راهنمای خرید رژلب (انواع، نکات خرید و معرفی پرفروش ترین ها)

به گزارش طرفداران رونالدو، وقتی عجله دارید یا حوصله انجام آرایش برای یک مهمونی محبت آمیز را ندارید، احتمالا استفاده از رژلب اولین چیزی است که به فکر می رسد تا ظاهری مرتب پیدا کنید؛ چراکه افزودن رنگ به لب ها می تواند تفاوت زیادی در ویژگی های صورت شما ایجاد کند. اما یک رژ سالم چه ویژگی هایی دارد و توجه به چه نکاتی در خرید این کالای آرایشی مهم است. در این راهنمای خرید سعی می کنیم تا مهم ترین نکات در خصوص انتخاب رژلب را ارائه کنیم تا خرید بعدی شما در فروشگاه در برترین حالت خود پیش رود!

راهنمای خرید رژلب (انواع، نکات خرید و معرفی پرفروش ترین ها)

آیا متریال رژلب خطرناک است؟

در حالت کلی باید قبول کنید که بیشتر رژلب ها حاوی سرب هستند (حتی اگر شرکت سازنده آن را رَد کند) و می توانند علتی برای تهدید سلامتی، ایجاد حساسیت، تحریک و ترک خوردن لب ها و پوست اطراف آن باشند؛ با این حال اندازه سرب با توجه به تکنولوژی های تازه در این محصول آرایشی روز به روز کمتر می گردد.

در کنار این مورد باید بدانید که اصلی ترین ماده مورد استفاده در این کالای مصرفی، موم است که به رژلب یاری می نماید تا ساختاری منسجم و براقیت داشته باشد. حتی در مواردی (به ویژه در رژلب گوشتی) به منظور اینکه لب ها پرتر به نظر برسد، گاهی این دسته از محصولات با ماده ای به نام کپسایسین Capsaicin همراه می گردد که در فلفل چیلی هم وجود دارد. بعلاوه وجود رنگدانه ها و عطرهایی خاص می تواند عاملی برای تعیین رنگ و بوی رژلب باشد، حتی اخیراً مواد دیگری مانند ویتامین E، مرطوب نماینده ها، آلوئه ورا، کلاژن و ضدآفتاب نیز به بسیاری از فرمول های رژلب اضافه شده اند تا از پوست روی لب ها به برترین شکل محافظت کند.

بازگشت به لیست

آشنایی با انواع رژلب ها و معایب و مزایای هر کدام

بازار لوازم آرایشی مملو از انواع رژلب ها در فرمولاسیون های مختلف با بافت ها و پوشش های فرق دارد که ممکن است برای خیلی از افراد گیج نماینده باشد. بنابراین در این بخش توضیحاتی کارا و سریع در خصوص انواع اصلی رژلب ها ارائه و فواید و معایب هر یک را آنالیز می کنیم.

1. ساتن لب و رژلب های کرمی (Satin and Cream Lipsticks)

به طور کلی بیشتر رژلب های جامد که به صورت لوله ای و رول آپ عرضه می شوند، از نوع کرمی یا ساتن لب هستند که درخشندگی طبیعی و سبکی به لب ها می دهد. این نوع از محصولات از جمله رایج ترین و محبوب ترین گزینه ها هستند، چراکه استفاده راحتی دارند و خیلی مرطوب نیستند.

رژلب های ساتن معمولاً از ترکیبی از موم های طبیعی یا مصنوعی، روغن ها، نرم نماینده های سنتز شده و رنگدانه ها ساخته شده اند و پوشانندگی کامل به علت رنگدانه های غنی و قوی از دیگر دلایل محبوبیت این نوع رژلب است. به همین دلیل توصیه می گردد که قبل از استفاده از این کالا، حتما خط لب بکشید و رژلب را با یک براش کوچک و مخصوص بر روی لب پخش کنید تا زیباتر به نظر برسد.

2. رژلب های براق (Gloss Lipsticks)

مدل های براق به لب ها درخشندگی بیشتری می بخشند که باعث می گردد بزرگ تر و مرطوب تر به نظر برسند. این رژلب ها می توانند برای لب ها به عنوان مرطوب نماینده استفاده شوند، اما از آن جایی که بر روی لب می لغزند، ماندگاری بالایی ندارند! گفتنی است که این نوع از رژها هم به صورت جامد و هم مایع به بازار عرضه می شوند.

3. رژلب های مات (Matte Lipsticks)

رژلب های مات در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، چراکه نور زیادی را منعکس نمی نمایند، بنابراین کمی خشک و صاف به نظر می رسند. بعلاوه رژلب های مات نسبت به گزینه های ساتن و براق ماندگاری بهتری دارند. این نوع از محصولات ترکیبی از نرم نماینده ها و پلیمرها هستند که عاملی برای ایجاد لایه ای بر روی لب ها است که به سختی از بین می رود، اما در عین حال می توانند سطح لب ها را خشک نمایند!

4. بالم لب و مرطوب نماینده های رنگی (Sheer and Balm Lipsticks)

بعضی از رژلب ها به طور خاص برای ایجاد شفافیت بر روی لب ها ساخته شده اند، بنابراین با رنگ دانه های کمتری همراه هستند. به همین دلیل به طور کلی بسیاری از خانم ها که تمایل دارند که از بالم های لب به منظور ایجاد نرمی و درخشندگی در لب ها استفاده نمایند. بالم های لب و مرطوب نماینده های رنگی یک انتخاب عالی برای افراد تازه کار در امر آرایش یا برای استفاده روزمره هستند. بعلاوه بالم های رنگی برای فصول پاییز و زمستان بسیار مناسب اند و احتیاجی به اپلیکاتور و کشیدن خط لب ندارند.

5. رژلب های متالیک (Pearl and Metallic Lipsticks)

رژلب های متالیک در انواع بافت های متنوع به بازار عرضه شده اند، زیرا چیزی که روی رنگ آن ها تأثیر می گذارد، نوع خاصی از رنگدانه بسیار بازتابنده است و همین مساله هم تنوع بافت در آن را بالا برده است. رنگدانه بازتابنده مورد استفاده در این رژلب ها معمولاً میکا است که یک ماده معدنی فوق العاده براق به شمار میرود و ظاهری فلزی طور به محصولات آرایشی می دهد. اما در سال های اخیر به علت اعمال غیراخلاقی نسبت به افراد فعال در استخراج آن، مورد آنالیز قرار گرفته است و چندان رایج نیست.

بازگشت به لیست

5 نکته مهم قبل از انتخاب انواع رژلب

در کنار آشنایی با انواع مختلف رژلب ضروری است تا یک سری نکات را هم در زمان خرید این نوع لوازم آرایش در نظر داشته باشید تا بتوانید خرید آگاهانه را رقم بزنید. به همین منظور هم در این بخش به سراغ 5 نکته مهم در انتخاب انواع رژلب می رویم.

1. توجه به تناژ و رنگ پوست در زمان خرید رژلب

اولین قدم در انتخاب رژلب مناسب، تعیین رنگ پوست و انتخاب رنگی مناسب برای رژ است. به همین دلیل ساده ترین راه برای شناخت تناژ رنگ پوست، آنالیز رنگ رگ های مچ دست در سمت داخلی دست است. اگر رنگ رگ های شما آبی به نظر می رسد، پوست شما ته رنگ سرد یا صورتی دارند، در حالی که اگر سبز به نظر می رسد شما فردی با پوست تناژ گرم هستید. بعلاوه در صورتی که نمی توانید در خصوص آبی یا سبز بودن رگ های خود حرفی بزنید، احتمالا پوستی با تناژ خنثی دارید و می توانید از رنج وسیعی از رنگ ها در بین رژلب ها بهره ببرید.

به طور کلی پوست هایی با تناژ گرم با رنگ هایی همانند هلویی، صورتی و قرمز عالی به نظر می رسند، در حالی که رنگ پوست های سردتر با رنگ های سرخ و مایل به قهوه ای نمایی بهتر پیدا می نمایند. به منظور انتخابی دقیق تر در تصویر زیر انواع رنگ های رژلب متناسب با هر رنگ پوست را نمایش می دهیم.

2. ویژگی های پوست لبِ شما بااهمیت است!

اگر لب های خیلی خشکی دارید، پیدا کردن رژلبی مناسب که باعث خشکی لب هایتان نگردد، می تواند سخت باشد. در چنین شرایطی بهتر است از رژلب های مایعِ مات و براق پرهیز کنید یا حداقل استفاده از آن ها را برای روزهایی که زمان کافی برای لایه برداری و مرطوب کردن لب های خود ندارید، به تعویق بیاندازید.

در حالت کلی توصیه می گردد قبل از خرید فرمولاسیون رژلب را آنالیز کنید و از وجود مرطوب نماینده و فرمول های مومی بیشتر در ساختار آن مطمئن شوید. اگر لب های شما به طور طبیعی کاملاً هیدراته است یا قبلاً روتین های مراقبتی از لب های خود را به خوبی دنبال نموده اید، می توانید از تمام مدل های رژلب، از مات ترین رژلب مایع گرفته تا مدل های کرمی و براق لذت ببرید.

3. به شکل لب های خود توجه کنید!

اگر از جمله افرادی هستید که بخش بالای لب هایشان بزرگتر از بخش زرین است، بهتر از رژلبی روشن در پایین لب و گزینه ای کمی تیره تر از همان رنگ برای لب بالایی خود بهره ببرید. اگر جزو افرادی هستید که بخش پایینی لب شما بزرگتر از بخش هایی بالایی آن است به شما این مژده را می دهیم که هر رنگی که با تناژ پوست شما هم خوان باشد، انتخابی خوب است. البته استفاده از رژلبی با رنگ خنثی و روشن درست در مرکز لب بالایی می تواند زیبایی لب های شما را چند برابر کند. اگر هم لب هایی نامتقارن دارید بهتر است با یک مداد لب آن ها را متقارن و سپس از نمونه رنگ های بالا برای بهره ببرید.

در کنار این موارد به یاد دشته باشید که اگر لب هایی نازک دارید بهتر است از مدل های دارک و پر زرق و برق خودداری کنید، چراکه این نوع از رنگ ها لب های شما را نازک تر نشان می دهند؛ در عوض سعی کنید رژلب های براق و روشن تر را امتحان کنید. بعلاوه بهتر است بدانید که در صورتی که لب های حجیمی دارید انتخاب رژلبی خیلی روشن و با بافت براق چندان زیبایی شناسانه نیست.

4. رژلب برای استفاده روزمره یا مهمانی

توجه به نوع رژلبی که انتخاب می کنید هم مهم است. به عنوان مثال رژلب های جامد که به رژ کلاسیک هم معروف هستند برای استفاده های روزمره انتخابی مناسب اند و محتوای روغن بیشتری دارند. در عین حال برق لب های رنگی دارای اندازه موم بالاتری هستند که قدرت ماندگاری آن ها را بیشتری می نماید.

بعلاوه مدل های مات برای افتتاحیه ها و جلسات مهم انتخابی مجذوب کننده اند و گزینه های براق می توانند لب ها شما را در مهمانی های شبانه زیباتر جلوه دهند. بنابراین ضروری است که قبل از خرید هدف خود را تعیین کنید تا با توجه به بخش آشنایی با انواع رژلب بتوانید انتخابی متناسب با احتیاجهای خود داشته باشید.

5. تاریخ فراوری انقضای رژلب فراموش نگردد

یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید لوازم آرایشی به ویژه رژلب توجه به تاریخ فراوری و انقضای این کالا است. به همین دلیل ضروری است بدانید که بیشتر رژلب ها 3 سال ماندگاری دارند. این در حالی است که بعضی از فروشگاه ها سعی دارند که محصولات یک ساله یا بیشتر خود را به فروش برسانند تا کالاهای تازه را به جای محصولات قدیمی جایگزین نمایند. بنابراین، توصیه می کنیم که به تاریخ های مدرج بر روی محصول توجه کنید و به سراغ محصولاتی تازه فراوری بروید تا بتوانید از لوازم آرایش خود حدبیشتر استفاده را ببرید.

بازگشت به لیست

رنگ دندان ها در انتخاب رنگ رژلب با اهمیت است!

جالب است بدانید که رنگ دندان ها در انتخاب رنگ رژلب بسیار با اهمیت است! درواقع افرادی با دندان های سفید می توانند هر رنگ رژی را با توجه پوست خود انتخاب نمایند. این در حالی است که افرادی با دندان های شیری یا زرد رنگ بهتر از رژلبی به رنگ گل رز، نارنجی کم رنگ یا قرمز روشن را انتخاب نمایند. بعلاوه توصیه می گردد که این افراد از رنگ های بنفش، قهوه ای و قرمز تیره پرهیز نمایند.

بازگشت به لیست

تتوی رژلب چیست و چه عوارضی دارد؟

یکی از موارد آرایش دائم که این روزها بیشتر مورد توجه سلبریتی ها واقع شده است، بحث تتوی رژلب است. چراکه افراد مشهور، همواره علاقه مند هستند که از نظر ظاهری خوب به نظر برسند. در عین حال شاید تتوی رژ لب برای خیلی از ما که دائما با آرایش صورت درگیر نیستیم چندان ضروری به نظر نرسد؛ با این حال عده ای علاقه مند هستند که این روش را برای فرار از فرآیند پرزحمت آرایش، شست وشو و پاک کردن آن انجام دهند. بنابراین در این بخش طی یک نگاه اجمالی مزایا و معایب این روش را بیان می کنیم.

به طور کلی تتوی رژلب روشی مانند میکروبلیدینگ ابرو است که فرم و رنگ لب ها را به حالت موردعلاقه شما در می آورد. البته لازم به تاکید است که دستگاه های تتوی رژلب و میکروبلیدینگ کاملاً فرق دارد، چراکه در روش میکروبلیدینگ با دستگاه خاصی، روی پوست خراش ایجاد می گردد و داخل خراش با رنگ پر می گردد. در حالی که در تتوی رژلب از سوزن و دستگاهی جداگانه برای تزریق رژ استفاده می گردد.

مزایا:

  • یکی از مزایای این روش این است که تتوی رژلب شما می تواند تا شش ماه دوام داشته باشد و همواره ظاهری تازه به لب های شما ببخشد.
  • با این روش لب حالتی حجیم تر به خود می گیرد. بعلاوه با بالارفتن سن لبه های خارجی لب اندکی محو می گردد که با تتوی رژلب می توانید به جزئیات آن اضافه کنید و ظاهری جوان تر داشته باشید.

معایب:

  • در هر صورت چه هوادار این روش ها باشید چه نه، متخصصین این حوزه اذعان دارند که همانند خالکوبی های سنتی، تتوی رژلب با خطراتی از جمله عفونت های پوستی، واکنش های آلرژی و موارد مشابه درگیر است.
  • از آن جایی که پوست لب متفاوت از پوست سایر نقاط بدن عمل می نماید، ممکن است که پس از تتوی جوهر لب، پاک یا به صورت ناهموار پخش گردد.
  • در مواردی اعمال این روش با درد همراه است و متخصص مجبور به استفاده از ژل کاهش التهاب است، چراکه ممکن است پس از تتوی بخش هایی از لب دچار آسیب شوند.

با این حال، اگر اصرار به انجام این روش دارید، می توانید با رویه های ساده تری مانند خالکوبی خط لب نیمه دائمی، آغاز کنید. درواقع با استفاده از این روش علاوه بر آراستگی دلخواه می توانید چند دقیقه در روتین آرایشی خود صرفه جویی کنید و دردسرهای تتوی رژلب را هم به جان نخرید!

بازگشت به لیست

معرفی برترین رژلب های موجود در بازار

در کنار بحث ها و نکات مطرح در این مقاله خوب است که مروری هم بر محبوب ترین ها و پرفروش ترین های بازار لوازم آرایشی بیاندازیم تا با آگاهی کامل تصمیم خود را برای خرید رژلب بگیرید!

1. رژلب جامد دایانا مدل مات شماره 22

رژلب جامد دایانا مدل مات شماره 22 محصولی خوش قیمت، محبوب و همراه با آبرسان، مرطوب نماینده، ویتامین E مغذی و تقویت نماینده لب است که با ایجاد بافت مخملی خاصی بر روی لب ها می تواند ظاهری زیبا به شما ببخشد. رژلب جامد دایانا فراوری کشور ترکیه و در کارخانه تانالیزاست که مواد اولیه آن از ایتالیا تهیه شده است.

2. مداد لب ریمل لاندن مدل Exaggerate Automatic شماره 105

مداد لب ریمل لاندن مدل Exaggerate Automatic کالایی بادوام و ایدئال برای کشیدن خط لبی دقیق است که با وجود رنگی غلیظ و بافتی نرم استفاده از آن برای همه افراد بسیار راحت است. این رژلب مدادی سری زاویه دار دارد و با حجم 0.25 میلی لیتر و رنگ بنفش تیره محصولی باکیفیت برای استفاده روزانه شماست. لازم به تاکید است که رژهای مدادی با بافتی نرم اگر در معرض گرما قرار داشته باشند به راحتی می شنمایند، بنابراین بهتر است که این دسته از لوازم های آرایشی را در یخچال یا جایی خنک نگهداری کنید.

3. مداد لب لچیک مدل کیس پروف شماره 143

مداد لب لچیک مدل کیس پروف شماره 143 محصولی مناسب برای پوست نازک و حساس لب است که با بافت لطیف و مخملی همراه با ماندگاری بالا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است. مداد لب لچیک مدل کیس پروف همراه با رنگ دانه های قوی به بازار عرضه شده است و ضدآب بودن از مهم ترین ویژگی های این کالا به شمار می آید. به طور کلی فرمولاسیون این محصول بر پایه موم است و علاوه بر آن حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و عاری از هر گونه مواد نگه دارنده (مانند پارابن، فرمالدهید و ترکیبات هالوژنه) است.

4. رژلب مدادی دوسه شماره 404

رژلب مدادی دوسه شماره 404 کالایی های کلاس با جلوه مات است که هیچ ربطی به خطای 404 در زمان وب گردی ندارد! رژلب مدادی دوسه با دارا بودن رنگدانه های غنی و پوشش بسیار بالایی که دارد از خشکی لب ها جلوگیری می نماید و می تواند انتخابی مناسب برای استفاده روزمره باشد، البته اگر قیمت آن برای شما از اهمیت بالایی برخوردار نیست. خاصیت ضدچسبندگی از دیگر ویژگی های این رژلب آلمانی و برند است که از سازمان غذا و دارو مجوز دارد.

5. رژلب مدادی میلوس مدل MIS2 مجموعه 6 عددی

رژلب های مدادی میلوس مدل MIS2 محصولاتی همراه با ویتامین E و ساخت کشور ایران است که علارقم قیمت پایینی که دارد، از کیفیت مناسبی برخوردار است. اندازه چربی و غلظت این مجموعه 6 تایی در اندازه مناسبی است و با توجه به تنوع رنگی که دارد، انتخابی به صرفه برای افراد علاقه مند به آرایش است.

6. رژلب مدادی مای مدل SEMI MATT سری Black Diomond شماره 12

رژلب مدادی مای مدل SEMI MATT یکی دیگر از محصولات باکیفیت برند معتبر و ایرانی مای است که با 30 گرم وزن و شماره رنگ 12 انتخابی مناسب با ماندگاری 24 ساعته است. به طور کلی رژلب مدادی مای مدل SEMI MATT سری Black Diomond، انتخابی حرفه ای، سبک، بدون ایجاد خشکی بر روی لب ها و با بافت نرم است و می تواند گزینه ای مجذوب کننده برای مهمانی های شبانه یا افتتاحیه ها باشد.

7. رژلب مایع کالیستا مدل Stain Matt شماره L85

رژلب مایع کالیستا مدل Stain Matt شماره L85 محصولی محبوب از برند کالیستا است که با پایه رنگ مرجانی و ساختار مایع و مات انتخابی مجذوب کننده برای اغلب خانم هاست. این رژ مایع پوشش دهی کاملی دارد و با ایجاد بافتی یکنواخت همراه با ماندگاری بالا برای تمام روز مناسب است، بنابراین می توانید از آن در نهایت راحتی بهره ببرید. رژلب مایع کالیستا مدل Stain Matt دارای دوازده رنگ زیبا، متنوع و کاربردی است که علاوه بر آن رایحه ای دلپذیر هم دارد!

8. رژلب مایع اتود شماره 02

رژلب مایع اتود شماره 02 کالایی خاص، ویتامینه و خوش قیمت از برند کره ای اتود هاوس است. در واقع جالب است بدانید که این محصول آرایشی کارکردی مشابه با رژ دارد با این تفاوت که بسیار سبک تر، رقیق تر و درخشان تر است و با نام تینت لب (رنگ لب) شناخته می گردد. این تینت ضدآب یکی از پرفروش ترین ابزارهای آرایشی لب است که در سه رنگ مجذوب کننده نارنجی، صورتی توت فرنگی ای و قرمز آلبالویی همراه با رایحه ای دلنشین به بازار عرضه شده است.

9. رژلب مایع کالیستا مدل Stain Matt شماره L90

رژلب مایع کالیستا مدل Stain Matt شماره L90 کالایی با پایه رنگ صورتی تیره است که علاوه بر ساختار مایع و مات، پوشش دهی کامل و یکنواختی را هم ارائه می نماید. با استفاده از رژلب مایع کالیستا مدل Stain Matt می توانید در تمام روز با خیالت راحت از ماندگاری رژ خود مطمئن باشید، بعلاوه این نوع رژلب علاوه بر سبکی بافت تمیزی را بر روی لب ها ایجاد می نماید.

10. رژلب جامد الیزا مدل Mini-S2 بسته 6 عددی

این کالای آرایشی شامل یک بسته 6 عددی از رژلب های کوچک (انگشتی) با شماره های 10، 12، 13، 16، 17 و 19 است که ماندگاری مناسبی دارند. رژ لب جامد الیزا مدل Mini-S2 حاوی روغن های مرطوب نماینده لب و موم زنبور عسل است. الیزا یکی از برندهای معتبر در زمینه فراوری لوازم آرایش است و این محصولات کوچک و دوست داشتنی می توانند گزینه های مناسب برای تازه کارها و علاقه مندان به تمرین میکاپ باشد.

11. رژلب جامد این لی مدل Kindness شماره 580

به طور کلی برند این لی (INLAY) با وجود محصولاتی در سطح جهانی یکی از مطمئن ترین گزینه ها برای خرید لوازم آرایش است. جالب است بدانید که این لی در فرمولاسیون رژلب جامد خود سرب به کار نبرده و از مرغوب ترین مواد آرایشی در فراوریات خود استفاده نموده است. رژلب جامد این لی مدل Kindness شماره 580 از لطافت و نرمی خاصی برخوردار است و پوشش دهی کامل، وجود رنگدانه های طبیعی و ماندگاری طولانی آن از تعیینه های مهم این کالا است.

12. رژلب جامد رپی سا شماره L13

رژلب جامد رپی سا شماره L13، رژی از نوع جامد و براق است که ماندگاری بالایی را به شما هدیه می نماید. این محصول با استفاده از رنگدانه های طبیعی و ساختاری سبک و لطیف رطوبت مورد احتیاج لب شما را فراهم می نماید و عاملی برای پوسته پوسته شدن لب نخواهد بود. گفتنی است که ماندگاری طولانی، پوشش دهی کامل، وجود SPF، عدم وجود سرب و مواد آلرژی زا و وجود ویتامین E از جمله تعیینات این کالای خوش رنگ است.

بازگشت به لیست

سخن انتهای

در انتها این مقاله بهتر است این نکته را یادآور شویم که گاهی افراد تنها جذب رنگ رژلبی می شوند که هیچ سنخیتی با رنگ پوست یا مکان مورد استفاده آن ها ندارد؛ بنابراین بهتر است که قبل از انتخاب رنگ رژ، آن را تست کنید تا مطمئن شوید همان چیزی است که می خواهید. در چنین حالتی احتمالا پس از خرید احساس بهتری خواهید داشت چراکه کالای انتخابی شما با آگاهی کامل از ویژگی های محصول و احتیاجهای شما خریداری شده است.

منبع: BRIGHT SIDE, GLOWSLY

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1401 بروزرسانی: 14 مهر 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1475

به "راهنمای خرید رژلب (انواع، نکات خرید و معرفی پرفروش ترین ها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید رژلب (انواع، نکات خرید و معرفی پرفروش ترین ها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید