تاج: با حمایت سلطانی فر بهترین فرصت برای رشد فوتبال و فوتسال فراهم شده است

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس فدراسیون فوتبال تاکید نمود تغییرات در فوتبال باید بر اساس قوانین باشد زیرا تمرکز همه بر فوتبال است.

تاج: با حمایت سلطانی فر بهترین فرصت برای رشد فوتبال و فوتسال فراهم شده است

به گزارش خبرنگاران، مهدی تاج در گردهمایی سالیانه روسای هیأت های فوتبال سراسر کشور اظهار کرد: مدتی است که روندی در جهت کاهش حاشیه های فوتبال انجام دادیم و توفیقاتی حاصل شده است. همچنین حضور سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان باعث ایجاد شرایط مناسب شده است و کاستی های فوتبال در حال جبران است.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با شرایط فوتبال ایران تاکید نمود: در حوزه تیم های ملی شرایط مناسبی داریم و تیم ملی بزرگسالان تیم اول آسیاست و اگر در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام دنیای مقابل سوریه بازی را می بردیم شرایط برای صعود به جام دنیای بسیار مناسبتر می شد اما به دلیل شرایط نامساعد زمین و فضای نامناسب شرایط برای پیروزی ایجاد نشد.

وی در ادامه اضافه نمود: در بازی با کره جنوبی چالش های بسیاری وجود داشت و چون قرار بود شب عاشورا این بازی برگزار گردد مسائلی در آن ایجاد شد. اما برگزاری مناسب این بازی باعث ایجاد یک فرصت مناسب شد و همه متوجه شدند این فوتبال قادر به حل مسائل خود در زمینه های مدیریتی و اجرایی است.

تاج با اشاره به حضور تمام رده ها در جام دنیای مطرح نمود: از قبل از انقلاب تا به امروز برای نخستین بار است که تیم های ملی در تمام رده ها به جام دنیای رفته است و در بخش جوانان بعد از 16 سال به جام دنیای رفته ایم همچنین تیم فوتسال سوم دنیا و تیم فوتبال ساحلی دوم دنیا شده است. این موارد اتفاقات خیلی خوبی در حوزه فوتبال به شمار میرود و امیدواریم تیم فوتبال بزرگسالان نیز با اقتدار به جام دنیای صعود کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با همکاری با کشورهای مختلف از جمله ژاپن، ایتالیا، هلند و ارمنستان برای توسعه تفاهمنامه های انجام شده،گفت: مثلا به دلیل شرایط نامناسب زمین های فوتبال و کمبود آن در کشور با ارمنستانی تفاهم نامه ای مبنی بر استفاده از زمین های فوتبال آنها برای شش ماه تنظیم شده است که برای کاهش هزینه ها بسیار موثر است.

تاج در مورد هیأت های استانی که تا به امروز ساختمان های نیمه تمام را نتوانسته اند به اتمام برسانند اعلام نمود اولویت اصلی تکمیل ساختمانهای هیأت ها است.

وی توضیح داد: ضروری است کمپ های فوتبال به بخش های خصوصی واگذار گردد تا سریع تر اماده گردد همچنین بدلیل مسائل در حوزه بین الملل فقط با برخی کشورها می توانیم تعامل داشته باشیم و در حال کوشش بهبود شرایط هستیم.

تاج با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال از نظر مکان دارای مسائلی است خاطر نشان کرد: برای حل مسائل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ زمینی را از وزارت ورزش و جوانان گرفته ایم و قرار است با اسپانسر برای ساخت آن اقدام کنیم تا محیط فیزیکی مناسبی ایجاد گردد همچنین در بخش های مختلف احتیاج به تعدیل نیرو وجود دارد تا با بازنگری مناسب شرایط بهبود یابد. همه هیأت های فوتبال باید به بحث بازنگری و تعدیل نیروی انسانی اقدام نمایند و این حرکت از فدراسیون و سازمان لیگ آغاز شده است.

رئیس فدراسیون فوتبالادامه داد: تا به امروز به طور کامل بر روی فعالیت کمیته ها بازنگری انجام نشده است و ضروری است برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد و تغییراتی نیز ایجاد گردد.

وی تاکید نمود: تغییرات در فوتبال باید بر اساس قوانین باشد زیرا تمرکز همه بر فوتبال است و حاشیه آن بسیار دیده می گردد به طور مثال در این تغییرات اکادمی فوتبال از موازی کاری با برخی کمیته ها رها شده و تنها به کار مدارس فوتبال مشغول است.

وی با بیان اینکه برای توسعه فوتبال بر خواسته های منطقی مان اصرار داریم گفت: در حال حاضر تمرکز خود را بر میزبانی مناسب رویدادهای ورزشی گذاشته ایم تا بتوانیم در فوتبال ساحلی دو میزبانی را به طور احسنت انجام دهیم و به دنبال دریافت میزبانی فوتسال هستیم.

تاج در ادامه جلسه با هیأت های فوتبال استانها که حدود 5 ساعت بطول انجامید نقطه نظرات هیأت ها را به همراه هیأت رئیسه فدراسیون مورد آنالیز قرار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 104

به "تاج: با حمایت سلطانی فر بهترین فرصت برای رشد فوتبال و فوتسال فراهم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج: با حمایت سلطانی فر بهترین فرصت برای رشد فوتبال و فوتسال فراهم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید