پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 9 آذرماه ماه 1401

به گزارش طرفداران رونالدو، آسمان تهران امروز آفتابی پیش بینی شده است و دما در طول شب از هفت درجه به مرور و در طول روز به شانزده درجه می رسد. هوای تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 9 آذرماه ماه 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی؛ تا روز چهارشنبه شاهد پایداری دمای هوای تهران خواهیم بود و سپس برای روز پنج شنبه (10 آذرماه) دمای هوای مرکز کاهش می یابد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (9 آذر ماه) آفتابی و در برخی ساعات ابری با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (10 آذر ماه) آفتابی تا قسمتی ابری با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (11 آذر ماه) آفتابی با حداقل دمای 4 درجه و با حداکثر دمای 12 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 102 یعنی شرایط ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 111 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

با توجه به حاکمیت جو آرام تا صبح فردا (9 آذرماه) هم زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین کاهش تندی باد در طول روز سبب تجمع آلاینده ها و تداوم کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

با شکل گیری تدریجی ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه تا حدودی از اندازه غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد، بااین حال افزایش تردد خودرو ها سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در برخی منطقه ها پرتردد خواهد شد.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف و باران در 20 استان و کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در برخی منطقه ها خبر داد.

مطابق پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان گیلان و شرق اردبیل بارش باران پیش بینی شده است. از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و رگبار پیش بینی شده و در شهر های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

فردا چهارشنبه بارش در گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب تقویت می شود. در این روز تراکم آلاینده های جوی در استان های تهران و البرز ادامه دارد.

روز پنجشنبه از شدت بار ش ها در غرب و شمال غرب کاسته شده و سامانه بارشی به تدریج علاوه بر سواحل دریای خزر، شمال شرق را نیز در برمی گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1497

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 9 آذرماه ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 9 آذرماه ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید