فیلم برپاخیزان جهنم؛ وقتی شیاطینِ شکنجه گر احضار می شوند

به گزارش طرفداران رونالدو، برپاخیزان جهنم (Hellraiser) فیلم متفاوتی است که حضور موجودات جهنمی را با موضوعاتی مثل اعتیاد، جاه طلبی و روابط آشفتۀ آدم ها پیوند می زند.

فیلم برپاخیزان جهنم؛ وقتی شیاطینِ شکنجه گر احضار می شوند

خبرنگاران | اولین فیلم برپاخیزان جهنم 35 سال پیش ساخته شد؛ این فیلم سرآغازی بود برای مجموعه ای از فیلم های دیگر که از همان فضا و مضمون استفاده می کردند. مهم ترین عنصر خلاقانه ای که در برپاخیزان جهنم وجود داشت، خلق یک جهانی اهریمنی تازه با موجوداتی عجیب و غریب بود که تفاوتی بین درد و لذت قائل نبودند.

به گزارش خبرنگاران ؛ تازه ترین فیلم برپاخیزان جهنم که همین چند روز قبل منتشر شده، در واقع دهمین دنباله ای است که برای فیلم اول ساخته شده است. داستان این فیلم (مثل فیلم اول) بر محور یک جعبۀ معمایی می چرخد. این جعبه شبیه یک مکعب روبیکاست که در چند مرحله تغییر شکل می دهد. هر بار که این تغییر شکل اتفاق می افتد موجوداتی اهریمنی موسوم به کنوبیت ها از جهنم حاضر می شوند و یک قربانی را بعد از شکنجه های وحشتناک با خودشان می برند.

یک میلیونر جاه طلب به نام رولاند وویت کسی است که این جعبۀ معمایی را به کار انداخته و می خواهد با رساندن آن به آخرین مرحله، قدرت و حمایت شیطان را به دست بیاورد؛ برای این کار او باید قربانی هایی برای هر مرحله از تغییر شکل جعبه پیدا کند. در این جاست که پای یک دختر معتاد به نام رایلی به ماجرا باز می گردد.

رایلی وقتی به همراه دوستش برای سرقت از یک انباری رفته است، جعبۀ معمایی را پیدا می نماید و سعی می نماید تا راز آن را کشف کند. کوشش رایلی او را در مسیری وحشتناک قرار می دهد که باعث رو به رو شدنش با موجودات جهنمی می گردد.

برپاخیزان جهنم از آن فیلم های ترسناکی که دائما ما را از جا بپراند نیست؛ وحشت این فیلم بیشتر در فضاسازی تاریک و رازآلود و شکل و شمایل کنوبیت هاست. این موجودات با پوست های کنده شده، جراحت های عمیق و سوزن های بلندی که در اعضای مختلف بدنشان فرو رفته، بدن هایی دارند که انگار به بدترین شکل تحت شکنجه قرار گرفته اند. اما با اینحال آن ها این شکنجه ها را یک جور موهبت برای خودشان حساب می نمایند؛ می گردد گفت این یکی از برترین تصاویر سینمایی از موجودات جهنمی است.

داستان فیلم به اندازۀ کافی معما و راز و رمز در خودش دارد که بیننده را تا آخر در پی خودش بکشاند. البته شاید اگر زمان دو ساعتۀ فیلم کمی کوتاه تر بود، تماشای آن به تجربۀ لذتبخش تری تبدیل می شد، اما همین حالا هم نمی گردد گفت که فیلم کسالت آور و حوصله سربر شده است.

این فیلم به لحاظ مضمون هم قابل تامل و نسبتا عمیق است. جهنمی که در این فیلم دروازه هایش به روی این جهان باز می گردد یک چیز صرفا انتزاعی و بیگانه نیست؛ انگار این جهنم کاملا در ارتباط با موضوعات و اتفاقاتی است که در همین جهانی عادی روزمره جریان دارند؛ موضوعاتی مثل اعتیاد، جاه طلبی و روابط آشفته و پر تنش بین آدم ها.

آن مکعب رازآلودی که دروازه های جهنم را باز می نماید، در واقع می تواند نمادی از تصمیم ها و انتخاب های خود آدم ها باشد؛ آدم هایی که قصد دارند نهایت لذت را برای خودشان به ارمغان بیاورند، اما آن مسیری که انتخاب می نمایند در واقع آن ها را به سمت شکنجه ها و رنج های بی سرانجام سوق می دهد.

برپاخیزان جهنم برترین فیلم ترسناک سال جاری نیست، اما قطعا فیلم خاص و متفاوتی است که با جلوه های بصری منحصر به فرد و داستان ماورائی و معماگونه اش می تواند مخاطبان و هواداران خاص خودش را پیدا کند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

کارگردان: دیوید براکنر (David Bruckner)

بازیگران: گوران ویسنجیک (Goran Visnjic)، جیمی کلایتون (Jamie Clayton)، اودسا آزیون (Odessa Azion)

امتیاز: 6.2/10

امتیاز منتقدان (راتن تومیتوز): 68%

منبع: فرادید
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1477

به "فیلم برپاخیزان جهنم؛ وقتی شیاطینِ شکنجه گر احضار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم برپاخیزان جهنم؛ وقتی شیاطینِ شکنجه گر احضار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید