خوردن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می کند؟

به گزارش طرفداران رونالدو، خوراندن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می کند؟ پاسخ فوق تخصص گوارش و کبد بچه ها دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را در ادامه بخوانید.

خوردن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می کند؟

امیرحسین حسینی، فوق تخصص گوارش و کبد بچه ها درباره باور غلط خوراندن تخم کفتر به بچه ها برای باز شدن زبان آن ها گفت: برخی افراد به محض اینکه روند صحبت کردن یا اصطلاحا زبان بازکردن کودکشان به تاخیر می افتد به او تخم کبوتر یا برخی خوراکی های دیگر می خورانند که این موضوع باوری اشتباه است و صرفا این اقدام روند درمان و مداخلات گفتار درمانی را به تاخیر می اندازد.

وی توضیح داد: در فرایند حرف زدن کودک سه بخش زبان، ماهیچه های حلق و طناب های صوتی، شنوایی و مسیر شنوایی و سیستم عصبی مرکزی باید با هم هماهنگی داشته باشند تا در زمان مناسب سیستم عصبی کودک کامل و او قادر به صحبت کردن باشد.

حسینی با اشاره به اینکه اگر کودکی در مسیر شنوایی مشکل داشته باشد، ممکن است شنوایی او به تاخیر بیفتد، تاکید کرد: اگر هماهنگی عضلات و حلق، طناب های صوتی و یا مسیر های عصبی دچار مشکل شود یا کودک مبتلا به فلج مغزی و سایر بیماری های سیستم عصبی مرکزی باشد باید درمان به صورت جدی دنبال شود.

وی در پایان اظهار کرد: مسائل در صحبت کردن کودک باید از طریق تیم متخصص شنوایی سنجی، فوق تخصص مغز و اعصاب بچه ها و در ادامه حمایت های گفتار درمان انجام شود. همچنین مسائل آناتومیکی مثل شکاف کام هم از طریق جراحان پلاستیک، بچه ها و یا گوش و حلق و بینی انجام می شود بنابراین؛ تخم کبوتر یا هر خوراکی دیگری به هیچ عنوان مسائل گفتاری کودک را برطرف نخواهد کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1603

به "خوردن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن تخم کبوتر زبان کودک را واقعا باز می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید