مجموعه مستند کاوش در اقیانوس ها در شبکه 4

به گزارش طرفداران رونالدو، شبکه چهار سیما از 19 فروردین ماه هر شب مجموعه مستند کاوش در اقیانوس ها را در قالب برنامه چهارسوی علم روی آنتن می برد.

مجموعه مستند کاوش در اقیانوس ها در شبکه 4

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر شب ساعت 22 یک مستند جذاب و تماشایی را در قالب مجموعه چهارسوی علم روی آنتن می برد، از سه شنبه 19 فروردین مستند کاوش در اقیانوس ها را در 10 قسمت پخش می نماید.

مستند کاوش در اقیانوس ها با نام اصلی (drain the oceans) محصول 2018 است.

این مجموعه مستند تماشایی، اسرار اعماق اقیانوس ها در زمان گذشته و حال را مورد آنالیز قرار می گیرد. این مجموعه با استفاده از داده های علمی و تصاویر شبیه سازی شده دیجیتالی، به کاوش در کشتی های غرق شده، گنجینه ها و شهر های فرو رفته در اعماق دریاچه ها، دریا ها و اقیانوس های سرتاسر دنیا می پردازد.

در قسمت اول این مستند با عنوان راز های نازیهاآمده است: دانشمندان به یاری فناوری های امروزی می توانند تصاویری سه بعدی از کف اقیانوس ها تهیه و بسیاری از پدیده های روی داده که در بستر اقیانوس ها مدفون هستند را آنالیز نمایند د. ر این قسمت راز هایی از تکنولوزی ها و تجهیزاتی که هیتلر مورد استفاده قرار میداده و در اعماق آب مدفون شده اند بر ملا میگردد.

خلیج مکزیک عنوان قسمت بعدی مستند کاوش در اقیانوس ها است. در این برنامه خلیج مکزیک وکشتی غرق شده در آن وعلت نابودی دایناسور ها باتوجه به فسیل یافت شده در این ناحیه وعلل آن، شهاب سنگ هایی که بازمین در اینجا برخورد آمده است.

تمدن های گم شده مدیترانه عنوان قسمتی دیگر از این مستند است. در این برنامه بقایای تمدنی غرق شده در حوزه مدیترانه آنالیز می گردد.

کوشش برای کشف کشتی های غرق شده و گنج های درون آن ها در قسمت گنجینه های غرق شده روایت می گردد.

در قسمت افسانه های آتلانتیس، چگونگی شکل گیری رویا گونه شهر آتلانتیس ازنگاه افلاطون تا آنالیز دانشمندان وباستان شناسان در باره این شهر خیالی و آثار بدست آمده ازاین شهر آنالیز می گردد.

اقیانوس آرام مرگ در این برنامه به هیولایی خفته در اقیانوس آرام که عامل عظیمترین سونامی در دنیا است که از دیده ها پنهان مانده می پردازد.

عجایب گم شده مصر دراین برنامه کوشش دانشمندان برای پی بردن به راز های پنهانی فانوس دریایی اسکندریه مصر که از عجایب دوران باستانی است وبازسازی آن به تصویر کشیده می گردد.

دریای چین و مروری بر تاریخ جنگ هایی که در این دریا روی داده در راز های دریای چین، کشتی های جنگی برتر گورستان کشتی های عظیم زیر آب های شمال اروپا و شواهدی از نبرد های بین این کشتی ها و کشف معمای عظیمترین راز تاریخ هوانوردی، سقوط هواپیمای مسافربری مالزی با 237 سرنشین و ناپدید شدن آن بر فراز اقیانوس هند در قسمت هواپیمای گمشده مالزی از دیگر قسمت های این مستند دیدنی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 233

به "مجموعه مستند کاوش در اقیانوس ها در شبکه 4" امتیاز دهید

1 کاربر به "مجموعه مستند کاوش در اقیانوس ها در شبکه 4" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه مستند کاوش در اقیانوس ها در شبکه 4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید