جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرها و نامه وزیر بهداشت به وزیر کشور

به گزارش طرفداران رونالدو، جدیدترین رنگ بندی شهرهای کشور از سوی وزارت بهداشت اعلام شد؛ فرایند بیماری کرونا در اغلب شهرستان های کشور در حال صعود است.

جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرها و نامه وزیر بهداشت به وزیر کشور

در حال حاضر 126 شهرستان در شرایط نارنجی و 47 شهرستان در شرایط قرمز قرار دارند

براساس اعلام وزارت بهداشت آبادان، اهواز، ایذه، بندرماهشهر، دزفول، شوش، مسجد سلیمان در استان خوزستان از شرایط قرمز خارج شده اند.

اهر و کلیبر (آذربایجان شرقی)، بوئین و میاندشت (اصفهان) ، پیشوا (تهران)، بن و لردگان (چهارمحال و بختیاری) و فراشبند و فیروزآباد (فارس) در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

شبستر، میانه و هشترود (آذربایجان شرقی)،بوشهر (بوشهر)، کنگاور (کرمانشاه)، سلسله(لرستان)، اراک(مرکزی) و تویسرکان(همدان) در شرایط قرمز قرار گرفتند.

با وجود اعلام مخالفت وزارت بهداشت با سفرهای نوروزی، این سفرها به بیشتر شهرهای کشور انجام شد به طوری که سخنگوی نیروی انتظامی از افزایش 89 درصدی ترددهای بین جاده ای در کشور طی نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت که تردد جاده ای در نوروز سال جاری 100 درصد افزایش یافت و با کاهش رعایت ها برخی استان ها وارد موج چهارم شده اند. هفته های آینده آمار فوتی ها سه رقمی و صعودی خواهد بود.

رئیسی پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ، گفت: پس از خوزستان که قبل از سال نو با موج جدید کرونا روبرو شد ، هم اکنون استان های البرز و ایلام وارد موج چهارم شده اند.

او اضافه کرد: در برخی از استانها مانند مازندران، گیلان، چهار محال و بختیاری ، مرکزی و لرستان هم در آستانه ورود به موج جدید بیماری هستیم ، سایر استانها هم فرایند صعودی را طی می نمایند.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: آذربایجان های شرقی و غربی، زنجان، فارس و سمنان فرایند صعودی شان آغاز شده است و اگر همین فرایند را آغاز نمایند تا 10 روز آینده موج بسیار بلندی خواهیم داشت.

طبق اعلام وزارت بهداشت، در ایام نوروز، 15000 فرد کرونا مثبت با وجد اطلاع از بیماری خود، مسافرت نموده اند.

نمودار بستری های روزانه

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی، ممنوع و مشمول جریمه است؛ تردد پلاک های غیربومی در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه در بر خواهد داشت.

در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری باید به صورت دورکاری کار خود را انجام دهند و سایر ادارات هم باید با نیمی از کارمندان خود به صورت دورکاری فعالیت نمایند.

رفت و آمد به ترکیه یک هفته متوقف گردد

همجنین سعید نمکی وزیر بهداشت روز شنبه با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید19 در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، در نامه ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته ای ایاب و ذهاب به وسیله مرزهای هوایی و زمینی با این کشور و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید نمود.

وزیر بهداشت در این نامه تاکید نمود: شهفرایندان ایرانی که در ترکیه به سر می برند و قصد ورود به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می توانند با رعایت پروتکل های مربوطه و انجام تست PCR و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج نمایند.

نمکی نوشت: با توجه به شیوع گسترده بیماری covid-19 در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، لازم است، حدبیشتر تا 48 ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب به وسیله مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف گردد. در خصوص هموطنانی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می شوند نیز ایجاد قرنطینه برای موارد مشکوک یا مثبت لازم است.

وزیر بهداشت خطاب به وزیر کشور اضافه کرد: خواهشمند است دستور فرمایید، استانداران محترم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 888

به "جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرها و نامه وزیر بهداشت به وزیر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرها و نامه وزیر بهداشت به وزیر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید