گریه کن گریه قشنگه!

به گزارش طرفداران رونالدو، توجه به این نکته مهم است که رویدادهای خاصی که منجر به گریه می گردد بسته به فرد، محرک زمینه ای و شدت محرک عاطفی یا فیزیکی فرق دارد. گریه یک پاسخ پیچیده شامل عوامل فیزیولوژیکی و عاطفی است که از نظر مدت و شدت از فردی به فرد دیگر فرق دارد.

گریه کن گریه قشنگه!

گریه کردن در نتیجه فعال شدن غدد اشکی رخ می دهد. این غده ها که در بالای چشم قرار دارند با محرک های احساسی یا فیزیکی مانند احساسات شدید و درد تحریک شده و فراوری اشک می نمایند. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید.

فرآیند گریه گردن

با تحریک غده های اشکی در نتیجه تجربه درد یا غم اشک های فراوری شده، در سراسر چشم پخش می شوند. زمانی که اشک ها از ظرفیت چشم ها برای مهار یا تخلیه بیشتر شوند، از چشم سرازیر شده و روی گونه می ریزند و این پاسخی به این سوال است که چرا گریه میکنیم.

فعال شدن سیستم عصبی خودمختار

گریه کردن با تغییراتی در سیستم عصبی خودمختار همراه است که عملنمودهای غیر ارادی بدن را کنترل می نماید. این تغییرات شامل افزایش ضربان قلب، تغییر در الگوهای تنفسی و سایر پاسخ های فیزیولوژیکی مرتبط با استرس عاطفی یا فیزیکی است.

فواید گریه کردن برای سلامتی

گریه یک پاسخ فیزیولوژیکی طبیعی است که نه تنها به عنوان راهی برای بیان و پردازش احساسات عمل می نماید، بلکه چندین فواید بالقوه برای سلامتی نیز به همراه دارد. بعضی از مزایای سلامتی گریه کردن عبارتند از:

1.رهایی عاطفی

گریه باعث آزاد شدن احساسات فروخورده می گردد، و یک خروجی سالم برای ابراز احساسات غمگینی از قبیل اندوه، ناامیدی یا حتی شادی فراهم می نماید. گریه کردن به افراد یاری می نماید تا با احساسات خود کنار بیایند و آنها را پردازش نمایند و به رفاه عاطفی و احساس آرامش منجر گردد.

2.تسکین استرس

گریه با ترشح هورمون های استرس و فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک، که باعث آرامش می گردد، به کاهش سطح استرس یاری می نماید و به کاهش تنش و تقویت حس آرامش درونی یاری می نماید.

3. بهبود خلق و خو

نشان داده شده است که گریه باعث بهبود خلق و خو و تقویت روحیه می گردد. فرآیند گریه با آزاد کردن اندورفین در بدن همراه است که هورمون های طبیعی احساس خوب هستند و احساس عاطفی خوشایندی در بدن ایجاد می نمایند. پس از یک گریه کامل، بسیاری از افراد احساس سبکی و تعادل احساسی بیشتری دارند.

4. پاکسازی و سم زدایی بدن

اشک حاوی هورمون های استرس و سمومی است که در زمان اضطراب در بدن جمع می شوند. گریه به دفع این مواد یاری نموده و به عنوان یک فرآیند سم زدایی طبیعی به پاکسازی بدن و ارتقای سلامت کلی یاری می نماید.

5. تسکین درد

گریه به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می نماید. ترشح اندورفین و سایر مواد شیمیایی طبیعی در طول گریه به کاهش درد فیزیکی یاری نموده و باعث تسکین التهابات بدن می گردد. گریه بعلاوه می تواند با رهایی از تنش ایجاد شده در بدن به تسکین سردردهای تنشی و میگرن یاری کند.

6. سلامت چشم

اشک به روان و مرطوب کردن چشم ها یاری می نماید، آنها را سالم نگه می دارد و خطر خشکی و سوزش را کاهش می دهد. گریه می تواند به شستن زباله ها و ذرات گرد و غبار و بهبود بهداشت چشم یاری کند.

7. پیوند اجتماعی و حمایت

گریه کردن ارتباط و حمایت اجتماعی را تقویت می نماید. از این روش ساده که به اشتراک گذاشتن گریه با دیگران روابط را تقویت نموده و احساس نزدیکی عاطفی ایجاد می نماید.

8. انعطاف پذیری عاطفی

اینکه به خود اجازه دهیم گریه کنیم و احساساتمان را تجربه و پردازش کنیم، به انعطاف پذیری عاطفی ما یاری می نماید. با گریه ما احساسات خود را شناخته و با آن ها مقابله یا مدارا می کنیم که همین امر منجر به رشد شخصی و افزایش قدرت عاطفی در ما می گردد.

مهم است به یاد داشته باشید که فواید گریه از فردی به فرد دیگر فرق دارد و ممکن است همه افراد اثرات مشابهی را تجربه ننمایند. گریه کردن باید به عنوان یک واکنش احساسی طبیعی و سالم تلقی گردد. با این حال، اگر متوجه شدید که دوره های گریه شما بیش از حد یا غیرقابل کنترل است، یا در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد نموده، یاری گرفتن از یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا ارائه دهنده سلامت روان مفید خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: فواید شنا : شیرجه در استخر سلامتی را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1587

به "گریه کن گریه قشنگه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریه کن گریه قشنگه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید