قصه غیزانیه در اهواز رونمایی شد

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، سید علی کاشفی خوانساری یکی از نویسندگان کتاب قصه غیزانیه در نشست مجازی رونمایی این کتاب از سلسله برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تهران به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، اعلام کرد: داستان این کتاب اینگونه شکل گرفت که چندی پیش عبدالقادر بلوچ یکی از مروجان سیستان و بلوچستان تماس گرفتند که برای تجهیز کتابخانه وشنام دری احتیاج به کتاب دارند. برای یاری به کتابخانه فراخوان دریافت داستان نوجوان جهت اهدا به کتابخانه را در کانال شهرزاد قرار دادم.

قصه غیزانیه در اهواز رونمایی شد

کاشفی اضافه کرد: به وسیله این فراخوان تعداد زیادی داستان به دست ما رسید که نویسندگان حق تالیف شأن را به تجهیز کتابخانه اختصاص دادند. تعداد آثار رسیده از حجمی که برای داستان وشنام دری در نظر گرفته شده بود، بیشتر شد تا اینکه آقای سیدآبادی پیشنهاد کتاب دوم را از خوزستان به وسیله مروج کتابخوانی خانم فریبا حیدرپور دادند و بدین ترتیب کتاب قصه غیزانیه ویژه کتابخانه شهدای غیزانیه منتشر شد.

کاشفی با شرح اینکه داستان یاری خیرخواهانه جهت تجهیز کتابخانه های منطقه ها کم برخوردار ادامه دارد، توضیح داد: فراخوان خیریه میان نویسنده ها می چرخد و همچنان قصه های جدیدی به دست ما می رسد. هم اکنون سومین مجموعه با عنوان کوه سرخ برای خراسان رضوی مراحل انتشار را پشت سر می گذراد.

وی ادامه داد: اگرچه داستان غیزانیه از لحاظ گردآوری دوم بود اما توانست به عنوان اولین مجموعه به وسیله انتشارات آرون منتشر گردد. داستان وشنام دری هنوز منتشر نشده و امید آن می رود که در دهه فجر منتشر گردد. در کتاب قصه غیزانیه مخاطب با خرید یک کتاب داستان هایی متعدد از تالیفی، ترجمه ، بازآفرینی و نوقلم را می بیند.

نویسنده مهمان کوچک ابرازامیدواری کرد: با جمعیت نویسندگانی که در این نهضت تشکیل شده است امیدواریم بتوانیم هرازگاهی یک داستان را با نام یک منطقه آماده نموده و به وسیله یکی از ناشران منتشر کنیم .

احمد اکبرپور یکی از نویسندگان قصه غیزانیه در این نشست گفت: این نهضتی که برای حمایت از کتابخانه ها در منطقه ها کم برخوردار و روستاها به وسیله نویسندگان شکل گرفته ، خلاقیت جالبی است که باید به طراحان این نهضت تبریک گفت.

اکبرپور اضافه کرد: ایجاد این حلقه خیرخواهانه در عین خلاقیت یک حرکت دو بر سود است به علت اینکه منفعت نویسنده نیز در آن دیده شده است. کتاب نویسندگان در بعضی از منطقه ها و روستاهای کشور که دسترسی به کتاب ندارند ،توزیع نمی گردد، اما با ادامه این حرکت، کتاب نویسندگان در جای جای کشور دیده خواهدشد.

مولف شب به خیر فرمانده اظهار کرد: نویسندگان نیز به وسیله شبکه های مجازی خودشان می توانند کتاب ها را تبلیغ نمایند اما حمایت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با خرید از ناشر در قالب طرح های حمایتی می تواند راهگشای این جهت باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1339

به "قصه غیزانیه در اهواز رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه غیزانیه در اهواز رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید