بلیط هواپیما دوشنبه شهری از میان تاریخ تاجیکستان

به گزارش طرفداران رونالدو، دوشنبه شهر باغ و مجسمه است، شهری از میان تاریخ که بخشی از فرهنگ فارسی زبانان و میراث آنها را نیز در خود جای داده و به همین جهت هم می تواند برای ایرانیان مقصدی آشنا، نزدیک و دوست داشتنی باشد. تاجیکستان در آسیای مرکزی چندان از ایران دور نیست و به راحتی در فهرست مقاصدی قرار می گیرد که می توانید بلیط هواپیما دوشنبه را به آن بخرید.

بلیط هواپیما دوشنبه شهری از میان تاریخ تاجیکستان

بلیط هواپیما به گذری در تاریخ

امروز دوشنبه میزبان بسیاری از مسافران پروازهای خارجی و داخلی است؛ اما جالب است بدانید این شهر زیبا تا 80 سال پیش، دهکده ای کوچک بوده که در آنجا دوشنبه بازار برگزار می شده و نام این شهر نیز از همان جا آمده است.

یافته های باستان شناسان نشان می دهد که از سده های پیش از میلاد افراد در اینجا زندگی می کردند؛ در قرن بیستم نیز وقتی تاجیکستان به عنوان بخشی از شوروی به شمار می رفت، این شهر برای مدتی به استالین گراد تغییر نام داد و در نهایت دوباره به نام دوشنبه معروف شد.

✅ بلیط هواپیما تاجیکستان

بلیط هواپیما به دوشنبه در چه فصلی از سال

دوشنبه شهری است کوهستان، بهترین فصل سفر ماه سپتامبر است؛ در این ماه هم می توان به گشت و گذار در کوه رفت و هم از شهر و بازارگردی لذت برد.

دیدنی های دوشنبه پایتخت ازبکستان

بلیط هواپیما برای بازدید از موزه ملی تاجیکستان

این موزه در سال 2013 افتتاح شده با این حال به سرعت به یکی از پربازدیدترین نقاط گردشگری این شهر بدل گشته است. در سالن های این موزه می توانید یافته های جالبی را دیده و نکاتی را از تاریخ تاجیکستان دریابید. این موزه از سه شنبه تا شنبه از ده صبح تا چهار بعدازظهر و در روزهای یکشنبه از ظهر تا هفت بعد از ظهر باز است. شما می توانید دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشید.

بلیط هواپیما برای بازدید از موزه ملی باستان شناسی تاجیکستان

یکی دیگر از موزه هایی که ملاقات از آن برایتان خاطره انگیز خواهد بود، اینجا است. موزه باستان شناسی بسیاری از مهم ترین یافته ها از زندگی و تمدن در قرون گذشته این کشور را برایتان به نمایش می گذارد. مهم ترین اثر این موزه مجسمه بودا است که قدمت آن به سال 500 میلادی باز می گردد.

بلیط هواپیما برای بازدید از Gurminj Museum

اگر بلیط هواپیما دوشنبه را تهیه می کنید و به موسیقی نیز علاقه دارید، حتما این موزه در فهرست مکانی هایی که باید ببینید قرار دهید. خانه ای سه طبقه که به یک خانواده تعلق داشته و توسط آنها نیز اداره می گردد که در خود مجموعه کم نظیری از سازهای ویژه آسیای مرکزی را در خود جای داده است.

بلیط هواپیما برای بازدید از دومین پرچم بلند جهان

پس از استقلال تاجیکستان این پرچم در هشر نهاده شد، پرچمی که با 165 متر طول لقب دومین پرچم بلند جهان را از آن خود نموده است. این پرچم در نزدیک پارک فواره ها و کتابخانه ملی واقع شده است و شما می تواند در یک گردش و پیاده روی فرح بخش از همه آنها دیدن کنید.

بلیط هواپیما برای بازدید از باغ گیاه شناسی

در قلب شهری باغی زیبا است که با ورود به آن انگار قدم به جهانیی دیگر گذاشته اید، جایی سرسبز، زیبا و آرام؛ باغا گیاه شناسی دوشنبه در بعدازظهر میعادگاه بسیاری از تاجیک ها است که می خواهند خستگی روز خود را به در نمایند. جالب است بدانید ورود شرقی باغ به سبک معماری ایرانی ساخته و آراسته شده است. شما می توانید از ساعت هشت صبح تا هفت بعداز ظهر از این باغ دیدن کنید.

بلیط هواپیما برای بازدید از کتابخانه ملی

ساختمان این کتابخانه یکی از آثار درخشان معماری تاجیکستان است؛ در کنار ملاقات از زیبایی های ساخت و طراحی، شما می توانید سری هم به مجموعه کتاب های خطی کتابخانه ملی تاجیکستان بزنید، که یکی از مجموعه آثار خطی مهم به شمار می رود. قدمت کتاب های خطی این مجموعه به قرن 12 تا 20 بازمی گردد. جالب است بدانید این کتابخانه، به کتابخانه فردوسی نیز معروف است.

بلیط هواپیما برای بازدید از Ayni Academic Opera and Ballet Theatre

ساختمان تاتر ملی تاجیکستان از دیگر آثار معماری درخشان و دیدنی شهر دوشنبه است. این بنا در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. در سال 2013 نیز باغ این مجموعه بازسازی شد. اگر بلیط هواپیما دوشنبه تهیه نموده اید و دوست دارید تا روح و فرهنگ کشور تاجیکستان را لمس کنید، برنامه های این تاتر را آنالیز کنید و از آنها دیدن کنید.

بلیط هواپیما برای بازدید از دوشنبه و مجسمه هایش

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، دوشنبه به شهر مجسمه ها نیز معروف است، دلیل آن هم وجود تندیس مشاهیر مختلفی است که در گوشه و کنار دوشنبه دیده می گردد، مشاهیری که بعضی از آنها نیز ایرانی هستند.

یکی از مهم ترین آنها تندیس اسماعیل سامانی است که در میدان آزادی این شهر واقع شده است. تاجیک ها اسماعیل سامانی را بنیان گذار تاجیکستان دانسته و یک جایزه علمی مهم را نیز به نام او نام گذاری نموده اند.

رودکی شاعر پرآوازه ایرانی و فارسی زبان نیز در شهر دوشنبه تندیسی دارد. چیزی که در این مجسمه زیبا بسیار چشم نواز است، کاشی های آبی رنگ و ستارگانی است که بر بالای سر او ساخته شده است.

بلیط هواپیما برای بازدید از Victory Park

یکی دیگر از پارک های زیبا و مهم دوشنبه که یادبودهایی از جنگ جهانی دوم را نیز در خود جای داده است.

بلیط هواپیما برای بازدید از پارک آبی و دلفیناریوم

از گردش و پیاده روی در شهر و دیدن مجسمه ها و آثار باستانی خسته شده اید؟ وقت آن است که برای یک گردش یک روزه و فرح بخش به پارک آبی شهر بروید. اگر با فرزندانتان به دوشنبه سفر می کنید، برنامه زیبای دلفین ها را در این پارک از دست ندهید، این نمایش برای آنها به خاطره ای خوش بدل خواهد شد.

بلیط هواپیما برای بازدید Green Bazar

بازاری زیبا و رنگارنگ که هر آنچه فکر کنید را می توانید در آن بیابید از میوه های خشک گرفته تا غذاهای کره ای؛ این بازار به بازار شاه منصور نیز معروف است، فرصت دیدن آن را در طول سفر خود از دست ندهید.

چای خانه های دوشنبه

چای خانه نقش مهمی در فرهنگ بومی تاجیکستان دارد، از گذشته های دور تاجیک ها در این مکان ها جمع شده و ضمن نوشیدن چای با هم به گپ زدن می پرداختند، آنها حتی ناهار خود را نیز در کنار هم در چای خانه میل می کردند، رسمی که هنوز هم رواج دارد.

اگر بلیط هواپیما دوشنبه تهیه نموده اید و تصمیم دارید روح شهر را لمس کنید، به شما توصیه می کنیم برای صرف بعضی از وعده های غذایی خود سری به این چای خانه ها بزنید.

چای خانه راحت یکی از معروف ترین آنها است. راحت را یک معمار روس و یک استادکار تاجیک ساخته اند و قدمت آن به اواخر دهه پنجاه میلادی باز می گردد. نقش و نگارهای زیبای این مکان شما را محسور خود خواهد نمود.

دیدن دوشنبه برای ما ایرانی ها می تواند جذاب و به یادماندنی باشد؛ تابستان یکی از بهترین زمان های سفر به دوشنبه است. اگر هنوز این شهر را ندیده اید، آن را به فهرست مقاصد خود اضافه کنید.

برای خرید بلیط هواپیما دوشنبه به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید. همچنین در صورت نصب اپلیکیشن خبرنگاران می توانید روی مسیرهای پرواز خارجی از تخفیف های ویژه روزانه برای خرید بلیط هواپیما بهره ببرید.

گردآوری: خدمات بلیط هواپیما خارجی

منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 243

به "بلیط هواپیما دوشنبه شهری از میان تاریخ تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما دوشنبه شهری از میان تاریخ تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید