آخرین پیشرفت های صنعت چاپ در سال 2021

به گزارش طرفداران رونالدو، فناوری در حال توسعه با سرعت سریع و تغییر بسیاری از روش های ثابت برای انجام وظایف و تکمیل پروژه ها است. صنعت چاپ و طراحی نمونه های بسیار خوبی از زمینه های مشاهده این تغییرات و نوآوری ها هستند.

آخرین پیشرفت های صنعت چاپ در سال 2021

برای داشتن رقابت و سودآوری، صاحبان مشاغل چاپ عظیم و کوچک تشویق می شوند تا خود را در خصوص آخرین پیشرفت های صنایع خود، به ویژه در خصوص ویژگی های نرم افزار و ماشین، آموزش دهند. بعضی از نوآوری های اخیر فن آوری چاپ که قابل ذکر است شامل چاپ دیجیتال پرسرعت بر اساس تقاضا، چاپ سه بعدی، فرایندهای چاپ ترکیبی و افزایش کارایی گردش کار چاپ دیجیتال است.

بیشتر بخوانید : 10 مرکز برترین چاپ دیجیتال تهران

تحولات چاپ دیجیتال جوهر افشان

چاپ افست از مدت ها قبل یک استاندارد صنعتی بوده است، اما تقاضای بازار برای آن به علت طولانی بودن زمان گردش کار و کمبود ارزان، فرایند کاهشی داشته است. از آنجا که چاپگرهای جوهر افشان تجاری سریعتر، قابل اطمینان تر و از کیفیت بالاتری برخوردار شده اند، این دستگاه ها به سرعت جای چاپ افست را می گیرند. اکنون چاپگرهای جوهر افشان با سرعت بالا و با کیفیت بالا قادر به ارائه متن با سرعت حداکثر 4000 کلمه در دقیقه هستند و سرعت تصاویر و گرافیک ها هم چندان عقب نیست.

فناوری چاپ دیجیتال نه تنها بسیار سریعتر است. بعلاوه می تواند طرح هایی بسیار پیچیده تر از آنچه متخصصان چاپ در گذشته نزدیک انجام داده اند، ارائه دهد. اتمام سطح متغیر اکنون می تواند در همان پروژه چاپ گردد، و طرح های گرافیکی سه بعدی هم اکنون می توانند با عمق واقع گرایانه تری چاپ شوند. این امکانات خلاقانه به طراحان این امکان را می دهد تا پروژه های چشم نواز را با محدودیت های کمتری نسبت به آنچه که در چاپ افست مشاهده می کردند، کنار هم قرار دهند.

بیشتر بخوانید : در سال 2021 چاپ دیجیتال چگونه صنعت دکور دیواری را مورد تحول قرار داده است ؟

ظهور چاپ سه بعدی

چاپ دیگر فقط به ورق های تخت کاغذ محدود نمی گردد و اکنون می توان همین فرآیند های مکانیکی را برای ارائه اشیا سه بعدی از مواد اولیه اعمال کرد. این نوآوری در صنایع چاپ و طراحی توجه قابل توجهی را به خود جلب نموده است و بسیاری از صاحبان مشاغل چاپ از امکانات خلاق و بعلاوه ساخت آن توجه داشته اند.

ارائه لوازم جانبی و ماشین آلات جایگزین اکنون خدمتی است که در بعضی از شرکت های چاپی یافت می گردد که صاحبان آن ها تصور این ایده را در گذشته نمی کردند. چاپ سه بعدی تجاری در مقیاس عظیمتر بعلاوه امکان نوآوری در زمینه نمایشگاه های ویژه نمایشگاه های تجاری را دارد. با افزایش تقاضا برای غرفه های نمایش منحصر به فرد از نظر بصری، شرکت های طرحی که از چاپ سه بعدی برای قطعات غرفه استفاده می نمایند در موقعیت بسیار خوبی برای ترسیم این نوع مشتریان غرفه دار هستند.

بیشتر بخوانید : برترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کدام است؟

نوآوری های نرم افزاری برای مشاغل چاپی

اکنون نرم افزار طراحی گرافیک برای پروژه های چاپی دارای طیف وسیعی از ویژگی ها و ابزارها است که امکان گردش کار آسان تر، سازگاری بهتر پفراینده و همکاری بیشتر طراحان در مکان های مختلف جغرافیایی را فراهم می نماید. مجموعه های نرم افزاری طراحی تازه اکنون شامل ابزارهای سه بعدی است که به طراحان اجازه می دهد بدون احتیاج به دانش گسترده مهندسی، قطعات و اشیا را ایجاد نمایند.

به لطف انعطاف پذیری بیشتر نرم افزارهای طراحی مدرن، اکنون حتی می توان پروژه های چاپی دو بعدی را با روش های ارزان تری تکمیل کرد. احتیاج به رسانه های فیلم و دستگاه های چاپ افست در حال کاهش است زیرا نتایج مشابه بیشتری را می توان به صورت الکترونیکی با گردش کار نرم افزار به دست آورد. منحنی یادگیری این مجموعه های طراحی ممکن است در ابتدا برای کاربران تازه تا حدودی تندتر باشد، اما صاحبان شرکت های چاپی که روی آن ها سرمایه گذاری می نمایند، مزایای کیفیت پروژه بالاتر را در مدت زمان کمتری می بینند.

بیشتر بخوانید : راه اندازی چاپخانه؛ مهمترین استانداردهای محیط چاپخانه که شما نمی دانید!

فن آوری های چاپ هیبرید (چاپ ترکیبی)

با وجود سرعت بالای نوآوری در فن آوری، مشاغل چاپ و طراحی مجبور نیستند یک شبه به فرآیندهای کاملاً دیجیتال روی بیاورند. در عوض به لطف اتوماسیون کامپیوتر به وسیله پلیت برای چاپ می توانند هر دو فرایند دیجیتال و افست را با هم ادغام نمایند. این فرآیند به کاربر امکان می دهد با استفاده از فناوری های مشابه آنچه در اسکنرهای دسک تاپ وجود دارد، پفراینده های تصویری تمام شده را به پلیت الکترونیکی که قادر به شناسایی آن ها هستند ارسال کند.

به علت پیشرفت در این پلیت های چاپی، فرایندهای چاپ هیبرید (چاپ ترکیبی) بعلاوه می توانند پروژه های چاپ پیچیده تری را با طرح ها و رنگ های مختلف، به طور متفاوت در خود جای دهند. همراه با چاپ دیجیتال، پیشرفت های نرم افزاری و پیشرفت های سه بعدی، این نوآوری های صنعت چاپ به تکامل این زمینه برای پاسخگویی به تقاضاهای تغییر یافته قرن 21 یاری می نمایند.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1066

به "آخرین پیشرفت های صنعت چاپ در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین پیشرفت های صنعت چاپ در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید