سرگردانی مسافران کرمانشاهی این بار در فرودگاه های شیراز و مشهد

به گزارش طرفداران رونالدو، شرایط نامساعد جوی پرواز مشهد به کرمانشاه در عصر روز گذشته را لغو کرد و موجب سرگردانی مسافران این پرواز در فرودگاه های شیراز و مشهد شده است.

سرگردانی مسافران کرمانشاهی این بار در فرودگاه های شیراز و مشهد

به گزارش ایرنا، به گفته بعضی از مسافران، پرواز ساعت 13 عصر روز یکشنبه مشهد به کرمانشاه به شماره 4117 شرکت زاگرس به علت نامساعد بودن هوا به جای فرودگاه کرمانشاه تغییر مسیر داده و در فرودگاه شهر شیراز به زمین می نشیند.

این مسافران اظهار کردند: به مدت سه ساعت مسافران در داخل هواپیما محبوس مانده و در نهایت تعدادی از مسافران مجبور شدند از هواپیما پیاده شده و از راه زمینی به شهر های خود بازگردند که در میان آن ها مسافرانی از شهر های سنندج و ایلام نیز دیده می شد.

آن ها اظهار کردند: پس از رسیدن به فرودگاه مشهد در ساعت 20 شب گذشته نیز شرکت هواپیمایی زاگرس هیچگونه امکانات اقامتی در اختیار مسافران قرار نداده و شمار زیادی از مسافران مجبور شدند با هزینه خود به هتل بروند و تعدادی نیز شب را در داخل فرودگاه به صبح برسانند.

این مسافران تاکید کردند: هنوز هیچ تماسی نیز از سوی این شرکت برای جایگزینی هواپیما به مقصد کرمانشاه با آن ها حاصل نشده و مسافران همچنان به حالت بلاتکلیف هستند.

پرواز شماره 4116 کرمانشاه به مشهد در ساعت 23 شب در مورخه بیستم بهمن ماه نیز متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس نیز به علت نامساعد بودن شرایط جوی لغو و به فردای آن روز موکول شد که نهایتا در ساعت 15 روز بیست و یکم بهمن و با 16 ساعت تاخیر انجام شد.

پس از لغو این پرواز نیز شرکت هواپیمایی زاگرس هیچگونه امکاناتی اعم از غذا یا هتل و مکان اقامتی برای مسافران غیربومی این پرواز پیش بینی ننموده و این تعداد از مسافران که در میان آن ها زن و بچه نیز دیده می شد در فرودگاه سرگردان شده و مجبور شدند در فرودگاه بخوابند.

لغو و یا تاخیر در پرواز ها به علت نامساعد بودن شرایط جوی مساله ای است که در تمام کشور های جهان دیده می گردد و امر تازه ای نیست، ولی آنچه که باید از آن انتقاد کرد عدم توجه شرکت های هواپیمایی کشورمان به حقوق مسافران است.

تأخیر در پرواز ممکن است از چندین دقیقه تا چندین ساعت باشد در هر صورت پس از ایجاد تأخیر در پرواز، ایرلاین مربوطه باید اقدامات عمومی و خصوصی را طبق قوانین سازمان هواپیمایی ایران، انجام دهد که در اقدامات عمومی، نماینده ایرلاین باید با حضور در میان مسافران، با احترام کامل، تأخیر در پرواز را به مسافران اطلاع رسانی کند که متاسفانه این مورد در بسیار مواقع انجام نمی گردد.

در خصوص اقدامات اختصاصی نیز که باید به وسیله ایرلاین رعایت گردد، بر طبق قوانین حمل و نقل هوایی، اگر پروازی در حدود نیم ساعت تاخیر داشته باشد، مساله ای عادی است، اما اگر این تاخیر بیشتر از این باشد، ایرلاین مربوطه موظف به پاسخگویی و جبران خسارت است.

در بسیاری از کشور ها در صورتی که تاخیر پرواز در حدود 2 ساعت و یا بیشتر باشد، شرکت هواپیمایی موظف است امکاناتی مانند اسکان، ارائه غذا و نوشیدنی، بعلاوه امکان تماس تلفنی رایگان را در اختیار مسافران قرار دهد؛ و در صورت تاخیر پرواز بیش از سه ساعت نیز شرکت هواپیمایی، خسارتی مشابه حالت لغو پرواز به مسافر پرداخت می نماید، اما در صورت تاخیر پرواز بیشتر از پنج ساعت، مسافر حق دارد که بلیت هواپیما را لغو و مبلغ آن را به طور کامل دریافت کند و بعلاوه ایرلاین باید پروازی را برای بازگشت مسافر به مبداء خود فراهم کند که پرداخت قیمت بلیط هواپیما بر عهده ایرلاین مربوطه است.

لغو پرواز ها به مبدا کرمانشاه در حالی که پرواز تهران به کرمانشاه و مشهد به کرمانشاه در حالی لغو می شوند که مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی روز گذشته اعلام نموده بود هیچ مسئله ای برای نشست و برخاست پرواز ها در این فرودگاه وجود ندارد و در صورت مساعد بودن شرایط سایر فرودگاه ها و هوای مسیر، پرواز های کرمانشاه طبق برنامه و به روال عادی خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه روز دوشنبه در تبادل نظر با ایرنا با اشاره به تداوم تاخیر و لغو پرواز ها به علت بدی آب و هوا اظهار کرد: از روز گذشته تا به امروز 6 پرواز به مقاصد مشهد، کیش، تهران و عسلویه از مبدا فرودگاه کرمانشاه لغو شده است.

مجتبی بیاتی افزود: این پرواز ها به علت بدی آب و هوا و دید کم لغو شده است و در حال حاضر نیز کمی دید همچنان در این فرودگاه وجود داشته و موجب تاخیر در پرواز امروز شرکت آسمان از مبدا تهران به کرمانشاه در ساعت 12 می گردد.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی در مبدا و مقصد چنانچه مسافران در فرودگاه باشند باید نسبت به پذیرایی، تهیه خودرو و یا مکانی برای اقامت آنان اقدام نمایند.

بیاتی افزود: از روز گذشته نیز چند خانواده از اهالی مشهد که پرواز آن ها لغو شده بود در مهمانسرای فرودگاه کرمانشاه اسکان داده شدند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه های غرب کشور در سال 1350 در زمینی به مساحت 200 هکتار و با ارتفاع یک هزار و 322 متر از سطح دریا در فاصله 9 کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1537

به "سرگردانی مسافران کرمانشاهی این بار در فرودگاه های شیراز و مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی مسافران کرمانشاهی این بار در فرودگاه های شیراز و مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید