سیار به تفکیک استان ها و به تفکیک نوع کاربری و فناوری که از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می نمایند، دیده می گردد.

در همین حال تعداد مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن باند ثابت تا خاتمه 3 ماهه دوم سال 99 به توضیح زیر است.

در حوزه پهن باند سیار نیز تعداد مشترکان به تفکیک استان، اپراتور و تعداد سایت های فعال شبکه تلفن همراه آمده است.

در حوزه خدمات پستی نیز رگولاتوری، گزارش ترافیک مرسولات و تعداد واحدهای پستی را به تفکیک استان ها منتشر نموده است.

جزئیات کامل از این گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این آدرس است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 609

به "آمار مشترکان اینترنت ثابت، نفوذ اینترنت موبایل به 91 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مشترکان اینترنت ثابت، نفوذ اینترنت موبایل به 91 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید