اخلال در سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد مشهد ، از شهریه های ثابت 98 ریالی تا یک میلیون تومانی

به گزارش طرفداران رونالدو، دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد از شرایط انتخاب واحد و تعیین نبودن رقم دقیق شهریه ثابت خود گلایه دارند؛ درحالی که مسئولان این دانشگاه می گویند مشکل از ستاد مرکزی دانشگاه است و ربطی به واحد استانی ندارد.

اخلال در سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد مشهد ، از شهریه های ثابت 98 ریالی تا یک میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، بعضی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد از نحوه انتخاب واحد خود برای نیمسال دوم تحصیلی گلایه نموده اند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه در تبادل نظر با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شهریه ثابت ورودی 96 بعضی رشته های دانشگاه آزاد مشهد کمی بیشتر از 600 هزار تومان بوده، می گوید: قبل از انتخاب واحد باید شهریه ثابت را پرداخت کنیم. سایت دانشگاه از تعدادی از دانشجویان مبلغ 810 هزار تومان خواسته، تعدادی دیگر از دانشجویان مبلغ حدود یک میلیون تومان خواسته و بعضی دیگر مبالغی مانند 98 ریال یا 60 هزار تومان اعلام شده است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد می گوید: مسئولان دانشگاه حرف های ضدونقیضی به ما می گویند؛ به ما گفته شده که این مبلغ اضافی برای سایت آموزشیار دریافت شده، یا این مبلغ 35 درصد شهریه متغیر این ترم است و پس از انتخاب واحد در شهریه متغیر محاسبه می گردد؛ اما سوال اینجاست که سایت دانشگاه از کجا می داند که ما چند واحد می خواهیم انتخاب کنیم که 35 درصد آن 200 هزار تومان یا 400 هزار تومان باشد؟

او ادامه می دهد: بعضی دانشجویان هم که مبالغ کمتر از 100 ریال یا 60 هزار تومان برای آنان اعلام شده، یا امکان پرداخت مبلغ را نداشته اند یا پس از پرداخت مبلغ، باز هم بدهکار تلقی شده و صفحه انتخاب واحد برای آنان باز نشده است.

این دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد بیشتر از عدم پاسخگویی دقیق و صحیح مسئولان گلایه می نماید و می گوید: دیروز دانشجویان بسیاری در محوطه دانشگاه تجمع نموده بودند؛ اما بعضی مسئولان اقتصادی دانشگاه پس از آنکه اطلاعات متناقضی به ما دادند، در نهایت درب اداره امور اقتصادی دانشگاه را بستند و حاضر به پاسخگویی به دانشجویان و مشخص تکلیف این موضوع نشدند.

او درخصوص تحصیل رایگان دانشجویان متأهل هم گلایه دارد و می گوید: من در طول نیم سال گذشته ازدواج کردم و قرار است که شهریه این دو نیم سال برایم رایگان محاسبه گردد. اما به من گفته شده که شهریه این نیمسال را بپردازم و پس از فارغ التحصیلی این مبالغ به ما برگردانده می گردد.

خبرنگار ما برای پیگیری موضوع با خالقی، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد مشهد تماس تلفنی برقرار کرد. براساس اظهارات خالقی، این موضوع مربوط به ستاد مرکزی دانشگاه آزاد است و در واحد مشهد امکان رفع کردن این مشکل وجود ندارد.

لازم به ذکر است، انتخاب واحد در دانشگاه آزاد از 11 بهمن شروع شده و این بلاتکلیفی دانشجویان در شهریه، ممکن است برای آنان مشکلاتی را ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 788

به "اخلال در سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد مشهد ، از شهریه های ثابت 98 ریالی تا یک میلیون تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخلال در سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد مشهد ، از شهریه های ثابت 98 ریالی تا یک میلیون تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید