جایگزینی سردبیران مایکروسافت با هوش مصنوعی

به گزارش طرفداران رونالدو، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت همواره هوادار ایده فعالیت هوش مصنوعی در کنار کارمندان (و نه به جای آنها) بوده اما ظاهرا زمانی که فرصت استفاده از هوش مصنوعی فراهم باشد این شرکت از تمامی راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال می نماید. بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر و به نقل از MSPoweruser، مایکروسافت نیوز (پایگاه خبری MSN.com) به تازگی ده ها سردبیر را با سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی جایگزین نموده تا انتخاب خبرها به روشی مناسب تر انجام گردد.

جایگزینی سردبیران مایکروسافت با هوش مصنوعی

وبسایت MSN.com در ایالات متحده مخاطبان زیادی دارد و به ادعای MSN بیش از 500 میلیون نفر در 140 کشور مخاطب این پایگاه خبری هستند. به واسطه تصمیم جدید، در ایالات متحده حدود 50 نفر از کارمندان تعدیل شده اند. البته گفته شده که این افراد، کارمندان مستقیم مایکروسافت نبوده اند و به وسیله واسطه هایی نظیر شرکت Aquent و MAQ Consulting با این کمپانی در همکاری بوده اند.

این نگرانی وجود دارد که کیفیت خبرهای ارائه شده با یاری هوش مصنوعی مشکلاتی از جمله انتشار خبرهای جعلی و گمراه نماینده را به همراه داشته باشد. اما مایکروسافت نیوز اعلام نموده که از هوش مصنوعی برای آنالیز محتوا و درک مواردی از جمله تازگی خبر، دسته بندی، موضوع و میزان محبوبیت بهره می برد و در نهایت محتوا به سردبیر ارائه می گردد. علاوه بر این الگوریتم های خاص، تصویر متناسب با محتوا را پیشنهاد می دهند. در نهایت سردبیر اخبار مهم را از میان تمامی خبرهای گزینش شده توسط هوش مصنوعی انتخاب می نماید تا به گفته مایکروسافت، مخاطبان، آخرین اخبار را از منابع معتبر دریافت نمایند.

بیزینس اینسایدر معتقد است که این اقدام توسط تیم بینگ (از زیر مجموعه های مایکروسافت) اجرا شده است. سخنگوی مایکروسافت در این باره اعلام نموده: مشابه تمامی شرکت های دیگر، ما هم به طور منظم کسب و کار خود را ارزیابی می کنیم. این موضوع در طول زمان می تواند موجب افزایش سرمایه گذاری در بعضی بخش ها و تغییرات و تعدیل هایی در بخش های دیگر گردد. این تصمیم ارتباطی به همه گیری [ویروس کرونا] ندارد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 358

به "جایگزینی سردبیران مایکروسافت با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزینی سردبیران مایکروسافت با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید