رونمایی از عظیم ترین پهباد جهان برای پرتاب راکت به مدار زمین

به گزارش طرفداران رونالدو، استارتاپ Aevum در زمینه پرتاب های فضایی فعالیت دارد و از پهپاد اتوماتیک و غول پیکر Ravn X به عنوان مرحله اول سیستم پرتاب بهره خواهد برد.

رونمایی از عظیم ترین پهباد جهان برای پرتاب راکت به مدار زمین

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیجیاتو، برای پرتاب ماهواره ها به مدار احتیاجی نیست همواره از راکت های فضایی نظیر فالکون استفاده گردد و استارتاپ Aevum که تنها 4 سال عمر دارد، بر اساس همین ایده از پهپادی کاملا اتوماتیک با قابلیت برخاست عمودی رونمایی نموده که ماهواره را تا ارتفاع خاصی حمل نموده و پس از آن قرار دادن محموله در مدار را به عمده مرحله دوم می گذارد.

پهپاد 25 تنی و بدون سرنشین Ravn X حدود 24.3 متر طول دارد و پهنای بال های آن به 18.2 متر می رسد. این پرنده نقش یک سکوی پرتاب متحرک را ایفا نموده و حین پرواز راکتی دو مرحله ای را پرتاب خواهد نمود که قادر به حمل بارهایی با وزن 100 تا 500 کیلوگرم به مدار پایینی زمین است. Ravn X پس از دریافت مجوزها طی 18 ماه آینده آماده انجام عملیات خواهد بود.

هدف اصلی شرکت از فراوری این پهپاد ارائه سرویسی سریع برای پرتاب ماهواره است که در 180 دقیقه محموله را در مدار قرار داده و به سرعت آماده انجام عملیاتی دیگر گردد. Ravn X از همان سوختی استفاده می نماید که در پرواز جت های عادی کاربرد دارد اما توانایی برخاست و فرود عمودی در هر آب و هوایی را دارد. این پرنده در صورت احتیاج می تواند روی باندهای یک مایلی نیز پرواز و فرود را انجام دهد، در نتیجه عملا با هر باند فرودی در جهان سازگار است.

Aevum میخواهد سالانه بین 8 تا 10 پرتاب را با هزینه ای بین 5 تا 7 میلیون دلار انجام دهد. Aevum پیش از این قراردادی 4.9 میلیون دلاری را در چارچوب برنامه خدمات مداری 4 با نیروی هوایی آمریکا امضا نموده اما هدف نهایی این است که 85 درصد از کسب و کار خود را با مشتریان بخش خصوصی پیش برده و تنها 15 درصد از آن را با اتکا به آژانس های تحقیقاتی و دفاعی انجام دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 677

به "رونمایی از عظیم ترین پهباد جهان برای پرتاب راکت به مدار زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از عظیم ترین پهباد جهان برای پرتاب راکت به مدار زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید