آشنایی با مسجد ظهیریه تبریز

به گزارش طرفداران رونالدو، مسجد ظهیریه تبریز

در این مقاله از معرفی جاهای تماشای تبریز درباره مسجد ظهیریه این شهر تاریخی سخن خواهیم گفت . پس اگر قصد سفر به تبریز را دارید از این مکان تاریخی تماشا کنید

آشنایی با مسجد ظهیریه تبریز

مختصری درباره شهر تبریز بدانید :

تبریز یکی از شهرهای بزرگ اذری نشین شمال غرب ایران که مرکز استان آذربایجان شرقی می باشد . این شهر به علت داشتن موقعیت خوب در طی تاریخ مورد توجه فرمانروایان بزرگ بوده است . از این رو همواره شاهد جنگ های بسیاری بوده است. از این رو دارای مکانهای تاریخی و دیدنی بسیاری است . بعلاوه تبریز دارای بناهای تاریخی با سبک معماری ایرانی می باشد که مورد توجه گردشگران می باشد. تبریز دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد و اطراف تبریز را کوه ها و ارتفاعات در بر گرفته است که زیبایی خاصی به این استان بخشیده است. با خبرنگاران همراه باشید.

تبریز، اولین شهر و مرکز استان آذربایجان شرقی است و از شهر های مهم استان می توان به مرند ، مراغه و میانه اشاره نمود. آذربایجان شرقی جایگاه نخست از لحاظ صادرات غیرنفتی در کشور را از آن خود نموده است، بعلاوه این استان امن ترین و کم جرم ترین استان کشور محسوب می گردد.

چرا مسجد ظهیریه ؟

این مسجد درجانب غربی صحن بقعه سیدحمزه و کنار خیابان ثقه الاسلام واقع است . بنای مستطیل شکل به ابعاد 8×20 متراست که به وسیله یک گنبد بزرگ به قطر هشت متر ودو طاق و دو گنبد کوچکتر درشمال و جنوب مسقف می گردد . دراطراف این گنبدخانه، چند رواق و اتاق قرار گرفته است و دو درگاه، آن را به خیابان ثقه الاسلام و صحن رو باز بقعه سیدحمزه مرتبط می نماید . دور تا دور مسجد، از اره مرمری خوشرنگی به ارتفاع 105 سانتی متر تعبیه شده که برقسمت فوقانی آن، سوره مبارکه اسراء به خط ثلث بسیار زیبا به طور برجسته نقر شده است .

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1460

به "آشنایی با مسجد ظهیریه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مسجد ظهیریه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید