نیمه تاریک ابر ستاره های ورزش دنیا

به گزارش طرفداران رونالدو، پخش مستند تماشایی مایکل جردن نشان داد که افسانه های ورزش جدای از چهره درخشانی که در زمین دارند، از چه ویژگی های منفی حیرت انگیزی هم می توانند برخوردار باشند.

نیمه تاریک ابر ستاره های ورزش دنیا

به گزارش ، مستند Last Dance که به زندگی ورزشی و خارج از میدان مایکل جردن افسانه بسکتبال NBA مربوط می شد، بازخورد هایی بسیار مثبت داشت.

مستندی که نشان می داد ستاره شماره 23 شیکاگوبولز در کنار چهره قهرمانانه ای که در زمین بسکتبال داشت، از ویژگی هایی منفی هم برخوردار بود که از دید عموم پنهان می ماند.

این البته فقط مختص به مایکل جردن نیست و در رشته های ورزشی دیگر نیز بازیکنانی افسانه ای داریم که در زندگی شخصی خود با شکست های بزرگی روبرو شده اند. بازیکنانی با شخصیت های پیچیده و بسیار خشمگین، زندگی اجتماعی شلوغ و پرحاشیه، درگیری های زیاد با مواد مخدر، زندگی پرتنش در دوران نوجوانی و دیگر مسائلی که از دید بسیاری پنهان مانده بود، ولی بعد ها فاش شدند.

آمیخته شدن پول و شهرت می تواند از هر ستاره ای یک بمب متحرک بسازد. ترکیبی که می تواند ورزشکاران را از اوج به زیر بکشد. در ورزش از این دست نمونه ها بسیارند.

مایکل جردن مثال زنده ای در این مورد است. او زمانی یک خدمتکار بود تا بتواند هزینه تحصیلش را تامین کند، ولی سپس توانست در بسکتبال به قدری پیشرفت کند که تبدیل به بهترین بسکتبالیست همه دوران ها گردد. این، اما چهره مثبت او در زمین ورزش است.

جردن فردی مستبد در رختکن تیمش بود. ویل پردو در خصوص جوردن می گوید که در تمرینات بار ها به من ضربه می زد و تا این اندازه رقابت در تیم بالا بود. بیل ونینگتون هم می گوید که یک بار جردن به او گفت که در جریان تمرین برابرش سفت و سخت ظاهر گردد، اما پس از ضربه ای که به جردن می زند، تا انتها تمرین موج توهین و ضربات بود که از جردن به او می رسید.

جردن یکی از ورزشکارانی است که به شرط بندی اعتیاد داشت و این در تمام دوران بسکتبال او ادامه داشت. افشای این قضیه را بسیاری دلیل خداحافظی غیرمنتظره اول او می دانند. او تا انتها دوران ورزش خود نتوانست این لکه را پاک کند.

تنیسور مشهور سوئدی معتاد به مواد بود. لوردانا برته تنیسور زنی که مدتی کوتاه همسر بورگ بود، در کتاب خود این موضوع را فاش کرد و نوشت که اعتیاد باعث شد تا در فینال ویمبلدون 1981 بازی را به مک اِنرو ببازد. جدال بین بورگ و مک اِنرو زمانی بهترین دوئل دنیای تنیس بود.

فوق ستاره آرژانتینی به دلیل اعتیار به کوکائین نتوانست انتها خوشی برای فوتبالش رقم بزند. او از 1982 بود که به فوتبال اروپا و باشگاه بارسلونا وارد شد. پس از دو فصل، راهی ناپولی شد و بعد ها اعتراف کرد که مصرف کوکائین را از همان دوران حضورش در بارسلونا آغاز کرد و در ناپولی به اوج رسید. دیه گو می گوید: در بخشی از دوران فوتبالم کوکائین مصرف می کردم، اما هرگز روز های قبل از بازی این کار را انجام نمی دادم. من معتاد بودم و تا ابد برای همه معتاد باقی خواهم ماند.

سال 1991 در ناپولی تست اعتیاد او مثبت شد و در جام دنیای 1994 نیز پس از انجام دو بازی برای آرژانتین، به اتهام دوپینگ از رقابت ها اخراج شد.

شناگر مشهور آمریکایی را بهترین شناگر تمام دوران ها می دانند، اما پس از درخشش بی نظیر در المپیک 2008 پکن که توانست هشت مدال طلا به دست بیاورد، تصویری از او در حال مصرف ماری جوآنا منتشر شد که بازتاب منفی بسیاری داشت. تصویری که در خصوصش نوشتند می تواند باعث ویرانی دوران ورزشی بهترین شناگر دنیا گردد.

فلپس بعد ها در خصوص آن اتفاق گفت: درس بسیار مهمی گرفتم. اشتباهم را پذیرفتم و دیگر هرگز ماری جوآنا مصرف نکردم.

ستاره بسکتبال فیلادلفیا زمانی که 17 سال داشت، به دلیل ضرب و جرح یک زن به 15 سال حبس محکوم شد. او به سن قانونی نرسیده بود، ولی جریمه سنگینی برای او در نظر گرفتند. در نهایت با عفو فرماندار ویرجینیا روبرو شد و تنها 4 ماه را در زندان سپری کرد.

مشهورترین بوکسور تمام دوران ها به دلیل خودداری از حضور در ارتش آمریکا برای اعزام به جنگ ویتنام، مدتی را در زندان سپری کرد و سه سال از ورزش بوکس محروم شد. او گفته بود: حاضر نیستم 10 هزار مایل دورتر از آمریکا برای کشتن انسان های بیگناه بروم. من با ویتنامی ها مسئله ای ندارم. هیچ ویتنامی ای تا الان به من کاکاسیاه نگفته است.

اسطوره گلف دنیا با بیش از 15 عنوان قهرمانی، به دلیل خیانت های متعدد به همسرش و ارتباط غیراخلاقی با بیش از 100 زن، در نهایت یک جدایی پرحاشیه و سنگین از لحاظ اقتصادی را تجربه کرد. وودز مجبور به پرداخت صد ها میلیون دلار به همسرش در سال 2010 شد و پرهزینه ترین جدایی تاریخ را رقم زد.

تایگر و همسرش الین کوردیگین پس از حدود شش سال زندگی مشترک در دادگاهی در ایالت فلوریدا از هم طلاق گرفتند. تایگر وودز اذعان نموده بود که با چند زن دیگر رابطه داشته و از خانواده و دوستانش پوزش خواست.

او و همسر سابقش در بیانیه ای گفتند از اینکه طلاق می گیرند غمگین هستند و حضانت فرزندان را بین خود تقسیم نموده اند.

تورپ از پرافتخارترین شناگران دنیا است. او با داشتن پنج مدال طلا در مسابقات شنا در بازی های المپیک تنها ورزشکار استرالیایی است که توانسته این تعداد مدال طلای المپیک را نصیب خود کند. او در شنای 200 متر آزاد و 400 متر آزاد بیشترین افتخارات را کسب نموده است. این شناگر پرآوازه، توانسته 22 بار رکورد های رشته شنا را بشکند با این حال بعد ها معین شد که او دوران نوجوانی بسیار بدی را پشت سر گذاشته و همیشه با افسردگی دست به گریبان بوده است.

او حتی به دلیل افسردگی در مرکز درمانی تحت کنترل نهاده شد.

پلیس شش سال پیش یان تورپ را در حالی که روی زمین کنار اتومبیلی افتاده بود و رفتار های عجیبی داشت، به بیمارستان بانکستاون منتقل کرد.

در ارتباط با این قضیه جیمز ارسکین مدیر برنامه های تورپ در تبادل نظر با آسیوشیتدپرس گفت: تورپ به مرکز درمانی بیماران افسرده منتقل شده است. مالک اتومبیلی که توپ در کنار آن بود، با پلیس تماس گرفت و پلیس هم به سرعت خود را به محل رساند. پلیس یان تورپ را شناخت و شرایط غیر عادی او را تشخیص داد.

تورپ در خصوص افسردگی خود می گوید: از دور هیچکس قادر به درک درد و رنجی که می کشیدم نبود. من از نوجوانی با مسائل ذهنی روبرو بودم و با آن مبارزه می کردم.

منبع: ورزش سه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 357

به "نیمه تاریک ابر ستاره های ورزش دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمه تاریک ابر ستاره های ورزش دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید