تأیید رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همه ایالت&zwnjها

به گزارش طرفداران رونالدو، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همه ایالت های این کشور به طور رسمی تأیید شده است.

تأیید رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همه ایالت&zwnjها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری سی ان ان و چندین رسانه آمریکایی دیگر چهارشنبه شب به وقت تهران از تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 50 ایالات این کشور و همچنین منطقه کلمبیا (واشنگتن پایتخت آمریکا) خبر دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس نتایج تأیید شده از سوی دولت های ایالتی آمریکا، جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در برابر 232 رأی الکترال دونالد ترامپ، برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

همچنین از لحاظ تعداد آرای مردمی نیز جو بایدن بیش از 7 میلیون رأی بیش از دونالد ترامپ کسب نموده است.

جو بایدن در این انتخابات حدود 81.3 میلیون رأی کسب نموده است؛ در حالی که سهم دونالد ترامپ از آرای اخذ شده 74.2 میلیون رأی بوده است.

رسانه های جریان اصلی آمریکا روز شنبه 7 نوامبر (17 آبان) در حالی که شمارش آرا و اختلافات حقوقی درباره فرایند انتخابات در بعضی ایالت های همچنان در جریان بود، جو بایدن را پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کردند.

اما دونالد ترامپ با تأکید بر اینکه در بعضی ایالت ها موارد متعددی از تقلب و تخلف در فرایند برگزاری انتخابات و شمارش آرا رخ داده است، تا به امروز از پذیرش پیروزی رقیبش امتناع ورزیده و با انتشار پیغام های متعدد در توئیتر و فیس بوک، خود را برنده انتخابات خوانده است.

دونالد ترامپ اگرچه به خاطر آنچه مصالح کشور خوانده است به اداره خدمات عمومی آمریکا اجازه داده که فرایند انتقال قدرت به جو بایدن را پیش ببرد، اما وی در عین حال تأکید نموده است که شروع این فرایند به معنای پذیرش نتیجه انتخابات نیست و نتیجه نهایی انتخابات تنها پس از رسیدگی به شکایات مطرح شده از سوی ستاد انتخاباتی او و صرفاً توسط مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

ترامپ امروز چهارشنبه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: ما به زودی درس های تازه ای درباره واژه جرأت و نجات دادن کشورمان خواهیم آموخت. من در ایالت های کلیدی صدها هزار رأی قانونی بیش از رقیبم به دست آورده ام. همه داده های جمع آوری شده پس از رأی گیری می گویند که امکان ندارد که من شکست خورده باشم، مگر اینکه نتیجه ساختگی باشد!

وی ساعتی بعد در توئیت دیگری نوشت: اگر کسی در انتخابات تقلب نموده باشد، که دموکرات ها این کار را انجام دادند، چرا نباید نتیجه انتخابات فوراً برعکس گردد؟ چرا باید یک کشور این گونه اداره گردد؟

طی هفته های اخیر شبکه های اجتماعی پرطرفدار در آمریکا از جمله فیس بوک و توئیتر بارها اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر بروز تخلفات و تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با درج برچسب هایی مانند بی اساس یا اطلاعات نادرست عملاً سانسور نموده اند و همین مسئله خشم دونالد ترامپ و طرفداران دوآتشه وی را برانگیخته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 691

به "تأیید رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همه ایالت&zwnjها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همه ایالت&zwnjها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید