36درصد از بارش های یک سال زابل در فروردین ماه دریافت شد

به گزارش طرفداران رونالدو، کارشناس هواشناسی زابل گفت: در حالی زابل در سال های اخیر جزو کم بارش ترین شهر های کشور بوده است که بارندگی های فروردین ماه سال جاری سبب شد تا 36 درصد از بارش های یک سال زراعی این شهر دریافت گردد.

36درصد از بارش های یک سال زابل در فروردین ماه دریافت شد

هادی داور کارشناس هواشناسی زابل در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: در فروردین ماه سال جاری 19/8 میلی متر باران در زابل باریده است که نسبت به زمان مشابه در بلند مدت رشد قابل توجهی داشته است.

وی اضافه نمود: آنالیز نمودار مقایسه ای بارندگی های فروردین سال جاری در ایستگاه بارانسنجی شمال استان نشان می دهد که شرایط دریافت بارش 8 ایستگاه بارانسنجی بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و شرایط بارش 10 ایستکاه کمتر از سال گذشته بوده است.

کارشناس هواشناسی زابل ادامه داد: در این بین بیشترین مقدار بارش ها از ایستگاه بارانسنجی ادیمی با مقدار 33/3 میلی متر و کمترین مقدار بارش نیز از بارانسنجی ژاله ای با مقدار 12 میلی متر ثبت شده است.

داور خاطر نشان کرد: در فروردین ماه سال گذشته بیشترین مقدار بارش شمال استان در ایستگاه بارانسنجی قلعه رستم با مقدار 59 میلی متر و کمترین مقدار در بارانسنجی میلک با مقدار 7/5 میلی متر ثبت شده است.

وی اضافه نمود: زابل با میانگین بارش 54 میلی متر در سال کم بارش ترین شهر استان و دومین شهر کم بارش ایران در 10 سال اخیر بوده است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 285

به "36درصد از بارش های یک سال زابل در فروردین ماه دریافت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "36درصد از بارش های یک سال زابل در فروردین ماه دریافت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید