تور هلند: مشهورترین جاذبه های روتردام هلند

به گزارش طرفداران رونالدو، روتردام دومین شهر بزرگ و از زیباترین شهرهای هلند است و جاذبه های روتردام باعث شده اند تا این شهر به مقصدی مجذوب کننده برای گردشگران تور هلند تبدیل گردد. این شهر زیبا که پس از تخریب در جنگ جهانی دوم بازسازی و بازسازی شده، امروزه به بزرگترین بندر تجاری اروپا تبدیل شده و بسیاری از معادلات تجاری و مالی قاره اروپا به این شهر وابسته است.

تور هلند: مشهورترین جاذبه های روتردام هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس شما را با تعدادی از زیباترین و مهمترین جاذبه های روتردام آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با جاذبه های روتردام

ساختمان Markthal Rotterdam

یکی از جاذبه های روتردام، ساختمان Markthal Rotterdam است که با وجود عمر نه چندان طولانی، توانسته معروفیت بسیاری کسب کند و گردشگران بسیاری برای دیدن این ساختمان به روتردام سفر نمایند. این بنای زیبا یک شاهکار معماری است که در سال 2009 میلادی ساخته شده و امروزه به عنوان یک مرکز خرید و یک ساختمان اداری فعالیت می نماید.

علاوه بر معماری نیم دایره ای و تونل مانند آن، نقاشی های متعددی که بر روی آن نقش بسته نیز باعث شده تا ساختمان Markthal Rotterdam یکی از دوست داشتنی ترین جاهای دیدنی روتردام باشد. بعلاوه مرکز خرید این ساختمان نیز مملو از فروشگاه ها، دکه های فروش غذا، رستوران و کافه های متعددی است که می تواند شما را برای ساعت ها سرگرم سازد.

باغ وحش روتردام

باغ ها و پارک های حیات وحش معمولا از جاذبه های گردشگری مجذوب کننده و دوست داشتنی به شمار می فرایند و باغ وحش روتردام هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. این باغ وحش مجذوب کننده یکی از محبوب ترین جاذبه های روتردام است که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید.

امروزه این باغ وحش علاوه بر فضاهای معمول نگهداری حیوانات، یک باغ گیاه شناسی بزرگ و یک آکواریوم مجذوب کننده دارد که می توانید انواع گونه های گیاهی و موجودات دریایی را در آنها دیدن کنید. بعلاوه یک مرکز پژوهشی بزرگ نیز در این مجموعه فعال است تا از انقراض گونه های در معرض خطر جلوگیری کند.

باغ وحش روتردام هلند با شبیه سازی اقلیم ها و پوشش های گیاهی مختلف کوشش نموده تا محل زندگی طبیعی گونه های جانوری را بازسازی کند. کرگدن سیاه، ببر سوماترایی، فیل آسیایی، کودوی بزرگ و پلنگ آمور از مهمترین حیواناتی هستند که در این باغ وحش سکونت دارند.

برج Euromast

در تور روتردام برج و پل های متعددی خواهید دید اما بلندترین ساختمان این شهر و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روتردام هلند، برج Euromast است. این برج 185 متری در سال 1960 میلادی ساخته شده تا از فراز آن نمایی زیبا و 360 درجه از شهر روتردام را مشاهده کنید.

از فراز این برج می توانید به خوبی زوایای مختلف شهر روتردام، نحوه توسعه آن، بندرگاه ها و … را مشاهده کنید. بعلاوه بر فراز این برج یک رستوران نیز وجود دارد که صرف غذا در آن می تواند تجربه ای مجذوب کننده باشد.

اما اگر در پی یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های روتردام هستید و دوست دارید کمی آدرنالین خونتان را افزایش دهید، می توانید با استفاده از زیپ لاین از این برج پایین بیایید!.

در تور روتردام برج و پل های متعددی خواهید دید اما بلندترین ساختمان این شهر و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روتردام هلند، برج Euromast است

پل اراسموس (Erasmus Bridge)

در کنار تمام جاذبه های گردشگری شهر روتردام پل اراسموس صندلی ویژه ای دارد. این پل زیبا و نمادین، از روی رود Nieuwe Maas که از شاخابه های رود راین است عبور نموده و دو بخش مختلف روتردام را به یکدیگر متصل می نماید.

این پل 802 متری که به افتخار دانشمند معروف هلندی، دسیدریوس اراسموس (Desiderius Erasmus) نامگذاری شده است، به قوی سفید نیز معروفیت دارد. دکل سفید و بزرگ این پل به عقیده اهالی روتردام، به شکل گردن یک قو است و اصلا شاید همین ویژگی باعث شده تا این پل به یکی از جاذبه های دیدنی روتردام تبدیل گردد.

اما این پل علاوه بر زیبایی و قرارگیری در میان جاذبه های توریستی روتردام، یک شاهکار معماری مدرن است. بخش میانی این پل به جک های هیدرولیک غول آسایی مجهز است که می توانند در هنگام عبور کشتی های بزرگ، قسمتی از پل را بلند نموده و راه را برای عبور کشتی ها فراهم سازند.

ایستگاه مرکزی روتردام

روتردام جاهای دیدنی متعددی دارد و شهری مملو از ساختمان های مدرن، خاص و چشم نواز است. اما بدون شک اگر با قطار به روتردام سفر کنید، یکی از جاذبه های شهر روتردام را در همان ابتدای ورود خواهید دید؛ ساختمان ایستگاه مرکزی روتردام.

این ساختمان زیبا در سال 2014 میلادی ساخته شده و بنای مثلثی و عجیب آن، شما را مجذوب خود خواهد ساخت. حروف نام ایستگاه و ساعت بزرگ آن که در ورودی ایستگاه نصب شده، از ساختمان ایستگاه قدیمی روتردام به این محل منتقل شده اند تا به نوعی یادآور تاریخ طولانی این شهر باشند.

روزانه بیش از 100 هزار مسافر از این ایستگاه استفاده می نمایند.

خانه های مکعبی (The Cube Houses)

اگر برای دیدنی های هلند و روتردام سرچ کنید، احتمالا با عکس ساختمان های زرد و خاکستری عجیبی روبرو خواهید شد. اگرچه در نگاه اول این ساختمان ها با آن معماری عجیب خود غیرواقعی به نظر می رسند، اما باید بدانید که کاملا واقعی هستند و از مهمترین جاذبه های روتردام نیز به شمار می فرایند.

این مجموعه از خانه ها با طراحی عجیب ساخته شده و طبق گفته معمار سازنده، در ساخت آن از درختان جنگل ها الهام گرفته شده است. این خانه ها در واقع از دو مکعب تشکیل می شوند که مکعب بالایی حدود 45 درجه چرخش پیدا نموده است.

امروزه هنوز بعضی از این خانه ها محل زندگی شهفرایندان روتردام هستند، اما بعضی از آنها خالی بوده و می توانید از درون آنها نیز بازدید کنید.

مجسمه شهر تخریب شده (The Destroyed City)

شهر روتردام تاریخی طولانی دارد و شاید تلخ ترین بخش تاریخ این شهر، زمانی باشد که در جنگ جهانی دوم مورد حمله هوایی ارتش آلمان نازی نهاده شد. در این حمله مرکز شهر و بافت تاریخی روتردام تقریبا به طور کامل تخریب شد.

اگرچه بعد از خاتمه جنگ، روتردام به سرعت راه بازسازی و بازسازی را پیش گرفت، اما خاطره تلخ این روز همیشه برای اهالی شهر باقی ماند. به همین علت و در سال 1953 میلادی، مجسمه روتردام با نام شهر تخریب شده رونمایی شد. این مجسمه با 6.5 متر ارتفاع، به وسیله اوسیپ زادکین (Ossip Zadkine) ساخته شده بود و به سرعت به نماد این شهر و یکی از مهترین جاذبه های روتردام تبدیل شد.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از مهمترین جاذبه های روتردام را برای شما معرفی کنیم. اما باید بدانید که روتردام شهری بسیار زیباست و جاذبه های گردشگری آن تنها به این موارد ختم نمی گردد، ساحل روتردام، موزه دریانوردی، کارخانه غذایی فنیکس و … از دیگر جاذبه های روتردام هستند که در وقتی دیگر به آنها نیز خواهیم پرداخت.

منبع: ققنوس
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1203

به "تور هلند: مشهورترین جاذبه های روتردام هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: مشهورترین جاذبه های روتردام هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید