هانا آرنت با آخرین مصاحبه و دیگر گفت وگوهایش آمد

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران این کتاب، مجموعه ای است از چهار گفت وگو با این نویسنده و نظریه پرداز برجسته آلمانیِ قرن بیستم که در سال های 1964، 1970 و آخرین آن پیش از مرگ او در سال 1973 صورت گرفته اند.

هانا آرنت با آخرین مصاحبه و دیگر گفت وگوهایش آمد

هانا آرنت در این مصاحبه ها، درباره موضوعات مختلفی دیدگاه ها و عقاید خود را بازتاب می دهد؛ از زندگی خانوادگی اش، فرار از آلمان نازی، مسئله یهودیت، اروپای پیش از جنگ جهانی دوم و شرایط در اروپای شرقی گرفته تا تفاوت بین فلسفه و نظریه سیاسی، جنبش دانشجویی در امریکا، رهایی زنان، هولوکاست، زبان، محاکمه آیشمن در اورشلیم، چپ نو و... .

وسعت دانش و عمق بینش هانا آرنت، همراه با لحن صادقانه و صمیمی او، این کتاب را به سندی ماندگار و مجذوب کننده تبدیل نموده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: اندیشیدن همواره به معنای تفکر انتقادی است. و تفکر انتقادی هم همواره یعنی خصومت داشتن. هر نوع اندیشیدن عملاً هرآنچه را که در دایره قوانین سختگیرانه می گنجد به زیر می کشد، اعتقادات عمومی و غیره. هرآنچه در حوزه اندیشیدن رخ می دهد منوط به سنجش انتقادی هر چیزی است که وجود دارد. لذا اندیشه های خطرناک وجود ندارند، به این علت ساده که خود اندیشیدن عملی خطرناک است.

هانا آرنت؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت وگوها در 104 صفحه و با بهای 35 هزار تومان به چاپ رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1198

به "هانا آرنت با آخرین مصاحبه و دیگر گفت وگوهایش آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانا آرنت با آخرین مصاحبه و دیگر گفت وگوهایش آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید