پیش بینی بارش برف، کولاک و لغزندگی جاده ها

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرگزاری خبرنگاران- سازمان مدیریت بحران کشور با پیش بینی فعالیت سامانه بارش برف، کولاک و بعلاوه لغزندگی جاده ها در کنار مه آلودگی و کاهش دید و اعلام هشدار نارنجی، بر آمادگی کامل نهاد های خدمات رسان تاکید نمود.

پیش بینی بارش برف، کولاک و لغزندگی جاده ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، فعالیت این سامانه از بعد از ظهر امروز شروع شده است و تا سرانجام روز آدینه ادامه خواهد داشت و امروز ارتفاعات استان های آذربایجان های شرقی و غربی را تحت تاثیر قرار می دهد و روز پنجشنبه هم استان های اردبیل، چهار محال و بختیاری، قزوین، غرب کردستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، تهران، البرز، لرستان و ارتفاعات غرب اصفهان تحت تاثیر فعالیت این سامانه قرار خواهند گرفت.

این سامانه بارشی روز آدینه هم خراسان شمالی، شمال شرق خراسان رضوی، شمال و غرب اصفهان را پوشش خواهد داد و بارش برف، کولاک برف، لغزندگی جاده ها، مه آلودگی و کاهش دید، انسداد جاده های کوهستان هم انتظار می رود و شاید بعضی پرواز ها لغو گردد.

سازمان مدیریت بحران کشور بعلاوه توصیه نموده است از کوهنوردی جلوگیری گردد و بعلاوه این موارد مد نظر قرار گیرد: احتیاط در رانندگی در جاده های بین شهری و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، آمادگی نیرو های امدادی و راهداری ها برای برف روبی در محور های کوهستانی و آمادگی شهرداری ها برای برف روبی سطح شهری.

بعلاوه تصریح شده است: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان/ شهرستان ضمن آمادگی کامل، هماهنگی های لازم را به منظور فراهم نمودن تمهیدات مورد احتیاج از جمله، اطلاع رسانی و هشدار به موقع به وسیله رسانه های محلی، رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از منطقه ها در معرض خطر و ... در منطقه ها کوهستانی، ممانعت از عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها و ...، تخلیه ساکنان منازل تحت تاثیر و اسکان اضطراری در مکان های امن (در صورت احتیاج) به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1245

به "پیش بینی بارش برف، کولاک و لغزندگی جاده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش برف، کولاک و لغزندگی جاده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید