ماداگاسکار کجاست؟

به گزارش طرفداران رونالدو، ماداگاسکار کجاست؟

ماداگاسکار جزیره ای در قاره آفریقاست. ماداگاسکار 88 میلیون سال پیش از هند جدا شد؛ پس از آن هیچ گاه به خشکی های دیگر دنیا متصل نبوده است. جدایی طولانی ماداگاسکار باعث شده تا اغلب گیاهان و جانوران ماداگاسکار بی همتا باشند و در جای دیگری از دنیا پیدا نشوند. در حدود 90 درصد از تمامی گونه های گیاهی و جانوری ماداگاسکار بوم زاد این جزیره اند که معروفترین آن ها لِمورها هستند. از دیگر جانوران ماداگاسکار آفتاب پرست پلنگی است که در بخش های شرقی و شمالی ماداگاسکار یافت می گردد. بیش از 80 درصد از 14٬883 گونه گیاهی این جزیره را در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان یافت. ازجمله پنج خانواده از گیاهان تنها ویژه ماداگاسکار هستند. این اکولوژی ویژه باعث شده است که بعضی بوم شناسان از ماداگاسکار به عنوان قاره

ماداگاسکار کجاست؟

هشتم یاد نمایند. تنوع زیستی ماداگاسکار هم اینک به خاطر رشد زیاد جمعیت انسانی و دیگر تهدیدها با مخاطره روبه رو است.

دریافت ویزای ماداگاسکار چطور است؟

ویزای ماداگاسکار در فرودگاه صادر می شود. بنابراین احتیاجی نیست از قبل اقدامی برای تهیه ویزا انجام دهید. دریافت ویزا در فرودگاه ماداگاسکار هم مدرک خاصی احتیاج ندارد و تنها با پرداخت هزینه آن به یورو یا دلار می توانید آن را در فرودگاه ماداگاسکار دریافت کنید.

معروف ترین شهرهای ماداگاسکار کدامند؟

  • پایتخت ماداگاسکار شهر آنتاناناریوو

شهر آنتاناناریوو پایتخت ماداگاسکار است که گردشگران از فرودگاه همین شهر سفر خود در ماداگاسکار را شروع می نمایند. گاهی از لفظ تانا برای کوتاه تر کردن نام این شهر هم استفاده می شود. پایتخت ماداگاسکار، تانا، نسبت به دیگر شهرهای این جزیره شرایط بهتری از نظر امکانات رفاهی و تفریحی مانند نایت کلاب ها، رستوران ها، دانشگاه ها و... دارد. از آنجایی که ماداگاسکار روزگاری مستعمره فرانسه بوده هنوز آثاری از معماری اروپایی در فضای شهر به چشم می خورد و سبک ساخت و ساز در شهر اروپایی است. دریاچه زیبایی در مرکز شهر آنتاناناریوو واقع شده است که یک سمبل در مرکز آن است و از کنار دریاچه چشم انداز زیبایی به بخش تاریخی شهر که کاخ پادشاه و ملکه سابق در آن است وجود دارد.

  • شهر آنتسیرابه (Antsirabe) ماداگاسکار

شهر آنتسیرابه سومین شهرستان در ماداگاسکار و پایتخت منطقه وکیننکرترا است. شرایط زندگی به نسبت شهری مانند مورونداوا خیلی بهتر است. کارگاه های سنگ تراشی برای سنگ های قیمتی در این شهر سبب رونق مالی آنتسیرابه شده. جمعیت آنتسیرابه معادل 238,478 (سال2013) و آب و هوایش نسبتا سرد است. شهر Antsirabe در ارتفاع حدود 1500 متری قرار گرفته است. در طول زمستان برخی شب ها درجه حرارت به صفر درجه هم می رسد. ترجمه مالاگاسی این شهر به معنی جایی با نمک فراوان است. نام مستعار این شهرستان ville deau است که به زبان فرانسوی شهر آب ها معنی می دهد که دلیل آن وجود چشمه های آب گرم فراوان در این منطقه است. بیشتر جمعیت این شهر متعلق به گروه قومی Merina هستند که به گویش کوهستانی از مالاگاسی صحبت می نماید. در دیگر مناطق شهری از ماداگاسکار، فرانسه به طور گستردهای دیده می شود.

جاذبه های شهر آنتسیرابه (Antsirabe) در ماداگاسکار کدامند؟

در آنتسیرابه ساختمان و سازه های زیبایی قرار گرفته است که تاریخ آنها به دهه اول قرن بیستم باز می شود. از جمله آنها حمام حرارتی یا حمام گرمایی است که در سال 1917 افتتاح شده است. همچنین هتل des Thermes که بازگشایی آن به سال 1922 برمی شود. ایستگاه را ه آهن این شهر که در سال 1923 بازگشایی شده از اماکن دیدنی این شهر شناخته می شود و اقامتگاه بازنشستگان فرانسوی (1934) از دیگر سازه های قدیمی و دیدنی آنتسیرابه است. از جاذبه های طبیعی این شهر می توان از دریاچه آتشفشانی تریتریوا (Tritriva) نام برد، همچنین آنتسیرابه بهترین جای شناخته شده از لحاظ وجود چشمه های آبگرم است.

  • شهر مورونداوا در ماداگاسکار:

مورونداوا شهر درختان بائوباب است. مورونداوا شهری ساحلی با خانه های چوبی است. در خود شهر مورونداوا جاذبه خاصی برای دیدن وجود ندارد و معمولا مردم در بین مسیرشان برای بازدید از پارک ملی بمارا یا بِلو سور مِر و... به مورونداوا می آیند. مورونداوا نقطه شروع یک برنامه آف رود بسیار سخت و 4 روزه هم هست که غرب ماداگاسکار را تا تولار Tuléar در جنوب ماداگاسکار طی می نماید. جذاب ترین دیدنی شهر مورونداوا درختان بائوباب هستند و جاده ای که این درختان را می توانید آنجا ببینید.

  • شهر بلو (Belo sur Mer) ماداگاسکار

برخی مکان ها به شما این احساس را می دهند که از همه جا دور هستید؛ شهر بلو در ماداگاسکار همچین خاصیتی دارد. این روستا، نشسته بر لبه یک تالاب کوچک، به نظر می رسد که توسط تپه های شنی و در گرمای آفتاب ظهر بلعیده شده است، زمان به معنای واقعی کلمه در بلو ایستاده است. این روستا یک مرکز کشتی سازی منطقه ای نیز هست. بلو یکی از مناطق فراوری نماینده اصلی نمک در ماداگاسکار محسوب می شود و باتلاق های نمک گسترده ای این شهرستان را احاطه نموده است. شهر بلو متعلق به منطقه Morondava است. جمعیت آن در سال 2001 حدود 8000 نفر برآورد شده است. بلو یک معدن در مقیاس صنعتی است. حدود 60 درصد جمعیت این شهر به کشاورزی مشغولند. مهمترین محصول این منطقه ذرت است اگرچه سیب زمینی و لوبیا هم در این منطقه کاشته می شود. فقط 10 درصد از جمعیت این شهر در صنعت مشغول به کار هستند و حدود 30 درصد از جمعیت هم به ماهی گیری مشغولند.

دیدنی های جزیره ماداگاسکار کدامند؟

  • رودخانه سیریبیهینا (Tsiribihina) ماداگاسکار

تسیریبیهینا رودخانه ای در غرب ماداگاسکار است. این رود از میان پارک ملی Tsingy de Bemaraha جریان دارد و توسط درختان احاطه شده است. هنگامی که روی رودخانه هستید عقب بنشینید از مناظر زیبا و طیف گسترده ای از پرندگان و حیات وحش لذت ببرید. در برخی قسمت های رودخانه عرض آن به یک کیلومتر می رسد که در نوع خود عریض محسوب می شود. لاک پشت، آفتاب پرست، میمون و دیگر حیوانات جزو حیات وحش عجیب و غریب این منطقه محسوب می شود.

  • پارک ملی (Tsingy de Bemaraha) ماداگاسکار

پارک ملی Tsingy de Bemaraha در منطقه Melaky در شمال غربی ماداگاسکار قرار گرفته است. این پارک ملی ماداگاسکار جزو میراث دنیای یونسکو است. در این منطقه غار ها و شکاف های آهکی زیبایی قرار گرفته است. به علت شرایط منطقه٬ فرسایش های عمودی و افقی جالبی در منطقه وجود دارد. (Tsingy) کلمه بومی به زبان مالاگاسی توصیفی از زمین لم یزرع کارستی است. این کلمه را به زبان انگلیسی می توان به عنوان جایی که نمی توان پابرهنه آنجا راه رفت ترجمه کرد. پارک ملی Bemaraha جزو آثار میراث یونسکو است که در طول قرن ها با حرکت باد و آب٬ قله های دندانه دار زیبایی تشکیل شده است و اغلب طول آنها به چند صد متر می رسد.

  • رودخانه مانامبولو (Manambolo) ماداگاسکار

شهر مانامبولو جزو منطقه Maroantsetra است. جمعیت این شهر در سال 2001 حدود 13000 نفر برآورد شده است. رودخانه Manambolo که از ارتفاعات ماداگاسکار سرچشمه می گیرد، در 130 کیلومتری غرب آنتاناناریوو قرار گرفته است. رودخانه Manambolo یک جایگزین ساکت تر نسبت به رودخانه تسیریبیهینا است. این رودخانه عمیق به علت فرسایش رسوبات به رنگ نارنجی دیده می شود. حدود 70 کیلومتر قبل از رسیدن به دریا، رودخانه وارد دره عمیق و باریک می شود که صخره های سنگی جذابی در رنگ های مختلف آن را احاطه نموده است. در اینجا امکان دیدن میمون لمور که برای نوشیدن آب به لبه رودخانه می آیند ممکن است. در شمال رودخانه یک روستای کوچک به نام Bekopaka قرار گرفته است که دقیقا در کنار درب ورودی پارک ملی بماراها است.

  • پارک ملی Mantadia ماداگاسکار

پارک ملی Andasibe-Mantadia در حدود 155 کیلومتر مربع گسترش پیدا نموده است. ارتفاع این پارک از 800 الی 1260 متر است ودارای آب و هوای مرطوب می باشد. میانگین بارندگی سالانه آن 1700 میلی متر است و در 210 روز از سال بارانی است. این جنگل بارانی زیستگاه بسیاری از گونه های نادر بومی و گونه های در معرض خطر انقراض از جمله 11 گونه لمور است. این پارک ملی در سال 2007 در میراث دنیای به عنوان بخشی از جنگل های انبوه از اتسینننا ثبت شد.

  • خیابان بائوباب در ماداگاسکار

درختان عظیم بائوباب یک میراث 800 ساله از جنگل های استوایی متراکم است، اگرچه جنگل زدایی در این منطقه همچنان ادامه دارد اما مردم محلی به دلایل مذهبی درختان بائوباب را حفظ نموده اند. خیابان یا کوچه Baobabs که گروه برجسته ای از درختان بائوباب در آنجا واقع شده است، در منطقه منابه در غرب ماداگاسکار است. چشم انداز قابل توجه آن باعث شده است که مسافران از سراسر دنیا برای دیدن این درختان بیایند. در امتداد این خیابان درختان بائوبابی دیده می شودند که گاه تا 30 متر ارتفاع دارند. به این درختان در زبان محلی رنالا renala (مادر جنگل) گفته می شود. این درختان افسانه های محلی جذابی دارند. علی رغم محبوبیت آن به عنوان مقصد گردشگری، هیچ هزینه ای در قبال بازدید از آن دریافت نمی شود و ساکنان محلی از صنعت گردشگری بهره خاصی نمی برند. در کتاب شازده کوچولو هم به درختان بائوباب اشاره شده، در بخشی از کتاب چنین می خوانیم: یک روز شازده کوچولو به من سفارش کرد که سعی کنم هرطور شده یک تصویر گویا از درختان بائوباب بکشم و این درخت را به بچه های سیاره خودم بشناسانم. همچنین گفت: اگر بچه ها بخواهند به سفر بروند، ممکن است شناختن بائوباب به دردشان بخورد. ...

نقشه ماداگاسکار:

دیدنی های ماداگاسکار را روی نقشه ببینید.

منبع: دالاهو
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 952

به "ماداگاسکار کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماداگاسکار کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید