دوئولینگو به تورنتو پر می کشد؟

به گزارش طرفداران رونالدو، دولینگو وبسایت و نرم افزار پیروز و پرطرفدار آموزش زبان مستقر در پنسیلوانیای ایالات متحده آمریکا است. همین چندی پیش بود که در خصوص آزمون زبان انگلیسی دوئولینگو در وبسایت و شبکه های اجتماعی خبرنگاران خدمت همراهان گرامی مطالب سودمندی را به اشتراک گذاشتیم. اما جدیدترین خبرها حکایت از این دارند پس از آنکه Luis von Ahn مدیرعامل دوئولینگو در 6 جولای توییتی از احتمال کوچ اجباری خود به خاطر ممنوعیت های مهاجرتی آمریکا سخن گفت، عده ای از برجسته ترین شهروندان کانادا دست کمک به سوی او دراز کردند و در پاسخ گفتند: اگر کمکی از دست ما بر می آید، بگو.

دوئولینگو به تورنتو پر می کشد؟

توییتر هم سریعا نسبت به این مساله واکنش نشان داد و گفت که فضا و محیط چندفرهنگی تورنتو برای این شرکت پیروز بسیار عالی خواهد بود. طبق آخرین سرشماری که در سال 2016 اجرا شده جمعیت تورنتو بالغ بر 3 میلیون نفر است که تقریبا نیمی از این جمعیت در خارج از کانادا به دنیا آمده اند. بدین ترتیب در تورنتو بیش از 200 زبان تکلم می گردد. اخیرا هم طی مطالعه ای که دانشگاه رایرسون انجام داده مشخص شده که منطقه تورنتوی بزرگ یا GTA به یُمن مهاجرت، سریع ترین رشد را در کانادا و آمریکا دارد.

تورنتو بعلاوه در جهت تبدیل شدن به قطب فناوری کاناداست. سال گذشته تورنتو بهترین شهر در کانادا و آمریکا به خاطر جذب مغزها لقب گرفت و این بدین معناست که در تورنتو شغل های ایجاد شده در بخش فناوری بیش از تعداد فارغ التحصیلان این حوزه است. اما چطور می توان به تورنتو مهاجرت کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که مهاجرت به تورنتو سه جهت اصلی دارد که در زیر آنها را با هم مرور می کنیم:

Global Talent Stream

این جهت مهاجرتی طی دو هفته ویزای کاری را برای نیروی کار ماهر صادر می نماید؛ از جمله شرایط این است که متقاضیان جهت مهاجرتی Temporary Foreign Worker Program یا باید برای یک شرکت مشخص کار نمایند یا در بعضی مشاغل مربوط به فناوری شاغل شوند. این جهت تسهیل شده از سال 2017 نیروی کار ماهر در بخش فناوری و تکنولوژی را به کانادا جذب نموده است.

اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می نمایند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

در سال 2019 حدود 110 هزار مقیم دائم نو و خانواده هایشان به وسیله اکسپرس انتری وارد کانادا شدند. اکسپرس انتری بزرگترین منبع جذب مهاجران کاری است.

Tech Draw

برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای متقاضیان اکسپرس انتری که در یکی از شش شغل زیر سابقه کار داشته اند طی پذیرش های مختص فناوری یا Tech Draw دعوتنامه می نماید:

  • مهندسین و طراحان نرم افزار - NOC 2173
  • برنامه نویسان کامپیوتر و رسانه های تعاملی - NOC 2174
  • مهندسین کامپیوتر - NOC 2147
  • طراحان و توسعه دهندگان کامپیوتر - NOC 2175
  • تحلیلگران و مسئولان سامانه داده ها - NOC 2172
  • مدیران سیستم های اطلاعات و کامپیوتری - NOC 0213
منبع: ویزا موندیال
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1204

به "دوئولینگو به تورنتو پر می کشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوئولینگو به تورنتو پر می کشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید