واتساپ قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه را طی هفته های آینده به اندروید و iOS می آورد

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش وب سایت WABetaInfo، به نظر می رسد قابلیت مورد انتظار پشتیبانی از چند دستگاه قرار است به زودی به واتساپ اندروید و iOS اضافه شود.

واتساپ قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه را طی هفته های آینده به اندروید و iOS می آورد

تا کنون خبرهای زیادی در رابطه با قابلیتی بسیار کاربردی در واتساپ منتشر شده است. قابلیتی که متأسفانه شاهد انتشار رسمی آن نبوده ایم چرا که در مرحله تست قرار داشته است. اما اینطور که به نظر می رسد، به زودی شاهد عرضه آن به نسخه رسمی واتساپ خواهیم بود. این قابلیت همان پشتیبانی از چند دستگاه است به این صورت که دیگر نیازی نیست حتما برای کار کردن با واتساپ کامپیوتر، گوشی مان آنلاین باشد. با خیال راحت می توانید از این اپلیکیشن بدون نیاز به آنلاین بودن با گوشی کار کنید.

این قابلیت بسیار کاربردی و مهم است. اما نمی دانیم چرا واتساپ زودتر از این ها دست به کار نشد. البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که حدودا 8 ماه، این قابلیت در مرحله تست و بررسی قرار داشت و بعدا برای کاربران نسخه بتای واتساپ در دسترس قرار گرفت. اما امنون به صورت رسمی برای نسخه عمومی واتساپ عرضه می شود. لازم به ذکر است طبق توضیحات ارائه شده در وب سایت WABetaInfo، کاربران iOS باید اواخر همین ماه میلادی این قابلیت و چند قابلیت دیگر و کاربران اندروید هم در ماه آوریل آن را دریافت کنند.

با دریافت این قابلیت، چهار دستگاه می توانند به صورت همزمان به حساب کاربری واتساپ شما دسترسی داشته باشند تا بدین ترتیب کاربران در هر شرایطی با هر دستگاهی بتوانند با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. مهم ترین نکته هم در رابطه با این قابلیت، عدم نیاز به گوشی هوشمند (غالبا به عنوان دستگاه اصلی) برای اتصال به حساب کاربری از طریق یک دستگاه دیگر است.

یک مورد دیگر هم که قرار است به زودی و طی آپدیت های نو برای واتساپ عرضه شود، بهبود سرعت ورود به حساب کاربری است. در حال حاضر وقتی وارد حساب خود می شوید خیلی زمان می برد تا پیام ها دانلود شوند. اما ظاهرا واتساپ در حال کار روی این موضوع است تا بتواند سرعت انجام این فرایند را افزایش دهد.

به خاطر داشته باشید برخی از قابلیت های واتساپ شاید برای نسخه وب آن عرضه نشود. از جمله این موارد می توان به پیش نمایش لینک های ارسالی، بررسی لحظه ای لوکیشن، استیکرها و مواردی مثل آن اشاره کرد. اما طبق آنچه که می دانیم، شرکت قصد عرضه این قابلیت ها را دارد بنابراین جای نگرانی نیست.

از آن جایی که این قابلیت خیلی مورد نیاز است و در پیام رسان های رقیب هم وجود دارد، شاید با خود بپرسید چرا تا به امروز واتساپ از آن بهره نمی برد؟ پاسخ، رمزنگاری سراسری است. قبل از اینکه قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه به واتساپ اضافه شود، برای اینکه پیام ها به صورت سراسری رمزنگاری شوند، واتساپ یک کلید هویت برای حساب کاربری شما در نظر می گرفت که درون گوشی تان ذخیره می شد. وقتی گوشی تان در صورت اتمام شارژ باتری یا هرچیز دیگری از دسترس خارج می شد و اتصالی با اینترنت نداشت، پیام ها هم رمزنگاری نمی شدند به همین علت اجازه چت کردن به شما داده نمی شد. حتی روی دستگاهی دیگر.

اما با این تغییرات نوی که اعمال شده، خوشبختانه هر دستگاهی که به حساب کاربری واتساپ شما متصل است، کلید هویت مخصوص به خود را دارد و پیام ها درون همان دستگاه به صورت سراسری رمزنگاری می شوند. بنابراین دیگر نیازی به گوشی نخواهید داشت که دائما آنلاین باشد. در این صورت هم امنیت محفوظ می ماند و هم اینکه سهولت کار بیشتر می شود. فقط به خاطر داشته باشید برای اتصال دستگاه های دیگر به حساب کاربری خود، احتمالا نیاز دارید یک کد را اسکن کنید. یعنی برای اتصال اولیه به گوشی نیاز خواهد بود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1399

به "واتساپ قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه را طی هفته های آینده به اندروید و iOS می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه را طی هفته های آینده به اندروید و iOS می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید