پارک وحشت بر بلندای آسمان

به گزارش طرفداران رونالدو، تصور کنید در وحشتناک ترین شهربازی دنیا سوار ترنی می شوید که 554 متر از سطح زمین بالاتر است یا حتی می توانید از بالای این برج با کش به پایین بپرید. حتی اگر خود این ترن یا سکوی پرش هم هیجان انگیز نباشند، بدون حرکت نشستن در چنین ارتفاعی هم می تواند نفس را در سینه حبس کند.

پارک وحشت بر بلندای آسمان

پارک وحشت بر بلندای آسمان

نویسنده: ندا بهجتیان

آویزان بودن و تاب خوردن در ارتفاع 554 متری از هیجان انگیزترین قسمت های بلندترین شهربازی دنیاست

تصور کنید در وحشتناک ترین شهربازی دنیا سوار ترنی می شوید که 554 متر از سطح زمین بالاتر است یا حتی می توانید از بالای این برج با کش به پایین بپرید. حتی اگر خود این ترن یا سکوی پرش هم هیجان انگیز نباشند، بدون حرکت نشستن در چنین ارتفاعی هم می تواند نفس را در سینه حبس کند.

برج استراتوسفر یک مرکز تفریحی و هتل در شهر لاس وگاس نوادا است. این برج 554 متری بلندترین برج لاس وگاس و پنجمین برج بلند در آمریکا نیز هست که در سال 1990 از طریق باب استوپاک ساخته شد. برج در 29 آگوست 1993 دچار آتش سوزی شدیدی شد و با اینکه هیچ کس در این حادثه آسیب ندید، قسمت های زیادی از برج تخریب شده و به همین علت دوباره ساخته شد. برج استراتوسفر در 30 آوریل 1996 بالأخره افتتاح شد، البته تا قبل از افتتاح برج به خاطر نبود نگهبان برای جلوگیری از ورود افراد عادی، پنج نفر توانستند خود را به بالای برج رسانده و با پایین پریدن از این ارتفاع خودکشی کنند. هتل این برج در سال 2001 آماده شد که ساخت آن هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار در برداشت و شامل 2427 اتاق و سوئیت در 24 طبقه و با مساحتی برابر با 7400 مترمکعب است. مهم ترین و پرطرفدارترین قسمت های برج استراتوسفر هتل گردان و شهربازی بالای برج است. رستوران گردان این برج با دیوارهای شیشه ای که نمای کل شهر را به نمایش می گذارد در 50 دقیقه به طور نامحسوس یک دور کامل زده و در ارتفاع بالاتری قرار می گیرد. دوربین های نصب شده در رستوران و پارک به علاقه مندان این اجازه را می دهد تا تمام لاس وگاس را از بالاترین برج شهر تماشا کنند.

ـ هیجان انگیز ترین شهربازی دنیا

در سال 2000 ساخت بلندترین شهربازی دنیا با داشتن ترن های هوایی مختلفی که حتی برخی از آنها بیرون از برج و در آسمان می چرخند در بالای برج استراتوسفر آغاز شد. در ژانویه 2010 برج بانجی جامپینگ و سقوط آزاد با ارتفاع 261 متر به این شهربازی اضافه شد و در 20 آوریل 2010 این شهربازی آسمانی گشایش یافت. بچه ها زیر 12 سال تنها اجازه ورود به پارک را دارند اما استفاده از تمام وسایل بازی پارک برای آنها ممنوع است. برج سقوط آزاد که درست در میان پارک قرار گرفته و حتی از پایین برج هم دیده می شود، بیشتر به دکل های مخابراتی شباهت دارد که با 329 متر ارتفاع و 135 کیلومتر بر ساعت سرعت، یکی از بلندترین و وحشتناک ترین قسمت های پارک است. ترن وحشت همین طور که از نامش پیداست یکی دیگر از وحشتناک ترین ترن های نصب شده در بالای برج استراتوسفر و بلندترین ترن های هوایی دنیاست. ریل این ترن خارج از برج قرار گرفته و بیشتر به الاکلنگ شباهت دارد تا ترن هوایی و در هنگام حرکت تا حدود 8 متر از لبه برج خارج می شود و با چرخش هایی که به سمت پایین دارد احساسی از افتادن را در کسانی که سوار بر ترن هستند ایجاد می کند. ظرفیت های هر کدام از واگن های این ترن شش نفر است. این ترن دور تا دور برج می چرخد و به غیر از خارج شدن از برج، به خاطر داشتن شیب عمودی نیز بسیار هیجان انگیز است. سکوی پرش برج استراتوسفر که در بالاترین نقطه برج قرار گرفته، یکی از هیجان انگیزترین قسمت های پارک است و دوستداران وحشت و هیجان می توانند با بستن کش های مخصوص، خود را از ارتفاع 554 متری برج به پایین پرتاب کنند و در آخر به آرامی در پایین برج فرود بیایند. این سکوی پرش در 20 آوریل 2010 و بعد از افتتاح به عنوان بلندترین سکوی پرش دنیا، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. این سکوی پرش درست مانند بانجی جامپینگ است؛ با این تفاوت که در این بازی کش های بسته شده، باعث بالا و پایین رفتن مثل یویو و تاب خوردن در جهت می شود که بر هیجان بازی می افزاید. تاب های بزرگی که روی بازوهای نصب شده بر لبه برج قرار دارند، عاشقان هیجان را در میان زمین و آسمان تاب می دهند. این تاب ها به علت سرعت کمی که دارند باعث می شوند وقتی بالا می فرایند احساسی از سقوط در افراد ایجاد کنند.

ـ در سال 2000 بلندترین شهربازی دنیا با داشتن ترن های هوایی مختلفی که حتی برخی از آنها بیرون از برج و در آسمان می چرخند در بالای برج استراتوسفر ساخته شد.

ـ سکوی پرش این برج، به عنوان بلندترین سکوی پرش دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

ـ برج سقوط آزاد با ارتفاع 329 متری، حتی از پایین برج و فاصله دور نیز قابل رؤیت است.

ـ شیب های عمودی ترن هوایی با ایجاد حس سقوط در افراد یکی از وحشتناک ترین قسمت های پارک است.

ـ برج استراتوسفر، بلندترین برج لاس وگاس و پنجمین برج بلند در آمریکاست که بلندترین شهربازی دنیا نیز بر فراز آن ساخته شده است.

منبع: هفته نامه حوادث و شگفتی ها همشهری سرنخ ش- 85

منبع: راسخون
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1224

به "پارک وحشت بر بلندای آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک وحشت بر بلندای آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید