نقشه برداری آثار تاریخی بندر سیراف

به گزارش طرفداران رونالدو، نصرالله ابراهیمی، معاون میراث فرهنگی بوشهر با اعلام خبر شروع عملیات نقشه برداری آثار تاریخی سیراف، گفت: ساختمان پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف با دیگر آثار موجود در این بندر از حیث قدمت و تاریخ بسیار ارزشمند بوده که برای جلوگیری از تجاوز به عرصه و اعیان و حریم آثار، اقدامات نقشه برداری و اخذ سند برای آن ها شروع شده است.

نقشه برداری آثار تاریخی بندر سیراف

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

او افزود: با توجه به این که هیچکدام از آثار تاریخی این بندر از سند رسمی به نام میراث فرهنگی برخوردار نیستند، به منظور جلوگیری از تعدی و تفریط در آثار، این کار انجام خواهد شد که فعلا در مرحله نقشه برداری از مختصات آن ها هستیم.

معاون میراث فرهنگی بوشهر توضیح داد: به غیر از خانه وایت هوس محقق انگلیسی که پایگاه میراث فرهنگی در آن قرار گرفته است، محوطه های تاریخی از جمله مسجد جامع، خانه های اعیانی، کوره سفال پزی، گمرک، حمام و قلعه نصوری هم برای تهیه و ثبت سند رسمی نقشه برداری می شوند و اقدامات اولیه اجرا شده است.

او گفت: در کنار این کار پاک سازی محوطه ها و بناهای تاریخی را هم در دستور کار داریم که عملیات پاک سازی مسجد جامع آغاز شده و بقیه آثار هم پاک سازی و ساماندهی خواهند شد.

ایلنا

منبع: گردشبان
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 321

به "نقشه برداری آثار تاریخی بندر سیراف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه برداری آثار تاریخی بندر سیراف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید